Hvordan går det med vekta da damer?

Krissie-

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Og hvor langt er dere på vei? Her er jeg 11+0 ifølge tul og pga crappy form i maaaange uker, så har det bare gått nedover...tilsammen gått ned nesten 8 kg fra startvekt, men det har såvidt begynt å snu nå :) Har heldigvis litt og ta av ;)
 
11+1 å gått opp nesten 2 kg [emoji4] akkurat likemye jeg hadde gått opp på denne tiden sist svangerskap :)
 
Her har d tatt helt av, lagt på meg nesten 5 kg allerede fordi å spise har gjort at jeg er mindre kvalm/uggen, 11+1. Så nå håper jeg d har tenkt å stå stille en del uker fremover[emoji28]
 
10+4. Har ikke vekt hjemme, så får ikke veid meg :joyful: Men har nok lagt på meg, ja ... tipper rundt 3-4 kg. Spiser for 8, føles det som :dead: konstant sulten, og har lyst på alt! :p Forrige svangerskap la jeg på meg 35 kg ... Gikk heldigvis fort ned igjen etter fødselen :rolleyes:
 
Er 10+0 og har gått ned 1-2 kg. Har ikke spydd, men spiser litt mindre enn vanlig grunnet kvalmen.
 
.
 
Last edited:
10 uker. Å spise hjelper mot kvalmen så den vekta går også oppover og det merkes på klærne. [emoji85] Veide meg hos jordmor og har gått opp 4kg
 
Rundet 9 fullgåtte uker i dag, og har gått ned 2,5 kg grunnet elendig matlyst og problemer med å få i meg mat (tiltross for at jeg ikke har kastet opp).
 
9+5 idag og har gått ned rundt 2 kg. Har bmi på 21, så ikke så mye til overs. Tror vektnedgangen skyldes svangerskapsdiabetes så er ikke bra i det hele tatt. :-( Er sulten, men blodsukkeret blir for høyt nesten uansett hva jeg spiser, så her går det i proteiner og grønnsaker. Har heldigvis time på sykehuset på mandag og får nok medisiner da, slik at jeg kan spise litt mer...
 
Er 8+5 og har gått opp ca. 1 kg. Føler jeg spiser ganske likt som før jeg ble gravid, så jeg er ikke så overrasket:) Prøver å spise litt mer frukt enn jeg gjør ellers.
 
10+1, har ikke vekt, men ganske sikker på at jeg har gått opp endel. Har jo spist nesten konstant for å holde kvalmen i sjakk + levd ganske stillesittende/liggende av samme grunn. Nå er jeg ikke så dårlig lenger, så satser på at mer bevegelse og sunnere matvalg kan holde vekten stabil fremover en stund.
 
9+3 og vekta gikk først opp, så ned og nå er jeg der jeg startet når jeg ble gravid[emoji28]men nå som matlysten er mer tilbake tror jeg den kommer til å gå opp igjen ja[emoji87]
 
Vekta står på 50.7 kg. Så ikke skjedd mye på den fronten[emoji34]
 
Det har gått oppover. Uke 9+6 og har gått opp 5-6 kg pga kvalme.
 
Er 10+2. Har nok vært litt jojo på den vekta. Men er nok på pluss siden [emoji23] Er slapp og kvalm, høy puls, oppkast flere ganger til dagen. Tatt blodprøve. Har visst høyt stoffskifte, så legen ringte til sykehuset for noen nye prøver [emoji51][emoji29] noen andre med hypertyriose? Krysser fingre for at det går over?! Og at det bare er nå i starten.
 
Gått opp. :confused: gikk ei uke på penicillin, da spiste jeg nesten bare godis.:wideyed: Nå spiser jeg veldig ofte for å ikke bli mer kvalm. Sliter så fælt med isjias og bekkenet at jeg ikke orker å bevege meg så mye. :(
 
Gått ned 2 kg :)
Har enda igjen 13 kg fra forrige svangerskap, så trenger ikke legge på meg så mye denne gangen synes jeg :) gikk opp over 30 kg sist gang :angelic:
 
Back
Topp