Introduksjonstråd!

Lillebøllefrøet

Betatt av forumet
Kunne ikke se en slik tråd så langt jeg har bladd for å se, så oppretta like greit en her [emoji4]

Tenkte vi kanskje kunne introdusere oss selv litt [emoji85] lånte spørsmålene fra mars 2018-gruppa [emoji85] har lagt til et par spørsmål selv også [emoji4]

1. Hva er alderen din?

2. Hvor i landet er du fra?

3. Har du barn fra før, og hva er deres alder?

4. Er du samboer/gift. Evt hvor lenge har dere vært sammen?

5. Studerer/jobber du?

6. Har du en hobby?

7. Var graviditeten planlagt? Evt hvor lenge prøvde dere?

8. Har dere tenkt på navn?

9. Har du kjøpt noe enda?

10. Fortell historien om dine to streker: hvor var du? Når på døgnet var det? hvordan reagerte du? Hvordan reagerte mannen din?

11. Hva kaller du frøet i magen?

12. Er du redd for fødselen eller gleder du deg?

13. Har du kjøpt mammaklær enda?

Her er mine svar;

1. 23 år (24 i november)
2. Er bosatt i aust-agder, men er fra Rogaland.
3. Ingen barn fra før
4. Samboer, vært sammen i snart 1 år.
5. Jeg jobber men er pr. Dags dato sykemeldt [emoji29]
6. En av hobbyene er matlaging, en annen er fiske og en tredje er fotografering [emoji1303] har fler men de er vell de som står meg nærmest [emoji4]
7. Absolutt ikke planlagt, men vi bruker ikke prevensjon så vi visste det kunne skje [emoji4]
8. Ja, det har vi. Har bestemt oss også [emoji7]
9. Nei, men har så innmari lyst å kjøpe idag [emoji85][emoji848]
10. Jeg var på sykehuset. Jeg ble lagt inn med magesmerter og på legevakten tok de graviditetstest. Den var positiv og jeg ble sendt på ultralyd [emoji85] dette var i 01-02 tiden på natten [emoji28] jeg ble satt ut men smilte. Begynte å blø litt på sykehuset men det var ingen truende blødning, heldigvis. Mannen ble glad.
11. Bøllefrø [emoji173]️
12. Litt begge deler. Gruer meg til smertene men gleder meg til å møte lille [emoji173]️
13. Nei, ikke enda, men vurderer å gå til innkjøp av mammabukse idag. Ingen av jeansene mine passer lenger [emoji849]
 
1. 27år
2. Ringsaker(Hedmark)
3. 1 gutt fra før som er 20 mnd :)
4. Vært sammen med samboer´n i 12år :)
5. Jobber som service manager
6. dårlig med hobby, men utrolig glad i å reise
7. Planlagt denne gangen
8. Venter med å tenke på navn til etter ul som vi gjorde med første
9. kjøpt en lillelam ulldress
10. tok testen hjemme siden jeg var 4 dager på overtid. Både jeg og bf ble litt sjokka siden vi ikke trodde det skulle klaffe så fort. 2ppr.
11. går under navnet lille så lenge.
12. ikke redd for fødselen siden jeg alt har vært igjennom dette ;)
13. ikke kjøpt noe enda, men har litt fra før.
 
1. Nettopp fylt 29 år

2. Helgeland

3. Jeg har 2 fra før, de er 8 og 4 år:Heartblue:Heartpink

4. Vært sammen med samboern i 2 1/2 år:Heartred

5. Jobber, og nyter nå siste uka med ferie.

6. Baking og strikking.

7. Veldig planlagt, har prøvd 1 år før det klaffa.

8. Har en liste med både jentenavn og guttenavn, men er langt ifra å bestemme oss.

9. Har ikke kjøpt noe, men strikket endel babyklær i forskjellige farger. Også har jeg mye fra de andre to.

10. Tok en test på kvelden bare for morro(tvilte veldig), pga. at jeg hadde vært litt urven. Fikk nesten sjokk når strekene lyste mot meg. Ropte på sambo, som ikke viste at jeg hadde testet. Han ble bare stående å se på testen noen sekunder, så smilte vi til hverandre og hoppet litt opp og ned på gulvet mens vi klemte hverandre og lo:Heartbigred

