Introduksjonstråd

Hei alle :)
Jeg er 37, bor i Oslo men kommer fra Møre og Romsdal. Gift i tre år og vi har et barn fra før, hun blir 2 i november.

Begynte å prøve på nr 2 i februar og ble da gravid med en gang. Det endte dessverre i kjemisk/SA. Deretter ble jeg gravid på nytt med en gang, men på TUL i uke 8 oppdaget vi dessverre at utviklingen hadde stoppet i uke 6. Skulle få satt i gang abort på sykehuset, men kroppen satte faktisk i gang selv samme dag. Oppi det hele ble jeg faktisk veldig letta over akkurat det. Er nå gravid for tredje gang i år og håper virkelig dette er gullegget og at jeg blir værende her:Heartred Kjenner at jeg sliter med å glede meg over graviditeten. Har allerede to TUL i kalenderen de kommende ukene. Det er jo ikke forebyggende på noen som helst måte, men om jeg kan få se at det er (og forblir) liv kan jeg kanskje klare og roe meg litt.
 
Hei :)
Jeg er 27 år, gift og kommer fra en Sørlandsby. Venter vårt andre barn. Har fra før ei jente født med akutt keisersnitt i uke 37.

Har ikke brukt prevensjon det siste året grunnet underliggende sykdom som øker sjansen for SA og blodpropp i svangerskapet.
Håper jeg blir værende til april.

Foreløpig termin 22/4.
 
Hei :)
Jeg er 35 år og min samboer er 40 år. Vi bor i Telemark og har en sønn på snart 2 år. Vi har snakket om å få et barn til en stund og tenkte at dette kommer til å ta lang tid da det tok en stund med nummer 1, men så tok det visst ikke så lange tiden likevel :smiley-ashamed004 Syntes det er veldig skummelt å skulle få en til med så liten aldersforskjell, men satser på at de kommer til å få veldig glede av hverandre fremover. Hvis alt går bra da:nailbiting:
 
Last edited:
Hei! Jeg er 32 år, og mannen er 34. Sammen har vi en gutt på 10 år, så den lille i magen er en skikkelig attpåklatt (og en stor overraskelse).

Dette er et svangerskap med stor risiko for tidlig svangerskapsforgiftning, så vi er nok litt spente på hvordan dette vil gå ❤️

Foreløpig termin 24.04.24
 
Slenger meg på her!
Holder til i Sandnes, jobber i hotellbransjen normalt.
Er 38 og gift på 3året, Har en liten gutt på 7mnd fra før og venter nr 2 nå planlagt❤️
Begge er små ivf spirer etter å ha prøvd i 6år

Gleder oss vel nesten utelukkende til travelt og mye kos❤️
 
:love017 Kan jeg snike litt med dere her i April gruppa også? Har termin 2.mai 2024 men rekner med h*n kan komme litt før da førstemann skulle komme 28.juni 2022 men kom 2. Mai 2022

Er 32 år fra trøndelag og venter barn nr 2. Første kom til med prøverør så denne her ble en god overasskelse siden denne er hjemmelaget
 
Hei, jeg er Maya. Jeg bor i Valdres, fyller 32 år neste uke og venter barn nummer fire. Det er første barnet til kjæresten min, så vi gleder oss veldig til å gå gjennom dette sammen. Vi har bare vært sammen siden desember, så vi er ikke engang samboere enda Så mye kommer til å skje de neste månedene.. Jeg eier hus og bil, har fast jobb - men går for tiden hjemme på aap.
 
Hei
Jeg er fra Kongsberg og 31 år. Har vært kjæreste med samboeren i snart 2 år og dette blir hans første og min andre. Har fra før en fin gutt på snart 6 år ❤️

Termin 11.04 ☺️
 
Hei. Jeg bor i Oslo og er 40 år, og jeg venter nå min første sammen med mannen min. Vi har vært sammen i 12 år og gift i 4.

Det er jo en del risikoer siden jeg er så gammel som jeg er, men jeg håper alt alt er tipp topp og alt går bra helt frem til termin.
 
Hei. Jeg er 28 år. Bor i viken og har en datter fra før på 2,5 år. Er nå gravid med en ny samboer og har termin 20. april. Gleder oss masse og hu på 2 år sier hverdag « mamma baby i magen»
 
Hei hei!
Jeg er 27, blir 28 innen fødsel, og holder til på Jæren. Er gravid med første barn og gleder oss veldig! Hadde termin i slutten av mars, men var på ultralyd i dag og har fått ny termin 1.april!
Gleder meg til å ta følge med dere alle gjennom denne spennende tiden :Heartred
 
Heihei

Eg er 27 år og bur i indre Troms. Eg og min samboer på 8. året venter no vårt første barn, og er veldig spent! Termin blei satt til 20. april på tidlig ultralyd (6+2), blei tatt så tidlig fordi eg var innlagt pga. hyperemesis. Til no hatt 4 veldig utfordrande veker, men trøster meg med at risikoen for SA skal vere svært redusert når eg er så kvalm.. ❤️ Hatt ein bedre dag enn på lenge no, og då var det koselig å oppdage dette forumet og lese gjennom!
 
Heihei

Eg er 27 år og bur i indre Troms. Eg og min samboer på 8. året venter no vårt første barn, og er veldig spent! Termin blei satt til 20. april på tidlig ultralyd (6+2), blei tatt så tidlig fordi eg var innlagt pga. hyperemesis. Til no hatt 4 veldig utfordrande veker, men trøster meg med at risikoen for SA skal vere svært redusert når eg er så kvalm.. ❤️ Hatt ein bedre dag enn på lenge no, og då var det koselig å oppdage dette forumet og lese gjennom!
Vet man egentlig ikke skal kommentere her inne annet enn introduksjon, men vet du hvorfor risikoen er redusert ved hypereemesis?
 
Hei, 31 år fra Tønsberg. Bor med samboer og hund. 2. gangen jeg er gravid, hadde et svangerskapsavbrudd i april 20+1 pga misdannelser. Har vært på fostermedisin på riksen nå på tidlig ultralyd og det ser bra ut foreløpig, så krysser fingrene for at denne blir noe av :angelic::Heartred er 12+5 idag og tør ikke helt håpe før jeg har vært på ordinær ultralyd 19+0, men det må jo starte et sted og det ser ihvertfall foreløpig bra ut:nailbiting:
 
Hei, jeg er 36 år og bor i Viken. Har ett barn på snart 1,5 år og er gravid igjen nå. Har samboer som jeg har vært sammen med i snart 5 år. Var på tidlig ultralyd for et par uker siden og skal i følge den være ca. 10+4(i følge mens 11+2, men føler det stemmer best med ultralyddatoen). Veldig spent på hvordan det blir å skulle ha to barn, men gleder meg til det.
 
Gratulerer med graviditeten dere! Fint å ha funnet en slik tråd.

Jeg er 29 fra Tønsbergområdet og er 13+3 i dag. Har TUL i morgen på sykehuset og er i kveld veldig nervøs men også spent :) har hatt en UL i uke 6 allerede så håper bare hjerte banker like fint og at ting er i orden ❤️
Hadde vært fint å kunne roe ned den SA frykten litt.
 
Hei! For en fin tråd.
Jeg er 32, samboer 31 og dette blir vårt første barn. Vi bor i Bodø hvor vi renoverer huset vårt og nyter livet på landet sammen med bikkja. Vi gleder oss veldig til å bli foreldre!
 
Back
Topp