Hvordan går det med dere?

Bare to arbeidsdager igjen til ett par ferieuker før permisjon. Føles veldig bra. Er ellers litt bekymret for de siste svangerskapskontrollene i og med at jordmor er på lang ferie slik at jeg må ta fra og med uke 36 hos lege. Har veldig dårlig erfaring med hun som vikarierer for fastlegen min frem til september. Da jeg var der i uke 28 målte hun sf til 33 cm, men krysset av blindt midt på streken i skjemaet og brukte nesten 10 min på å finne hjertelyd. Ble så bekymra etter timen at jeg endte opp på ekstrasjekk hos jordmor to dager senere. Jordmor korrigerte sf mål. Har undersøkt mulighetene til privat jordmor nå på slutten, men hun eneste som praktiserer her er også på ferie. KK kunne heller ikke hjelpe. Frustrerende med denne usikkerheten. Ble jo sagt at jeg skulle få ekstra oppfølging pga alder også, men etter duotest har jeg kun hatt det vanlige. Noe som sikkert er et godt tegn men bekymret er jeg likevel.
/Utblåsning

Jeg som er såå lykkelig for at mi skal på ferie så jeg slipper henne mer [emoji33]
Godt det snart er perm og slikt da!

Har de seriøst ingen jordmorvikar eller noe? Her får jeg evt neste kontroll på sykehuset - om jeg ikke føder før det.
 
Jeg som er såå lykkelig for at mi skal på ferie så jeg slipper henne mer [emoji33]
Godt det snart er perm og slikt da!

Har de seriøst ingen jordmorvikar eller noe? Her får jeg evt neste kontroll på sykehuset - om jeg ikke føder før det.
Nei, er litt liten kommune dette dessverre. Hun er faktisk eneste jordmor i 2 kommuner til og med.

Håper du slipper å vente så mye lenger enn uke 37. Mange tegn på at det nærmer seg?
 
Har de sånne ting på ikea? :S

Håper det hjelper. Verste var, hun var ikke tidlig oppe heller.. Halv ti.. Så skulle jo tro hun var uthvilt...

Ja, vaskemaskinen er fra Ikea. Vask og tørk i samme maskin. :)

Kanskje "bare" en dårlig dag?
 
Nei, er litt liten kommune dette dessverre. Hun er faktisk eneste jordmor i 2 kommuner til og med.

Håper du slipper å vente så mye lenger enn uke 37. Mange tegn på at det nærmer seg?

Så dårlig :(

Tjæ. En del, men har hatt tegn lenge [emoji23] fullmåne i helga hørte jeg, så kan jo hende jeg får fødsel på mandag? :D (37+0 da).
 
Ja, vaskemaskinen er fra Ikea. Vask og tørk i samme maskin. :)

Kanskje "bare" en dårlig dag?
Høh. Hm. Jaja. Aldri hørt om [emoji4]

Hun har en elendig dag gitt...
Sutring for en mygg i en time nå.. Som hun fant ut ikke var mygg likevel, men ei flue.. Nå begynner jeg bli gal.......
 
dc99385874c8a839d651ff6b316777e1.jpg


For fire dager siden. Var godt etter 4.5 uker på sykehus!
Så nydelige [emoji7]
 
Jeg er veldig sliten om dagen, prøver å følge med daglig men orker ikke så veldig mye. Bra du tar insj, skal prøve å bli litt bedre her :)
 
Jeg er veldig sliten om dagen, prøver å følge med daglig men orker ikke så veldig mye. Bra du tar insj, skal prøve å bli litt bedre her :)
Lov å være sliten [emoji173]️
Ikke så rart heller mtp situasjonen vi er i. Tungt å være gravid!
 
Kom meg inn i uke 34 idag. Jobber fortsatt 80%, men en ting skal være sikkert. DET ER IKKE FRIVILLIG!! Jeg er helt på randen. Har så vondt og er så sliten at jeg gråter hver kveld når jeg kommer hjem. Til tross for tilrettelegging på jobb, er jeg helt gåen når dagen er over. Jobber på tung langtids avdelig ved et sykehjem med pasienter som har svært tunge pleiebehov. Men, siden jeg startet i stillinge 12 juni, kan jeg ikke sykemelde meg før det har gått 4 uker. + jeg har vært syk 2 dager, så jeg må jobbe til minst 14 juli før jeg sykemelder meg, for å ha rett på sykepenger. Håper jeg har forstått rett.

Sover så dårlig på natten, pga halsbrann og bekken... har en relativt liten mage så det er trangt der inne og mye press.
Er ikke meningen å syte, men tror alt blir litt bedre når jeg slipper å gå som en zombie i smertehelvette på jobb hver dag.

