Jeg er våken........... Er du?

Mammahjertet

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Og har vel egentlig bare lagt i en dårlig døs siden jeg la meg i går kveld. Har nok noe med at jeg sov to timer på dagen i går, fordi da var fullstendig utkjørt... Hater å være våken på natta når alle andre sover..... Ligger også her og har så vondt i korsryggen... Forbaskade bekennet som protesterer på at jeg ligger i ro i senga helt sikkert... Bah! Hva gjør dere på når dere ligger våken og vrir dere hele halve natta? :)
 
Ser på Greys og drikker kakao. Angrer på sistnevnte, umulig å få sove nå iallfall etter at baby i magen har fått sukkersjokk :O
 
Våken her også :(
Sover generelt dårlig, men våknet kl hal 2, og da kunne jeg bare glemme og sove igjen.
La oss rett over 12, så var ikke mye søvn jeg fikk :eek:
 
Hvordan klarer dere dere på dagtid? Jobber dere ennå?
 
Nei, jobber ikke. Er nå i permisjon, men har ikke jobbet i svangerskapet.
Jeg er super sliten på dagtid, og hvis jeg sovner sover jeg bare 30-40 minutter om gangen.
Har ekstremt med vann i beina som ikke gjør det bedre.
Er 38+6 i dag da (søndag) så heldigvis ikke lenge igjen.
 
Nei, jobber ikke. Er nå i permisjon, men har ikke jobbet i svangerskapet.
Jeg er super sliten på dagtid, og hvis jeg sovner sover jeg bare 30-40 minutter om gangen.
Har ekstremt med vann i beina som ikke gjør det bedre.
Er 38+6 i dag da (søndag) så heldigvis ikke lenge igjen.

Usj! Skjønner ikke at det ikke skjer flere trafikkulykker med alle oss trøtte gravide i trafikken. Jeg tør ikke kjøre lenger, men bare det å krysse gata er jo risikosport.
 
Usj! Skjønner ikke at det ikke skjer flere trafikkulykker med alle oss trøtte gravide i trafikken. Jeg tør ikke kjøre lenger, men bare det å krysse gata er jo risikosport.

Ja, ikke sant :eek: huff.

Også er jeg så lei av at når noen spør hvordan det går og jeg svarer at jeg ikke får sove noe særlig og er sliten så svarer folk "ja, bare vent. Det blir MYE VERRE!"
Takk for den liksom! :(

Er jo forskjell på å ikke få sove pga smerter enn og ikke få sove fordi babyen skal ha mat.
 
Ja, ikke sant :eek: huff.

Også er jeg så lei av at når noen spør hvordan det går og jeg svarer at jeg ikke får sove noe særlig og er sliten så svarer folk "ja, bare vent. Det blir MYE VERRE!"
Takk for den liksom! :(

Er jo forskjell på å ikke få sove pga smerter enn og ikke få sove fordi babyen skal ha mat.

Jeg nekter å tro at det blir verre enn dette. Det er jo ikke alle som sliter like mye med søvnen så tipper de som sier det ikke hadde det sånn her. Flere jeg kjenner som nettopp har født sier at de synes det er merkelig hvor mye bedre de takler å sove mindre etter barnet er født. Så hah! Det blir ikke verre ;)


Det blir dessuten bedre når man generelt får en mer funksjonell kropp i hverdagen ja.
 
Jeg nekter å tro at det blir verre enn dette. Det er jo ikke alle som sliter like mye med søvnen så tipper de som sier det ikke hadde det sånn her. Flere jeg kjenner som nettopp har født sier at de synes det er merkelig hvor mye bedre de takler å sove mindre etter barnet er født. Så hah! Det blir ikke verre ;)


Det blir dessuten bedre når man generelt får en mer funksjonell kropp i hverdagen ja.