11. Lille Smurfedrops:love017

12. Gleder meg ikke til selve fødselen, men veldig til å få lille i armene.

13. Hadde en bukse fra før, så har jeg gjort litt innkjøp i ferien pga. dårlig utvalg her jeg bor.
Går fint inn i buksene mine, men er deilig med noe som ikke klemmer på magenxsmile8
 
1. Jeg er 25, blir 26 i november.

2. Jeg er fra Sørlandet, bor i Nordland.

3. Vi har ingen barn fra før.

4. Vi er samboere, har vært sammen i 4,5 år, 5år når babyen kommer.

5. Jeg jobber som Barnehagelærer!

6. Jeg liker å strikke, sy, scrapping, foto, hage ol.

7. Graviditeten var planlagt. Tok ut p-staven i februar, så vi prøvde i litt under tre mnd.

8. Navn er klart uansett kjønn.

9. Vi har ikke kjøpt noe enda. Kikker bare!

10. Bilen vår hadde kapitulert, så når jeg kom hjem til mamma på kvelden tenkte jeg at jeg kunne tisse på en pinne bare for gøy, var jo bare noen få dager over så fikk sikkert ikke noe resultat. Det fikk jeg, to veldig tydelige streker! Jeg ble veldig glad og det ble mannen også.

11. Babyen.

12. Er ikke så redd for fødselen, er bare litt redd for smertene.

13. Har ikke kjøpt mamma-klær, vurderer å sy om noen bukser jeg alt har.
 
1. Hva er alderen din? 28 år

2. Hvor i landet er du fra? Sunnmøre

3. Har du barn fra før, og hva er deres alder? Ingen barn

4. Er du samboer/gift. Evt hvor lenge har dere vært sammen? Samboer og forlovet, vert sammen i snart 2 år nå, men var faktisk sammen for 12 år siden, og har hatt kontakt i mellom.

5. Studerer/jobber du? Jobber deltid

6. Har du en hobby? Hund og hundetrening

7. Var graviditeten planlagt? Evt hvor lenge prøvde dere? Vi prøvde i nesten et år, jeg har en genfeil som gjør at jeg må fjerne livmor og alt innen iallefall 10 år, og helst så snart som mulig, så da fant vi ut sammen at siden begge hadde så lyst på familie og følte oss så trygge på hverandre så slutta vi på prevensjon.

8. Har dere tenkt på navn? Ikke ennå, jeg har et favoritt gutte navn da

9. Har du kjøpt noe enda? 3 klesplagg og en grindseng av alle ting:woot: en barnehage som skulle selge sine til 50kr

10. Fortell historien om dine to streker: hvor var du? Når på døgnet var det? hvordan reagerte du? Hvordan reagerte mannen din?
Jeg var på jobb faktisk, var hos gynekologen dagen før for å få svar på infertilitets blodprøver, de var fine. Dagen etter på gikk jeg og kjøpte en test siden jeg var litt sen. Har tatt endel tester det året vi har prøvd, så tok meg noen minutter å skjønne at der faktisk var 2 streker.

11. Hva kaller du frøet i magen? Bolla og Mageboern

12. Er du redd for fødselen eller gleder du deg?
Gruer meg litt, tenk om jeg ikke takler smertene osv

13. Har du kjøpt mammaklær enda? Kom faktisk akkurat inn døra etter å ha kjøpt 2 mammabukser. Kommer inn i de vanlige, men de presser litt ubehagelig på magen.
 
