Invitert i barnefritt bryllup..

lilletrulte

Flørter med forumet
Vi er invitert i bryllup i september til søsteren min som bor langt sør i landet. Vi har lang reisevei da vår familie kommer nordfra og hans familie sørfra. Det vil si at man må være bortreist ei helg, med fly, hotell og leiebil og hva det måtte innebære. Alle er velkommen til kirken, men resten er kun for voksne. Vår elste blir 3 år til sommeren, og vi venter barn som vil være 3-4 mnd til brylluppet. De ønsker ovehodet ikke barn tilstede, ikke en gang baby er lov å ha med. Jeg syns det er vanskelig, å kan i hvertfall ikke dra fra baby. Er jeg kjip som ikke vil dra i et bryllup da? Hva ville du gjort?
 
Babyer under ca året er unntatt for slike regler etter mitt skjønn, så når de ikke vil ha med baby så hadde jeg ikke dradd. Så små babyer ammes jo
 
Hadde takket pent nei jeg da. Om jeg må velge mellom søsteren min og babyen min, velger jeg babyen anyday.
 
Viste posten til mannen.. han hadde latt være å dra i bryllupet på prinsipp sier han :p så her har du støtte fra oss
 
Ikke alle som ammes
Nei, men mange gjør og av prinsipp å forvente at man reiser en hel helg fra et barn på 3-4 mnd som i mange tilfeller et fullastet synes jeg likevel er mer enn jeg kunne gjort

Mine har vært fullammet og ikke tatt flaske.
 
Med en så liten baby så hadde jeg takka nei. Virker jo veldig bortkasta hvis dere skal bruke masse tid og penger, også må dere bytte på å sitte på hotellrommet sammen med babyen...

Planlegger de en skikkelig røplefest eller hva er greia? Festen pleier jo å eskalere utover kvelden og da hadde det jo vært naturlig at dere tok med dere babyen på rommet... Ser ikke helt problemet.

Har søstern din barn selv? Kan jo hende at hun ikke skjønner hvorfor det er problematisk for dere før hun får barn selv..
 
Selv jeg som ikke amma hadde takka pent nei :p hadde ikke måtte bytte på å sitte på rommet med babyen evt hatt pass for h*n såpass lenge.
 
Hadde takket nei og dessverre blitt ganske fornærmet:p håper det går greit:)
 
Hadde glatt takket nei til det! Forstår at noen ønsker bryllup uten barn, men babyer er det helt normalt å få ha med selv i «barnefrie» bryllup. Jeg hadde ikke reist fra en treåring heller for en helg jeg da.
 
Med en så liten baby så hadde jeg takka nei. Virker jo veldig bortkasta hvis dere skal bruke masse tid og penger, også må dere bytte på å sitte på hotellrommet sammen med babyen...

Planlegger de en skikkelig røplefest eller hva er greia? Festen pleier jo å eskalere utover kvelden og da hadde det jo vært naturlig at dere tok med dere babyen på rommet... Ser ikke helt problemet.

Har søstern din barn selv? Kan jo hende at hun ikke skjønner hvorfor det er problematisk for dere før hun får barn selv..


Godt å se at flere tenker som meg
Hun har ikke barn selv.
Jeg hadde nok vært tidlig ute med å avslutte kvelden uansett, både med tanke på (forventet) amming og fest.
 
Hadde nok pent takka nei da ja.. Eneste muligheten hvis man ammer, er jo hvis man kan ha med barnevakt som kan være i nærheten og komme innom sånn at man kan amme i løpet av dagen/kvelden. Det forutsetter jo også en person som babyen er trygg på og at babyen er en rolig baby.
I alle bryllup jeg har vært har babyer vært velkomne..
 
Her hadde vi barnefritt bryllup, pga alkoholen.. Men jeg hadde tre venninner som hadde barn under 1 år, og jeg sa til de alle at selvfølgelig kan de ta med babyene sine hvis det er det de ønsker selv. Den ene venninnen min tok med datteren, en annen ble syk, og den tredje hadde barnevakt :) Da fikk de valget selv iallefall :)
 
Godt å se at flere tenker som meg
Hun har ikke barn selv.
Jeg hadde nok vært tidlig ute med å avslutte kvelden uansett, både med tanke på (forventet) amming og fest.
Har du snakket med søsteren din om hvorfor hun ikke vil ha med barn i bryllupet? Da jeg giftet meg hadde vi barnefritt bryllup. To grunner til dette. Den de fleste vet om er at jeg ikke synes det passer med barn på en fest med alkohol. Den litt mindre kjente grunnen er alle diskusjonene jeg og mannen hadde om barn og at jeg lett ble liggende i gråt flere timer etter å ha fått nyheter om at nok en av de jeg kjente var blitt gravide. Du gifter deg forhåpentligvis bare en gang i løpet av livet og jeg synes det er mulig for familien å tilpasse seg den ene dagen. Vil søsteren din virkelig ikke ha med babyer på festen synes jeg du skal respektere hennes ønsker og heller komme, men kun være med i kirken.
 
Last edited:
Vi ble invitert i bryllups til mannens kusine på Feil (og bor sørpå) så ganske mange timers reiser Ville blitt borte 3-4 dager for å delta på det :eek: Takket nei da jeg fortsatt ammer gutt på 17 mnd og han har ikke sovet en natt uten en av foreldrene enda. Flere synes vi er rare, men jeg bryr meg ikke!
 
Back
Topp