Sånn tenker jeg også.
Kroppen vil nok tilpasse seg mamma livet mye bedre enn dette smerte helvete :eek:
Blir daglig lurt av maserier og menssmerter som ikke tar seg opp.
Er rett og slett skikkelig lei :(
Men skal til JM på tirsdag. Da skal hun sjekke om det er åpning og evt prøve og strippe.
Hvis beina ikke blir bedre skal vi diskutere i gangsettelse med sykehuset.
Er til og med hoven under beina nå, så sliter med å gå :(
Skikkelig sutrete i dag kjenner jeg, men så godt å få det ut.
 
Sånn tenker jeg også.
Kroppen vil nok tilpasse seg mamma livet mye bedre enn dette smerte helvete :eek:
Blir daglig lurt av maserier og menssmerter som ikke tar seg opp.
Er rett og slett skikkelig lei :(
Men skal til JM på tirsdag. Da skal hun sjekke om det er åpning og evt prøve og strippe.
Hvis beina ikke blir bedre skal vi diskutere i gangsettelse med sykehuset.
Er til og med hoven under beina nå, så sliter med å gå :(
Skikkelig sutrete i dag kjenner jeg, men så godt å få det ut.

Jeg sliter heldigvis ikke med vann, og tror det bokstavelig talt ville vært dråpen som fikk meg til å bli lei. Koser meg enda for mye med å kjenne bevegelser, enda det er ganske ubehagelig iblandt.
 
Forbanna halsbrann.. Gulper i munnen hver gang jeg snur meg også, og jeg snur meg hele tiden.

Kjenner jeg begynner å lenge etter lillemor nå..drømmer andre natt på rad at jeg er i fødsel, skuffende å våkne opp med bare halsbrann og ingen rier :p
 
Åååh! Kjenner jeg begynner å bli frustrert nå! Plages ikke med bekkenet,men hoftene...får sinnsykt vondt av å ligge lenge på siden,snur meg hver andre time,og hver gang jeg snur meg får jeg dritvondt(skikkelig press) i underlivet/høyre rompe og ben... (kanskje vanskelig forklart) men føles ut som om jeg er forslått der nede :eek:

Gleder meg til å få min første natt uten smerter :)
 
Sånn tenker jeg også.
Kroppen vil nok tilpasse seg mamma livet mye bedre enn dette smerte helvete :eek:
Blir daglig lurt av maserier og menssmerter som ikke tar seg opp.
Er rett og slett skikkelig lei :(
Men skal til JM på tirsdag. Da skal hun sjekke om det er åpning og evt prøve og strippe.
Hvis beina ikke blir bedre skal vi diskutere i gangsettelse med sykehuset.
Er til og med hoven under beina nå, så sliter med å gå :(
Skikkelig sutrete i dag kjenner jeg, men så godt å få det ut.
Huff det minner meg om når jeg ventet førstemann! Jeg hadde d likt som deg, utenom vann i kroppen...sov veldig dårlig! Å jeg kan trøste deg med at det begge gangene har blir tusen ganger mer søvn etter fødselen. Det er akkurat som en trenger mindre søvn i den perioden føler jeg... Om du skal amme, så får en i tillegg en slags sovedøs etter ammingen, som gjør at en sovner fort... håper det snart starter hos deg!
 
Huff det minner meg om når jeg ventet førstemann! Jeg hadde d likt som deg, utenom vann i kroppen...sov veldig dårlig! Å jeg kan trøste deg med at det begge gangene har blir tusen ganger mer søvn etter fødselen. Det er akkurat som en trenger mindre søvn i den perioden føler jeg... Om du skal amme, så får en i tillegg en slags sovedøs etter ammingen, som gjør at en sovner fort... håper det snart starter hos deg!