1. Hva er alderen din? Blir 28 i desember

2. Hvor i landet er du fra? Bergen

3. Har du barn fra før, og hva er deres alder? Har en himmelskatt som vi mistet 20.juli 2016

4. Er du samboer/gift. Evt hvor lenge har dere vært sammen? Kjærester i 10 år, gift i 4 år.

5. Studerer/jobber du? Jobber

6. Har du en hobby? Strikking og trening

7. Var graviditeten planlagt? Evt hvor lenge prøvde dere? Veldig planlagt. Prøvd i 4 år. Mistet 2 ganger i fjor

8. Har dere tenkt på navn? Ja de har vi hatt lenge.

9. Har du kjøpt noe enda? Har en body som står "our little miracle" på

10. Fortell historien om dine to streker: hvor var du? Når på døgnet var det? hvordan reagerte du? Hvordan reagerte mannen din? Morningen. Var veldig overraskende for trodde det ikke hadde gått. Ringte til mannen som var på vei på jobb.

11. Hva kaller du frøet i magen? Lille bølle

12. Er du redd for fødselen eller gleder du deg? Redd og gleder meg.

13. Har du kjøpt mammaklær enda? Kjøpte en bukse for noen dager siden. Har 3 bukser fra i fjor som jeg aldri fikk brukt
 
1. Hva er alderen din? 27, mannen er 34

2. Hvor i landet er du fra? Oslo, bor i Bærum

3. Har du barn fra før, og hva er deres alder? Nei

4. Er du samboer/gift. Evt hvor lenge har dere vært sammen? Snart 5 år. Samboere i over 2,5 år

5. Studerer/jobber du? Jobber som kontaktlærer i barneskolen

6. Har du en hobby? Nei, men veldig glad i å se på sport

7. Var graviditeten planlagt? Evt hvor lenge prøvde dere? Nja, skulle begynne å prøve. Trodde ikke det skulle gå så fort (første forsøk :/)

8. Har dere tenkt på navn? Nei, men har noen jeg liker. Yndlingsnavnet mitt takler dessverre ikke mannen.

9. Har du kjøpt noe enda? Kjøpt et par sokker og en body etter vi var på TUL i dag

10. Fortell historien om dine to streker: hvor var du? Når på døgnet var det? hvordan reagerte du? Hvordan reagerte mannen din?
Var 4 dager på overtid, følte meg egentlig bare syk, som om jeg hadde influensa. Samt hadde litt vondt i puppene. Skulle på bursdagsfest senere på kvelden så følte det var lurt å ta en test siden jeg var forsinka. Den var positiv. Mannen ble kjempe glad og går og koser og duller med meg hele tiden❤️

11. Hva kaller du frøet i magen? Mini❤️

12. Er du redd for fødselen eller gleder du deg? Livredd, skulle ønske de kom med storken :/

13. Har du kjøpt mammaklær enda?
Nei :)
 
1.28, 29 neste helg
2. Vestfold
3. Ingen barn fra før
4. Vært samboere i 2.5 år
5. Er sykepleier
6. Veldig glad i hekling
7. Var planlagt. Prøvd i 9 mnd.
8. Ikke enda, tror det blir en lang diskusjon :p
9. Nei, har ikke turt det enda
10. Tok tre tester på en uke før jeg fikk en positiv test. Var på hyttetur med et vennepar. Ble både glad og redd på en gang.
11. Blåbæret (nytt navn hver uke etter str :p)
12. Livredd! Skulle gjerne sluppet den delen
13. Måtte kjøpe to ammebh fordi puppene mine ikke passer i vanlige spileløse bher :p
 
1. Jeg fyller 22 år i oktober
2. Jeg er fra Askøy, utenfor Bergen
3. Har en sønn som blir 2 år i september
4. Samboer og jeg har vært sammen i 5 år
5. Jeg er nyutdannet helsefagarbeider og jobber i hjemmesykepleien
6. Veldig glad i å strikke
7. Graviditeten var planlagt, gikk et par uker fra vi kuttet prevensjon til positiv test
8. Har ikke tenkt på noe navn enda
9. Har heller ikke kjøpt noe enda
10. Min samboer kjente igjen hormonene mine så han kom hjem fra jobb med en test til meg [emoji23] jeg ble en smule overrasket over positiv test så kjapt, mens han visste det [emoji85]
11. Babyen
12. Gleder meg til å føde igjen!
13. Ja, kjøpt et par mammabukser
 
