Hvordan går det med vekta da damer?

Hadde du det likedan sist også? Til hvilken uke varte det?[emoji53] Med jentene (nr1 og 2) var jeg sengeliggende fra uke 4/5 til uke 20. Oppkast kontinuerlig. Med gutten(nr 3) var jeg dårlig fra uke 6 til uke 11/12. Så var stor forskjell med tredjemann. Denne gangen er jeg nå i uke 7+6(8 uker i morgen) uten å ha kastet opp, men har vært kvalm den siste uke. Jeg tror det er gutt i magen og kanskje er derfor jeg ikke er så dårlig. Dette er definitivt den siste graviditeten min, orker ikke å gå gjennom flere mnd med kvalme igjen. Har 3 barn ifra før som også trenger mammaen sin, heldigvis er de 10, 8 og 5 år. Så de klarer det meste selv[emoji4]
Ja sist var det 10 ganger verre. Sykehusinnleggelse og det var ordentlig ille. Gikk ned mange kg og jeg hadde ikke mye å ta av i utgangspunkt. Var dårlig til uke 18-20. Så sluttet jeg å spy. Ble litt dårlig igjen litt senere i svangerskapet. Spyr og er kvalm denne gangen her å, men har flere dager med pause den gangen her. Usikker om det er pga akuounkturen Nå, tilfeldighet eller annet kjønn. Hadde jente i magen sist. Greit med litt større barn nå da. Det er tørt med små barn og gå med dette. Jenta mi er heldigvis straks 4 så det er litt lettere sånn sett enn hvis hun hadde vært mindre.
 
11+4, og gått opp 0.4 kg. Jeg hadde mellom 5-10 kg for mye før graviditeten, så håper jeg ikke legger på meg altfor mye..
 
11+1 i dag. Har ikke vekt hjemme så har ikke sjekka den. Hadde lyst til å gå ned litt før jeg ble gravid ettersom jeg er litt sånn «fhm-chubby»[emoji23] men jeg finner ikke treningsmotivasjonen noe sted, mulig jeg spiste den opp i jula[emoji848]
Haha, spiste den opp i jula! Morsomt :)
 
Tørr ikke engang se på vekta.. mulig det kommer til å ødelegge helga..
 
Velger å ikke fokusere på vekt dette svangerskapet. Jordmor må gjerne veie meg, men ønsker ikke å vite det selv. Er normalvektig og ung så bekymrer meg ikke.
 
Velger å ikke fokusere på vekt dette svangerskapet. Jordmor må gjerne veie meg, men ønsker ikke å vite det selv. Er normalvektig og ung så bekymrer meg ikke.
Syns vel at dette er en holdning som godt kan smitte over på resten av terminforumet, blir helt dårlig av å se vekttrådene i alle terminforum her inne. Greit nok hvis man har konkrete spørsmål, men sånn generell oppramsing av vekt kan vi godt la være.
 
Jeg er ned 2 kg.
Tror det snur foooort når kvalmen er borte.
Ellers tror jeg ikke at jeg kommer til å bry meg så mye om vekta fremover.
Skal bevege meg så mye jeg klarer å fortsette å spise "riktig"
 
Lagt på meg ca 1kg, men den kiloen går vel av igjen. Har nesten ikke fått i meg noe mat siden torsdag.. 11 uker idag
 
Jeg har en merkelig greie på gang... har gått ned nesten ett kilo siden jeg ble gravid. Det er nok mest fordi jeg har begynt å spise mye frukt istedenfor snop (selv om jeg fremdeles koser meg en del da...), men i motsetning til vanlige vektnedganger har buksene mine blitt veldig trange og jeg føler at rumpe, mage og lår har fått ekstra fylde. Noen andre som har opplevd det? Har ikke fått noe særlig gravidmage, men jeg har litt ekstra der fra før. Er 11+5 i dag.
 
Trodde jeg hadde gått opp litt, men er visst det samme som før. Spiser stort sett det samme som før, så det er kanskje ikke så rart:p
 
Er fortsatt to kg i minus, men nå har jeg fått insulin pga svangerskapsdiabetes og kan dermed starte å spise mer variert, så tror vekta vil øke nå.
 
Er 11+2 i dag, og gått opp 3 kg. Litt småbekymra i og med at jordmor anbefalte en maks vektøkning på 7 kg ila. Svangerskapet [emoji51] så her må det passes på!
 
Gått opp 0,6[emoji28] men syns det ser mer ut på kroppen
 
9+6 idag, gått ned 2kg. Spyr og spyr. Så nå viser vekta 51kg. Håper det snur etterhvert :)
 
Back
Topp