Ellers har jeg det fint. Haha [emoji23] gleder meg til å møte lille prinsen [emoji272][emoji272]
 
Kom meg inn i uke 34 idag. Jobber fortsatt 80%, men en ting skal være sikkert. DET ER IKKE FRIVILLIG!! Jeg er helt på randen. Har så vondt og er så sliten at jeg gråter hver kveld når jeg kommer hjem. Til tross for tilrettelegging på jobb, er jeg helt gåen når dagen er over. Jobber på tung langtids avdelig ved et sykehjem med pasienter som har svært tunge pleiebehov. Men, siden jeg startet i stillinge 12 juni, kan jeg ikke sykemelde meg før det har gått 4 uker. + jeg har vært syk 2 dager, så jeg må jobbe til minst 14 juli før jeg sykemelder meg, for å ha rett på sykepenger. Håper jeg har forstått rett.

Sover så dårlig på natten, pga halsbrann og bekken... har en relativt liten mage så det er trangt der inne og mye press.
Er ikke meningen å syte, men tror alt blir litt bedre når jeg slipper å gå som en zombie i smertehelvette på jobb hver dag.

Ellers har jeg det fint. Haha [emoji23] gleder meg til å møte lille prinsen [emoji272][emoji272]

Kjære deg, jeg håper du får muligheten til å nyte litt også innimellom. Ser du har det vondt, og ønsker deg det aller beste fremover og muligheten til å roe ned litt etterhvert. Sender en klem. :Heartred
 
Her har det gått i ett, fikk ordnet alt av klær og utstyr til bebisen.
Bortsett fra at det har vært mye smerter både i nedre del av magen og i ryggen, vet ikke om det er ett tegn på at babyen gjør seg klar til å komme (er kun 33 uker på vei)
 
Kjære deg, jeg håper du får muligheten til å nyte litt også innimellom. Ser du har det vondt, og ønsker deg det aller beste fremover og muligheten til å roe ned litt etterhvert. Sender en klem. [emoji813]red
Takk for gode ord! [emoji9] det er alltid godt! Ja jeg rekker å nyte! Men føler litt på presset på jobb, skal bli godt å bli ferdig med det!

[emoji179]
 
Kom meg inn i uke 34 idag. Jobber fortsatt 80%, men en ting skal være sikkert. DET ER IKKE FRIVILLIG!! Jeg er helt på randen. Har så vondt og er så sliten at jeg gråter hver kveld når jeg kommer hjem. Til tross for tilrettelegging på jobb, er jeg helt gåen når dagen er over. Jobber på tung langtids avdelig ved et sykehjem med pasienter som har svært tunge pleiebehov. Men, siden jeg startet i stillinge 12 juni, kan jeg ikke sykemelde meg før det har gått 4 uker. + jeg har vært syk 2 dager, så jeg må jobbe til minst 14 juli før jeg sykemelder meg, for å ha rett på sykepenger. Håper jeg har forstått rett.

Sover så dårlig på natten, pga halsbrann og bekken... har en relativt liten mage så det er trangt der inne og mye press.
Er ikke meningen å syte, men tror alt blir litt bedre når jeg slipper å gå som en zombie i smertehelvette på jobb hver dag.

Ellers har jeg det fint. Haha [emoji23] gleder meg til å møte lille prinsen [emoji272][emoji272]

Men da kan du vel sykemelde deg etter neste uke i alle fall..? Bare èn uke til å holde ut..? <3
Vet ikke om det finnes noe mulighet for sykemelding dersom du har vært i jobb FØR du begynte i ny jobb, kanskje (at du har vært i arbeid i fire uker, bare ikke på samme arb.plass..)...? Ville tatt en telefon til nav og hørt på mandag, for det er ILLE å gå på jobb når man egentlig ikke føler seg frisk nok til det...
 
Uff.. Kom nettopp hjem fra ei panseruke som starta med kontroll hos fastlege på mandag, så kontroll på sykehuset tirsdag med etterfølgende selskap i bilen og besøk av bror med fam til onsdag. Da dro vi videre til øya jeg kommer fra på festival. Mye som skjer hver dag + litt for mye bæring på tantebarna og herjing med både dem og hunden førte til utslitt høygravid med bekkenløsning, total knekk og en 4timers dupp i går midt på dagen!! Og enda syns broren min at han kunne mase på meg for å få meg til å hente dem med bilen?! Hverken han eller svigerinna mi kjører(eller er spesielt glade i å stå opp med ungene sine om morgenen) og de kvier seg ikke for å spørre om hjelp/skyss/barnepass. Jeg har nok vært dumsnill i uka som gikk..
Duppen gjorde at jeg kunne ta en tur ut på konserten i går kveld, deilig å være ute med kjæresten selv om vi var hjemme lenge før det var ferdig.
I dag pakka vi sammen og dro hjem på ei tidlig ferje, og jeg tror nok jeg til og med skal vaske klærne mine i dag allerede. Hvis disse kynnerne roer seg.. er mye stikking, nedpress og kynnere for tiden og jeg er rett og slett dødssliten. Tirsdag er det tid for ny kontroll på sykehuset og jeg håper på å få noen svar på hvordan vi ligger an og om disse modningstegnene jeg har hatt og har, virker på noe vis. Håper lille kan holde seg der hun er i minst to uker til, men hun er meget velkommen uansett når hun bestemmer seg for å komme.
 