1. 27

2. Stavanger-området

3. Dette blir (de) første :)

4. Vært sammen 11 år :eek: hvorav 3 som gift :)

5. Jobber i en lederstilling

6. Liker å putle med litt håndarbeid i ny og ne, seile og diverse :)

7. Prøvde i 1 år, planlagt i mange men det «passet» liksom aldri. Fraråder nå alle denne tankegangen :p

8. Ja hatt et par i hodet i mange år. Men nå brainstormer vi på nytt da vi trenger flere alternativer da vi må finne to! :p

9. Kjøpte noen babysokker som vi har gitt som gaver for å avsløre graviditeten så har noen av de igjen hehe.

10. Uff det begynner allerede å gå i glemmeboken. Etter jobb, to litt svake, sammen med mannen, men ventet med jublinga i ca en uka pga kjemisk sist..

11. Little ones (måtte legge til en «s» etter TUL hehe!

12. Har aldri vært noe redd for fødsel, mulig det endrer seg etterhvert, Men nå er jeg var lykkelig for alt rundt graviditeten! Livredd for keisersnitt da forresten (tåler ikke å bli skjært/kuttet i hud etc min store frykt) men det fornekter jeg som en mulighet per i dag :p

13. Nei, kjøpte derimot en super stram dongeribukse helt i starten haha :hungry: Som en slags «anti-jinx» for de som skjønner den, og litt for at venninna ikke skulle få mistanke :p
 
1. 29

2. Ringsaker, Hedmark

3. 3 fra før, to gutter og ei jente, de er 7, 9 og 11 år [emoji4] De to eldste blir 10 og 12.

4. Forlovet, vært kjærester i 2 år

5. Jobber som lastebilsjåfør

6. Har mange, strikking, brodering, foto, scrapping, vinylkutting, sying.

7. Var planlagt ja, tok ut spiral i november

8. Litt har vi tenkt på det, men ikke helt bestemt oss

9. Nei, venter til oul

10. Jeg hadde kjent litt kvalme og halsbrann en uke ca, samme uken jeg skulle ha mensen. Var på 5 dagen overtid da jeg tok en test og nærmest hoppet av glede

11. Bebbi

12. Nei, orker ikke å tenke på det

13. Nei, men må vel det etterhvert [emoji4]
 
1. 29

2. Ringsaker, Hedmark

3. 3 fra før, to gutter og ei jente, de er 7, 9 og 11 år [emoji4] De to eldste blir 10 og 12.

4. Forlovet, vært kjærester i 2 år

5. Jobber som lastebilsjåfør

6. Har mange, strikking, brodering, foto, scrapping, vinylkutting, sying.

7. Var planlagt ja, tok ut spiral i november

8. Litt har vi tenkt på det, men ikke helt bestemt oss

9. Nei, venter til oul

10. Jeg hadde kjent litt kvalme og halsbrann en uke ca, samme uken jeg skulle ha mensen. Var på 5 dagen overtid da jeg tok en test og nærmest hoppet av glede

11. Bebbi

12. Nei, orker ikke å tenke på det

13. Nei, men må vel det etterhvert [emoji4]

Fler fra Ringsaker ser jeg :)
 
1. Er 29 år, blir 30 under graviditeten

2. Sørlandet [emoji295]️

3. Nei, førstemann her

4. Vi hadde nettopp 10 års bryllupsdag [emoji177]

5. Jobber som førskolelærer/økonomiansvarlig i en bhg

6. Mange! Trening, serier, være ute i naturen, interiør, fotografi

7. Veldig planlagt. Hadde snakket om å få barn en stund, sluttet på prevensjon i april. Rakk å få mensen en gang før det klaffet.

8. Nei ingen navn enda..

9. Kjøpte en body faktisk før jeg ble gravid, ikke noe etter at jeg fant det ut. Redd for å ta helt av om det ikke skulle bli noe..

