Invitert i barnefritt bryllup..

Har du snakket med søsteren din om hvorfor hun ikke vil ha med barn i bryllupet? Da jeg giftet meg hadde vi barnefritt bryllup. To grunner til dette. Den de fleste vet om er at jeg ikke synes det passer med barn på en fest med alkohol. Den litt mindre kjente grunnen er alle diskusjonene jeg og mannen hadde om barn og at jeg lett ble liggende i gråt flere timer etter å ha fått nyheter om at nok en av de jeg kjente var blitt gravide. Du gifter deg forhåpentligvis bare en gang i løpet av livet og jeg synes det er mulig for familien å tilpasse seg den ene dagen. Vil søsteren din virkelig ikke ha med babyer på festen synes jeg du skal respektere hennes ønsker og heller komme, men kun være med i kirken.

Har spurt angående babyen og fått svar at de ønsker ingen barn og kan ikke gjøre forskjell. Vi har lang reisevei til bryllup, å bruke flere tusen kroner bare for å få se på i kirken fordi en baby ikke er velkommen til middagsbordet har jeg faktisk ikke råd til. Å reise fra en på 3-4 mnd syns jeg er uansvarlig når man må bli borte i en lang helg. Er enig i at alkohol å barn ikke hører sammen, men man drikker seg vel ikke ut av sans og samling før middag? Og med et så lite barn kan jeg ikke drikke selv.

3-åringen har/hadde vi bestemt skal være hjemme med pappa da den eneste barnevakten som er villig til å stille opp selv skal delta i bryllup. Det ville vært uaktuelt å bruke masse penger på alle oss for at 3 stykker skal sitte på et hotellrom en dag å se i en vegg å være tilgjengelig for amming...
 
Har spurt angående babyen og fått svar at de ønsker ingen barn og kan ikke gjøre forskjell. Vi har lang reisevei til bryllup, å bruke flere tusen kroner bare for å få se på i kirken fordi en baby ikke er velkommen til middagsbordet har jeg faktisk ikke råd til. Å reise fra en på 3-4 mnd syns jeg er uansvarlig når man må bli borte i en lang helg. Er enig i at alkohol å barn ikke hører sammen, men man drikker seg vel ikke ut av sans og samling før middag? Og med et så lite barn kan jeg ikke drikke selv.

3-åringen har/hadde vi bestemt skal være hjemme med pappa da den eneste barnevakten som er villig til å stille opp selv skal delta i bryllup. Det ville vært uaktuelt å bruke masse penger på alle oss for at 3 stykker skal sitte på et hotellrom en dag å se i en vegg å være tilgjengelig for amming...
Så kjedelig at hun skal være på den måten! Vi gjorde selv unntak for baby uten at noen av de med barn kommenterte det eller klagde. Det er stor forskjell på å skaffe barnevakt til en treåring og forlate en 4 mnd gammel baby alene uten mammaen sin. Synes også at det er forskjell på barn av venninner og sin egen nevø/nieser. Når du faktisk har snakket med henne om dette og hun ikke vil tilpasse seg på noen måte synes jeg det er helt innenfor å avslå invitasjonen på en høflig måte nå, i god tid før bryllupet. Jeg er sikker på at du og mannen kan finne bedre ting å bruke tusen kroner på!
 
Hadde takket pent nei. Hva sier foreldrene dine?
 
Nei, det hadde rett og slett vært uaktuelt her. Var selv i bryllup når min var 4 måneder og navnet hans sto tilogmed på invitasjonen liksom. Det var et alkoholfritt bryllup riktignok, men det var uansett utenkelig å ikke ha med en så liten baby!
 
Vi hadde barnefritt bryllup, men de som hadde babyer som ble fullammet fikk tilbud om å ha med seg barnet.
 
Vi er invitert i bryllup i september til søsteren min som bor langt sør i landet. Vi har lang reisevei da vår familie kommer nordfra og hans familie sørfra. Det vil si at man må være bortreist ei helg, med fly, hotell og leiebil og hva det måtte innebære. Alle er velkommen til kirken, men resten er kun for voksne. Vår elste blir 3 år til sommeren, og vi venter barn som vil være 3-4 mnd til brylluppet. De ønsker ovehodet ikke barn tilstede, ikke en gang baby er lov å ha med. Jeg syns det er vanskelig, å kan i hvertfall ikke dra fra baby. Er jeg kjip som ikke vil dra i et bryllup da? Hva ville du gjort?
Når de er så firkantet så synes jeg du absolutt ikke bør ha dårlig samvittighet å ikke delta!
Jeg hadde blitt hjemme med god samvittighet, viktigste er å gjøre det riktige for babyen!
Må si er ekstremt dårlig gjort av din søster putte deg i den situvasjonen!!
 
Jeg hadde takket nei! Vi hadde selv alkoholfritt bryllup så alle barna i familien kunne være med:)
 
Uavhengig om barnet ble ammet eller ikke hadde jeg sagt nei til å være borte fra babyen min som er så liten. Så hadde sagt takk, men nei takk. :p Om ikke noen kunne reist med dere som barnevakt slik at babyen var på hotellet for eksempel. Slik at du kunne hatt babyen hos deg den tiden du ikke er i bryllup, og reist hjem litt tidligere eller noe. Sikkert litt knotete. [emoji28]

Må si det er litt spesielt å sette slike «regler» når du vet ens søster vil ha en baby på tre måneder når en skal gifte seg... Da kunne hun like godt ikke brydd seg med å invitere meg, for å si det sånn. :p Virker litt korttenkt om en vil ha søstra si i bryllupet sitt.
 
Har spurt angående babyen og fått svar at de ønsker ingen barn og kan ikke gjøre forskjell. Vi har lang reisevei til bryllup, å bruke flere tusen kroner bare for å få se på i kirken fordi en baby ikke er velkommen til middagsbordet har jeg faktisk ikke råd til. Å reise fra en på 3-4 mnd syns jeg er uansvarlig når man må bli borte i en lang helg. Er enig i at alkohol å barn ikke hører sammen, men man drikker seg vel ikke ut av sans og samling før middag? Og med et så lite barn kan jeg ikke drikke selv.

3-åringen har/hadde vi bestemt skal være hjemme med pappa da den eneste barnevakten som er villig til å stille opp selv skal delta i bryllup. Det ville vært uaktuelt å bruke masse penger på alle oss for at 3 stykker skal sitte på et hotellrom en dag å se i en vegg å være tilgjengelig for amming...
Må bare spørre; har søsteren din barn selv?
Jeg ville ikke dratt fra min baby på 3 måneder, ei heller hatt barnevakt en hel dag.
Da synes jeg du bare skal takke nei med god samvittighet og ikke gjøre noe mer ut av det.
Sorry å si det men jeg synes hun er skikkelig kjip... Jeg vil heller ikke ha mange barn på middag/fest den dagen jeg gifter meg, men det kunne ikke falle meg inn å nekte barn under 1 å være med sine foreldre.
 
Må bare spørre; har søsteren din barn selv?
Jeg ville ikke dratt fra min baby på 3 måneder, ei heller hatt barnevakt en hel dag.
Da synes jeg du bare skal takke nei med god samvittighet og ikke gjøre noe mer ut av det.
Sorry å si det men jeg synes hun er skikkelig kjip... Jeg vil heller ikke ha mange barn på middag/fest den dagen jeg gifter meg, men det kunne ikke falle meg inn å nekte barn under 1 å være med sine foreldre.

Nei hun har ikke barn selv.
 
Back
Topp