Uff.. Kom nettopp hjem fra ei panseruke som starta med kontroll hos fastlege på mandag, så kontroll på sykehuset tirsdag med etterfølgende selskap i bilen og besøk av bror med fam til onsdag. Da dro vi videre til øya jeg kommer fra på festival. Mye som skjer hver dag + litt for mye bæring på tantebarna og herjing med både dem og hunden førte til utslitt høygravid med bekkenløsning, total knekk og en 4timers dupp i går midt på dagen!! Og enda syns broren min at han kunne mase på meg for å få meg til å hente dem med bilen?! Hverken han eller svigerinna mi kjører(eller er spesielt glade i å stå opp med ungene sine om morgenen) og de kvier seg ikke for å spørre om hjelp/skyss/barnepass. Jeg har nok vært dumsnill i uka som gikk..
Duppen gjorde at jeg kunne ta en tur ut på konserten i går kveld, deilig å være ute med kjæresten selv om vi var hjemme lenge før det var ferdig.
I dag pakka vi sammen og dro hjem på ei tidlig ferje, og jeg tror nok jeg til og med skal vaske klærne mine i dag allerede. Hvis disse kynnerne roer seg.. er mye stikking, nedpress og kynnere for tiden og jeg er rett og slett dødssliten. Tirsdag er det tid for ny kontroll på sykehuset og jeg håper på å få noen svar på hvordan vi ligger an og om disse modningstegnene jeg har hatt og har, virker på noe vis. Håper lille kan holde seg der hun er i minst to uker til, men hun er meget velkommen uansett når hun bestemmer seg for å komme.

Du må ta det med ro, og ta vare på deg selv [emoji173]️
Vaske klær er heldigvis ikke det verste du kan gjøre, men for din egen del - ta gode pauser [emoji173]️

Selv har jeg styrt litt med småting til lillebror, og føttene klarte vokse seg til i dobbel størrelse nesten, på den tiden.. Så, resten av dagen har jeg gitt meg selv sofaduty (... I stolen min) med beina høyt.
 
Skikkelig yay.. Nå har hun også brukt en halvtime på enkle oppgaver på badet.. Igjen.. Så, må snart reise meg og purre på. Fant ut det var lurest å sende henne til sengs, for hun var visst mer "hormonell" enn meg.

Hjelper ikke å spare på vannet om man må vaske flere ganger for å få det rent [emoji23][emoji23] godt det funka i alle fall!
Hvor gammel er datteren din? Kjenner meg veldig igjen.. hun går meg regelrett på nervene om dagen..! Kverrulerer på alt.. nærmer seg 9 år :joyful:
 
Kom meg inn i uke 34 idag. Jobber fortsatt 80%, men en ting skal være sikkert. DET ER IKKE FRIVILLIG!! Jeg er helt på randen. Har så vondt og er så sliten at jeg gråter hver kveld når jeg kommer hjem. Til tross for tilrettelegging på jobb, er jeg helt gåen når dagen er over. Jobber på tung langtids avdelig ved et sykehjem med pasienter som har svært tunge pleiebehov. Men, siden jeg startet i stillinge 12 juni, kan jeg ikke sykemelde meg før det har gått 4 uker. + jeg har vært syk 2 dager, så jeg må jobbe til minst 14 juli før jeg sykemelder meg, for å ha rett på sykepenger. Håper jeg har forstått rett.

Sover så dårlig på natten, pga halsbrann og bekken... har en relativt liten mage så det er trangt der inne og mye press.
Er ikke meningen å syte, men tror alt blir litt bedre når jeg slipper å gå som en zombie i smertehelvette på jobb hver dag.

Ellers har jeg det fint. Haha [emoji23] gleder meg til å møte lille prinsen [emoji272][emoji272]
Nå er det jo ikke mange dagene igjen til du kan sykemelde deg.. men hva med svangerskapspenger?
 
Hvor gammel er datteren din? Kjenner meg veldig igjen.. hun går meg regelrett på nervene om dagen..! Kverrulerer på alt.. nærmer seg 9 år :joyful:
Hun er 7,5 år. Blir 8 i november. Og har blitt veeeldig flink til å si i mot meg i det siste. Eller bli sur for ingenting. Her om dagen, var det et spill hun ikke fikk til. Og.. Vel. Hun overreagerte mildt sagt litt, og fikk beskjed om å gjøre seg sengeklar heller.. Og hele kvelden var sutring og furting og suring. Holdt på å gå i veggen selv...!!
 
Back
Topp