Åå, det var godt å høre :)
Alle rundt meg mener jo jeg må forberede meg på at det blir så mye verre. Blir så lei av at ingen kan si noe oppløftene. Så takk :) :) :)
 
Åå, det var godt å høre :)
Alle rundt meg mener jo jeg må forberede meg på at det blir så mye verre. Blir så lei av at ingen kan si noe oppløftene. Så takk :) :) :)
Husker sååå godt folk sa jeg måtte nyte ventetiden og siste sjanse til å sove!! Utrolig frustrende når hver natt bare er kynnere og modningsrier og slit
 
Sånn tenker jeg også.
Kroppen vil nok tilpasse seg mamma livet mye bedre enn dette smerte helvete :eek:
Blir daglig lurt av maserier og menssmerter som ikke tar seg opp.
Er rett og slett skikkelig lei :(
Men skal til JM på tirsdag. Da skal hun sjekke om det er åpning og evt prøve og strippe.
Hvis beina ikke blir bedre skal vi diskutere i gangsettelse med sykehuset.
Er til og med hoven under beina nå, så sliter med å gå :(
Skikkelig sutrete i dag kjenner jeg, men så godt å få det ut.
Jeg er også 38+6 idag og skal sjekkes for modning og evt strippes til tirsdag!! :) Blir spennende å høre hvordan det går med deg også da. Nå er vi lei...
 
Jeg er også 38+6 idag og skal sjekkes for modning og evt strippes til tirsdag!! :) Blir spennende å høre hvordan det går med deg også da. Nå er vi lei...

Ja, jeg krysser for at noe skjer snart for oss begge :)
Å sitte på sengekanten å gråte fordi man har så vondt at man ikke får sove men allikevel er supertrøtt er så frustrerende! :(
 
Husker sååå godt folk sa jeg måtte nyte ventetiden og siste sjanse til å sove!! Utrolig frustrende når hver natt bare er kynnere og modningsrier og slit

Ja, ikke sant.
Hadde man bare fått sove så hadde jo dette gått på skinner.
Men merker at alle har en mening og de må bare dele den med meg, selv om det ikke er noe jeg trenger å høre;
"Bare vent, det blir verre"
"Tenk hvis du får en kolikk unge"
"Bare vent til du får brystbetennelse, det er grusomt. Og alle får det!"
:eek: :eek: :eek: :eek:
"Bare vent til babyen kommer, da har dere ikke tid til noe som helst"

Gi meg styrke sier jeg bare (!) og prøver å ikke høre etter!
 
Ja, ikke sant.
Hadde man bare fått sove så hadde jo dette gått på skinner.
Men merker at alle har en mening og de må bare dele den med meg, selv om det ikke er noe jeg trenger å høre;
"Bare vent, det blir verre"
"Tenk hvis du får en kolikk unge"
"Bare vent til du får brystbetennelse, det er grusomt. Og alle får det!"
:eek: :eek: :eek: :eek:
"Bare vent til babyen kommer, da har dere ikke tid til noe som helst"

Gi meg styrke sier jeg bare (!) og prøver å ikke høre etter!

Ja ka e det med det der??????? Fakerten liksom, tror de ikke at vi har det "tøft" nok med å holde maska på mange ganger fra før???? Den værste synes jeg er:
Ja, gruer du deg til fødselen da? Jeg misunner deg ikke i det hele tatt... Det er GRUSOMT! Jo tusen takk liksom.... Nå gleder jeg meg jo bare enda mere.... Er så talentløst hele opplegget! Hva skjedde med å prøve å være litt positiv. Jeg vet jo at en fødsel er vond, og er klar over at jeg ikke skal på noe spa. Men tar det livet av dem og heller si noe sånn som: du e knall tøff, du klarer det så bra. Det er bare en bitte liten del av det og snart har du prinsen her....... NEEEEEIDA! Skrem vett av en stakkar... Det jeg også får høre mye er (har en fire åring fra før). Ja du kan bare glede deg... Det kommer til å bli sååå mye sjalusi og negative reaksjoner... Helt vanlig... Skjer med alle! For det første NEI det MÅ ikke skje med alle... Og vesla her gleder seg noe helt vilt. Og om så var.... Mååååå de ta sorgene på forskudd :-@ aaarrhhh! Takk for god tråd! Fikk ut litt aggresjon også jeg nå! Hahahahaha
 
Back
Topp