10. Var noen dager på overtid, men hadde mensmurringer. Hadde følt på meg lenge at det var noe på gang, men tok to tester da jeg sto opp en lørdag. La de med vinduet ned, så gikk vi opp å kikket på dem sammen. Da vi så strekene kikket vi på hverandre og ble kjempeglad. Kunne nesten ikke tro det..!

11. Veldig internt men, mini-bacon [emoji23]

12. Tenker lite på fødselen foreløpig

13. Handlet en mammabukse og en topp for å kunne ta magebilder uke for uke, men bruker det ikke ellers. [emoji12]
 
1. Er 29 år, blir 30 under graviditeten

2. Sørlandet [emoji295]️

3. Nei, førstemann her

4. Vi hadde nettopp 10 års bryllupsdag [emoji177]

5. Jobber som førskolelærer/økonomiansvarlig i en bhg

6. Mange! Trening, serier, være ute i naturen, interiør, fotografi

7. Veldig planlagt. Hadde snakket om å få barn en stund, sluttet på prevensjon i april. Rakk å få mensen en gang før det klaffet.

8. Nei ingen navn enda..

9. Kjøpte en body faktisk før jeg ble gravid, ikke noe etter at jeg fant det ut. Redd for å ta helt av om det ikke skulle bli noe..

10. Var noen dager på overtid, men hadde mensmurringer. Hadde følt på meg lenge at det var noe på gang, men tok to tester da jeg sto opp en lørdag. La de med vinduet ned, så gikk vi opp å kikket på dem sammen. Da vi så strekene kikket vi på hverandre og ble kjempeglad. Kunne nesten ikke tro det..!

11. Veldig internt men, mini-bacon [emoji23]

12. Tenker lite på fødselen foreløpig

13. Handlet en mammabukse og en topp for å kunne ta magebilder uke for uke, men bruker det ikke ellers. [emoji12]

Haha, mini-bacon, så søtt [emoji7][emoji14]
 
1. Straks 28 år[emoji322]

2. Er fra Oslo

3. Har en jente på 2 år [emoji108]

4. Gift, vært sammen siden 2012 og gift i 2 år (Her har det gått fort[emoji23])

5. Jobber fulltid

6. Strikker og trener

7. Planlagt, prøvde i et par uker før det satt

8. Ikke enda

9. Ingenting, men har mye fra før av det mest nødvendige[emoji108]

10. Vi var hjemme og det var på kvelden. Var helt utenfor den dagen og kjente at noe var på gang. Vi ble veldig glade [emoji322][emoji322]

11. Reka[emoji23]

12. Jeg har fødselsangst, men har allerede fått god hjelp og fortsetter i sommer og etter fellesferien[emoji108]

13. Ingenting, siste trengte jeg ikke før halvveis og kjøpte kun et par bukser[emoji108] Hadde jeg bare husket hvor jeg la de[emoji85][emoji85]
 
1. Blir 32 i september.

2. Er fra Rogaland, men er bosatt på Nøtterøy.

3. Dette er vårt første barn.

4. Vi er samboere og har vært sammen i snart 8 år.

5. Jeg jobber fullt.

6. Tegner, strikker, baker og leser.

7. Graviditeten er både planlagt og ønsket. Vi prøvde i 4 år og det siste året har gått til IVF, som lykkes på første forsøk [emoji4]

8. Ja, mange, men mest på tull foreløpig.

9. Nope, men har rota på loftet til mor etter mine egne babyklær.

10. Vi satte inn embryo den 22. mai og visste jo da at innen 16 dager kunne vi teste. Jeg tok min første test en søndag den 4. Juni og trodde vel først det var tull og noe galt med testen. Sambo spurte hvordan jeg hadde det og fikk svaret "gravid" [emoji39]

11. Bebis/minifisen

12. Pass... vet ikke enda, mest opptatt av å komme til uke 12 akkurat nå.

13. Nej, men måtte kjøpe større bh [emoji106]
 
Back
Topp