Hvordan reiser dere til barnehagen?

M

Moderator Steffen

Guest
Reiser dere kollektivt? Eller er kanskje ikke det en mulighet? Har dere lang reisevei? Hvordan er jobben din plassert i forhold til barnehagen? :)
 
Ikke mulig å gå eller bruke kollektivt, så kjører.:)
Er ca en halvtime mellom jobb og barnehage.
 
Vi går, tar buss eller kjører bil [emoji6]
Er bare 2 km unna, men når været ikke er noe særlig, bruker vi vil eller buss [emoji4]
 
Kjører henne bort som regel, selvom det ikke er spesielt langt [emoji4] Om jeg orker, så går vi, tar vel 15 minutter ca. Tenker å prøve å ta akebrettet etterhvert, er hjemme så har forsåvidt god tid på veien og stas for lillemor.
 
Vi går. Er hjemme så tidene i bhg er ikke noe problem. Bhg ser jeg fra kjøkkenvinduet og fikk sett 17 mai øvingen deres osv fra trappa. Og for å svare på det før neon spør så er hu i bhg fordi hu vil det. Hu begynte i mars og var da over 3.5 år. Yngste på snart 2 år er hjemme frem til vi får plass. Han sa hadet til meg i dag når vi leverte eldste. Skal ut i jobb eller noe, men tidene i bhg kommer aldri til å bli ett problem. Mannen kan flytte sin arbeidsid til å passe på morra. Han begynner på jobb 30 min før bhg åpner. Og er ferdig 2.5 time før den stenger. Han jobber gangavstand herfra også.
 
Kjører bil [emoji108] Barnehagen er på vei til jobb, så det er veldig fint [emoji4] Er ca 5km.. Så ikke veldig langt..
 
Vi går :) Ca 15 min å gå, og 15 min til jobb derfra igjen :)
 
Går (bruker ca 15-20 min for ungene går litt senere enn meg :p) eller så kjører vi og bruker da 5 min :)
 
Jeg kjører bil til jobb. Og stopper innom bhg på veien
 
Vi må kjøre bil. Jobber i samme bhg så det er veldig greit mtp levering og henting.
 
Mannen sykler med poden i sykkelvogn. Storebror henter med kombinasjon bybane/gåtur eller de sparkesykler sammen. Barnehagen ligger mellom jobb/skole for min mann og storebror, ca 1,3 km unna der vi bor. Jeg jobber 3 mil unna i motsatt retning, og bidrar kun til levering/henting i unntakstilfeller.
 
Kjører bil.
30 km hjemmefra til barnehagen som ligger rett ved jobben til oss begge
 
Jeg hadde dem i bhg pga jeg er kronisk syk, dessuten var det ingen andre barn hjemme, så når de ble større hadde de ikke hatt noen å leke med om jeg skulle hatt dem her. De begynte ikke før de hhv 18 mnd og 23 mnd, så de begynte ikke så tidlig.
Der er jeg veldig enig med deg.
Sosialisering av barna er veldig viktig, de lærer mye av å være sammen med andre barn
 
Vi går, selv om det ikke alltids er like enkelt med snø/is og bare nedoverbakke
 
Vi går, ca 2-300 m :) har storebror i bhg mens jeg er hjemme med mini, men han får korte dager og noen ekstra fridager :)
 
Back
Topp