Hvordan går det med dere?

Hun er 7,5 år. Blir 8 i november. Og har blitt veeeldig flink til å si i mot meg i det siste. Eller bli sur for ingenting. Her om dagen, var det et spill hun ikke fikk til. Og.. Vel. Hun overreagerte mildt sagt litt, og fikk beskjed om å gjøre seg sengeklar heller.. Og hele kvelden var sutring og furting og suring. Holdt på å gå i veggen selv...!!
Her har jeg tydeligvis vært litt for grei en periode.. hun tåler ikke et nei og bare griner og furter. Noe som fører til at jeg må si mer nei..

Tilbød henne akkurat å kjøre henne til en venninne, da var spørsmålet "kan jeg ha noen på overnatting?"
Jeg svarer nei, fordi jeg har sagt at hun må bevise at hun kan klare en hel dag uten krangling. (Det gikk ikke i går eller dagen før, eller dagen før der.. )
Reaksjonen hennes er igjen furting og grining og nok en ødelagt sjanse..

Jeg må vel bare være konsekvent, men det passer så innmari dårlig nå som jeg har null energi :hungover:
 
Her har jeg tydeligvis vært litt for grei en periode.. hun tåler ikke et nei og bare griner og furter. Noe som fører til at jeg må si mer nei..

Tilbød henne akkurat å kjøre henne til en venninne, da var spørsmålet "kan jeg ha noen på overnatting?"
Jeg svarer nei, fordi jeg har sagt at hun må bevise at hun kan klare en hel dag uten krangling. (Det gikk ikke i går eller dagen før, eller dagen før der.. )
Reaksjonen hennes er igjen furting og grining og nok en ødelagt sjanse..

Jeg må vel bare være konsekvent, men det passer så innmari dårlig nå som jeg har null energi :hungover:
Æsj, sånt er så kjedelig..!
Kverulering her også. "Nå må du legge deg".." JAMEN DET ER JO FERIE?! ",
"Ja? Tror du det betyr du skal være oppe til langt på natt det da..?"
"ja?! Det er greit for meg det!! "
"... Men det er IKKE greit for meg."
Og joda. Jeg var nok tydelig irritert i stemmen der, fordi måten hun svarte meg på var så frekk at jeg ble irritert..!
Det gav seg derimot da jeg forklarte at hun faktisk fikk være oppe en time lenger pga ferie (at hun måtte prøve legge seg fra 20 istedenfor 19). Siden da har hun ikke kranglet på leggetiden. [emoji14]

Hun sover jo i MINST 12 timer, gjerne, så greit å ikke drøye leggingen så veldig...

Men ja. Her går det i frekke svar, "bare". Hjelper veldig når jeg er irritabel fra før av..
Forsterker min oppfatning av svarene hennes + at det neppe hjelper for henne heller.
 
Her går det for all del bra, alt er normalt og ingen vann eller særlig vektøkning engang (ikke passert 5 kg i uke 34:angelic:). MEN; nå er jeg for første gang begynt å bli lei.. Det er tungt, slitsomt, vondt i hele magen og bekkenet, halsbrann fra h******, tungpust, hjertebank, skviste ribbein, dårlig søvn....ja nå er det faktisk litt syting på gang:hilarious:
 
Her går det for all del bra, alt er normalt og ingen vann eller særlig vektøkning engang (ikke passert 5 kg i uke 34:angelic:). MEN; nå er jeg for første gang begynt å bli lei.. Det er tungt, slitsomt, vondt i hele magen og bekkenet, halsbrann fra h******, tungpust, hjertebank, skviste ribbein, dårlig søvn....ja nå er det faktisk litt syting på gang:hilarious:
Siste tiden er tung, gitt [emoji28]
Lov å bli lei da. Jeg vil bare føøøde... Kan ikke lillegutt bare høre på meg?? [emoji14]
 
Men da kan du vel sykemelde deg etter neste uke i alle fall..? Bare èn uke til å holde ut..? <3
Vet ikke om det finnes noe mulighet for sykemelding dersom du har vært i jobb FØR du begynte i ny jobb, kanskje (at du har vært i arbeid i fire uker, bare ikke på samme arb.plass..)...? Ville tatt en telefon til nav og hørt på mandag, for det er ILLE å gå på jobb når man egentlig ikke føler seg frisk nok til det...
Ja, skal til legen nå på onsdag. Snakket med både arbeidsgiver og nav i dag, og de mener at jeg kan sykemelde meg å da ha krav på sykepenger. Så nå har jeg heldigvis fri frem til da, så blir det nok full sykemelding. For en lettelse ♡
Får bare ta en sjanse å håpe jeg får sykepenger som tilsvarer den nye stillingen min, og ikke den tidligere. For da er det ikke mye å rope hurra for siden jeg var student tidligere. Men, krysser fingrene nå! [emoji7]

Nå skal tiden fremover brukes til å nyte så mye jeg klarer, vaske klær og begynne så smått å ta frem litt ting til lille prinsen [emoji11] høygravid om 9 dager, så bør vell snart pakke fødebag også!
 
Nå er det jo ikke mange dagene igjen til du kan sykemelde deg.. men hva med svangerskapspenger?
Svangerskapspenger har jeg faktisk ikke tenkt på eller undersøkt. Nå er det heldigvis bare 2 dager til sykemelding og jeg har fri på turnusen min [emoji7]
 
Ja, skal til legen nå på onsdag. Snakket med både arbeidsgiver og nav i dag, og de mener at jeg kan sykemelde meg å da ha krav på sykepenger. Så nå har jeg heldigvis fri frem til da, så blir det nok full sykemelding. For en lettelse ♡
Får bare ta en sjanse å håpe jeg får sykepenger som tilsvarer den nye stillingen min, og ikke den tidligere. For da er det ikke mye å rope hurra for siden jeg var student tidligere. Men, krysser fingrene nå! [emoji7]

Nå skal tiden fremover brukes til å nyte så mye jeg klarer, vaske klær og begynne så smått å ta frem litt ting til lille prinsen [emoji11] høygravid om 9 dager, så bør vell snart pakke fødebag også!
Ååh, så bra [emoji173]️
Får håpe det går greit. [emoji173]️
 
Svangerskapspenger har jeg faktisk ikke tenkt på eller undersøkt. Nå er det heldigvis bare 2 dager til sykemelding og jeg har fri på turnusen min [emoji7]
Så bra!
Håper det gjør at du føler deg litt bedre!

Ser vi ligger ganske likt an - 9 dager til høygravide her i dag :joyful:
 
Back
Topp