Hvordan går det på jobb?

Frk.M

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
♡Julekulene 2021♡
Som tittelen sier!
Sykemeldt fullt?
Sykemeldt gradert?
Er du på alle forelesninger (studenter)
Eller er du over kneika og tilbake i jobb?
 
Vært tilbake i 100% stilling nå i nesten tre uker! Før det var jeg sykemeldt i 3 uker pga. Ekstrem svangerskapskvalme.
Men føler at neste trimester nærmer seg da energien kommer gradvis og jeg bare kaster opp 1-3 ganger om morgenen :) håper det holder seg slik så lenge som mulig!
 
Sykemeldt fullt denne uka, men ikke pga svangerskapsplager. Satser på å være tilbake i 100% igjen fra mandag av :)

(Har allerede jobbet 160 timer denne mnd, så timemessig er jeg vel uansett på 100% [emoji14] )
 
Gradert sykmeldt, håper på å øke stillingen litt igjen, men er fader enda ikke i form. Hvor blir det av gløden og energien de skryter av skal komme i 2.trimester? Har faktisk gått to hele dager inn i nytt trimester [emoji28]
 
Jobber 50% og satser på å være tilbake på jobb i 100% etter disse to ukene.

Sent from my SM-G935F using BV Forum mobile app
 
Sykemeldt fullt denne uka, men ikke pga svangerskapsplager. Satser på å være tilbake i 100% igjen fra mandag av :)

(Har allerede jobbet 160 timer denne mnd, så timemessig er jeg vel uansett på 100% [emoji14] )
Ja, en komplett, full måned er vel 162,5 timer. Så det vil jeg si er innafor [emoji106][emoji23]
 
Jobber 100% og gjort det hele tiden. Har dog vært litt slappere enn normalt, så har ikke fått gjort alt jeg optimalt skal. Men det ordner seg [emoji4]
 
Er 100% sykemeldt ut denne uka og må si det er deilig. Misforstå meg rett altså, jeg vil jo helst jobbe. Men formen har vært så elendig den siste tiden at det er godt å slippe jobb stresset. Men neste uke skal jeg prøve meg på jobb igjen og kjenner på at det skal bli godt å komme tilbake igjen :) Håper energien begynner og ta seg opp igjen.
 
Her har formen vært ok hele tiden så langt, så jeg jobber og har jobbet fullt. Håper det fortsetter slik [emoji4]
 
20% sykmeldt fra mandag og ut en uke til. Etter det håper jeg å jobbe 100% igjen, men vi får se [emoji4]
 
Er tilbake i 50% nå :)
Men arbeidsgiver valgte å bestride sykemeldingen da jeg var 100% så får ikke utbetalt lønn før nav har behandlet ferdig saken. Føles såå urettferdig :sorry:
 
Jeg er 40% sykemeldt ut mnd grunnet bekkenplager og jeg har en ganske hard jobb. Tror egentlig ikke jeg kommer til å komme ut i full jobb igjen. Så må vell bare belage meg på mindre jobbing.

Det positive er jo at jeg da får mer tid med lisja før hun må dele på mamman sin[emoji4]
 
Enn så lenge jobber jeg 100%, så får vi se om det går fremover eller ikke ^^
 
Er tilbake i 50% nå :)
Men arbeidsgiver valgte å bestride sykemeldingen da jeg var 100% så får ikke utbetalt lønn før nav har behandlet ferdig saken. Føles såå urettferdig :sorry:

Av ren nysgjerrighet, hvordan foregår det egentlig? Arbeidsgiver sier "tror ikke på at du var syk", også må NAV sjekke med legen din?! Legen din har jo sykemeldt deg av en grunn... som står i journalen. Skjønner ikke hvordan man bestrider noe sånt.

Jeg er sykemeldt 40%, jobber 60%.
 
Av ren nysgjerrighet, hvordan foregår det egentlig? Arbeidsgiver sier "tror ikke på at du var syk", også må NAV sjekke med legen din?! Legen din har jo sykemeldt deg av en grunn... som står i journalen. Skjønner ikke hvordan man bestrider noe sånt.

Jeg er sykemeldt 40%, jobber 60%.

Det er nye regler, tydeligvis. Jeg hadde jo selvsagt gyldig grunn, var lege som skrev ut sykemeldingen.
Arbeidsgiver valgte å betvile, og sender da et brev til nav, arbeidstaker og lege der de skriver hvorfor.
De betaler ikke ut sykepenger, så er det opp til nav å hente inn nye opplysninger fra lege osv..

Synes det er SÅ feil, og skjønner ikke at det skal gå an. Lege har jo myndighet til å sykemelde ved sykdom.
Blir jo jeg som sitter her og mangler en hel månedslønn, fordi jeg var dårlig av svangerskapsplager :( Skal ikke være sånn,
er jo derfor man betaler skatt. For å få sykepenger når man er syk.
 
Jobber 100% og vil gjerne fortsette med det. Sliter fortsatt med mye kvalme og oppkast og skal til legen for første gang på mandag, så tar en snakk med han da. Tror heldigvis jobben er fleksibel, så jeg kanskje kan fortsette i et litt lavere tempo
 
Det er nye regler, tydeligvis. Jeg hadde jo selvsagt gyldig grunn, var lege som skrev ut sykemeldingen.
Arbeidsgiver valgte å betvile, og sender da et brev til nav, arbeidstaker og lege der de skriver hvorfor.
De betaler ikke ut sykepenger, så er det opp til nav å hente inn nye opplysninger fra lege osv..

Synes det er SÅ feil, og skjønner ikke at det skal gå an. Lege har jo myndighet til å sykemelde ved sykdom.
Blir jo jeg som sitter her og mangler en hel månedslønn, fordi jeg var dårlig av svangerskapsplager :( Skal ikke være sånn,
er jo derfor man betaler skatt. For å få sykepenger når man er syk.
Ja, men det har vist seg at 1 av 3 (tror jeg det er) som betviler sykemelding får mehold. Fordi en del leger sykemelder feks 100% fordi du har brukket lillefingeren og sitter og svarer telefoner. Ok, jeg satte den på spissen, men fikk frem poenget mitt. Generelt burde leger være flinkere til gradert sykemelding, det går an i veldig mange yrker (ikke alle). Men det er utrolig kjipt at du skal lide økonomisk for det!! Håper Nav er raske på behandlingen!
 
Det er nye regler, tydeligvis. Jeg hadde jo selvsagt gyldig grunn, var lege som skrev ut sykemeldingen.
Arbeidsgiver valgte å betvile, og sender da et brev til nav, arbeidstaker og lege der de skriver hvorfor.
De betaler ikke ut sykepenger, så er det opp til nav å hente inn nye opplysninger fra lege osv..

Synes det er SÅ feil, og skjønner ikke at det skal gå an. Lege har jo myndighet til å sykemelde ved sykdom.
Blir jo jeg som sitter her og mangler en hel månedslønn, fordi jeg var dårlig av svangerskapsplager :( Skal ikke være sånn,
er jo derfor man betaler skatt. For å få sykepenger når man er syk.

Har du fortalt arbeidsgiver at du er gravid og sterkt plaget?
 
Back
Topp