Hvordan annonsere den store nyheten?

Jeg sa det gråtende til foreldrene mine da vi sa farvel til familiehunden vår i går kveld [emoji22][emoji24] ikke akkurat planlagt, men var så livredd for at dette skulle påvirke svangerskapet, så ville bare få det ut...

Jeg har også vært redd for at det skal påvirke babyen når jeg er lei meg, stresset osv., men jeg har lest flere steder at babyen som regel har det veldig fint uansett.. Kroppen passer på at babyen har det trygt og godt inni der, for den er veldig interessert i at det skal gå bra. Å formere oss er jo det viktigste vi gjør, sånn biologisk sett.

Har også tenkt på dette noen ganger når toåringen min har sett meg gråte eller bli sint. Jeg tenker at et spekter av følelser er en del av det å være menneske og at de små heller ikke tar skade av å oppleve det, så lenge det ikke er overdrevent mye eller en trend.
 
Jeg har tenkt å plassere hele familien foran kamera for et familiebilde, å så si «si Jeg er graviiid», eller å lage sånne kortskalle lapper, så alle blir enten mormor, morfar, tante, onkel eller baby. Gleder meg så til å se reaksjonen. Vi skal si det etter TUL om to uker, er da 8 uker på vei [emoji2]
 
Frøkna mi på 11 skal få ett hjertesmykke med storesøster inngravert :Heartred
Til besteforeldrene tenker jeg å bestille bestemor og bestefar smokker og pakke de inn med ett kort, hvor det står no sånn som - hei bestemor og bestefar. Kan dere passe på disse for meg, det kan godt hende jeg trenger de når jeg kommer i januar :)
Sikkert litt klisje måte å fortelle på, men har lyst til å gjøre noe annet enn å bare si det.. foreldrene mine har mer eller mindre gitt opp håpet om å bli besteforeldre igjen, så det hadde vært morsomt å gjøre noe ut av det :)
 
Foreldrene mine og hans vet det allerede, men skal avsløre det for mine søsken samme dag som vi har vært på TUL i uke 11[emoji5]
 
Til vår første laget vi bodyer til alle i familien med personlige tekster. Feks: «æ [emoji173]️ farmor», «tante F ska lær mæ å dans», «æ digge onkel T», og sånne ting. De fikk disse i gave, og skulle da gi de tilbake i gave da Fnugg ble født. Veldig artig, og samtidig hadde alle barselsgaven klar! ;)

Denne gangen skal vi gjøre det litt enklere, tenker (som flere) å lage en skjorte med «storesøster», ta bilde og sende det rundt :)
 
Hoi som dere styrer [emoji23] Her ringte jeg de som skulle vite det og fortalte det - de jeg trenger om noe går galt. Noen av venninnene fikk facebookmelding eller snapchat. Til øvrige familie forteller vi det under middagen i 80-årsdagen til bestemor om 4 uker [emoji4] ellers blir det facebook med et bilde eller noe [emoji12]
 
Denne gangen blir det nok å fortelle foreldre, søsken og nærmeste venner på telefon (muligens mms med ul-bilde) og så la jungeltelegrafen gjøre jobben sin.
 
Denne gangen blir det nok å fortelle foreldre, søsken og nærmeste venner på telefon (muligens mms med ul-bilde) og så la jungeltelegrafen gjøre jobben sin.
Tenker vi gjør det på samme måte :)
 
Tenker vi gjør det på samme måte :)

Jeg får sikkert bare prestasjonsangst om vi gjør så mye ut av det. Det folk gjerne er opptatt av er MEG og den forbarska magen, og så skal de ta på tarmene og blæra mi :angry4
 
Vi gjør ikke allverdens ut av det, men ansikt til ansikt er hyggelig da, særlig med den første[emoji5] Har kun sagt det til søstra som bor nærmest, så slang bare et bilde av testen i hennes og venta på reaksjon. Veldig hyggelig når folk blir positivt overraska[emoji5][emoji169]
 
Jeg har også vært redd for at det skal påvirke babyen når jeg er lei meg, stresset osv., men jeg har lest flere steder at babyen som regel har det veldig fint uansett.. Kroppen passer på at babyen har det trygt og godt inni der, for den er veldig interessert i at det skal gå bra. Å formere oss er jo det viktigste vi gjør, sånn biologisk sett.

Har også tenkt på dette noen ganger når toåringen min har sett meg gråte eller bli sint. Jeg tenker at et spekter av følelser er en del av det å være menneske og at de små heller ikke tar skade av å oppleve det, så lenge det ikke er overdrevent mye eller en trend.

Sorg er ikke skadelig for barnet! Heldigvis. Jeg gikk selv gravid med hjerteplasteret mitt rett etter at jeg mistet sønnen min i krybbedød. Ut kom en frisk og fin gutt som ikke viste tegn til stress selv om jeg (mildt sagt) hadde vært i sorg!
Det at toåringen ser deg gråte og bli sint kan også være en bra ting, det er viktig at de ser at også voksne har følelser.

Trist å høre om hunden din :( De firbente blir som familie de også. Stor styrkeklem til deg!
 
Frøkna mi på 11 skal få ett hjertesmykke med storesøster inngravert :Heartred
Til besteforeldrene tenker jeg å bestille bestemor og bestefar smokker og pakke de inn med ett kort, hvor det står no sånn som - hei bestemor og bestefar. Kan dere passe på disse for meg, det kan godt hende jeg trenger de når jeg kommer i januar :)
:)
Å det med hjerte til storesøster var lurt! Det var en koslig ting å gjøre. Har og ei jente på 11år som har sitt høyeste ønske å bli storesøster ❤
Takk for en kjempe god idé❤
 
Jeg er såpass kjedelig forresten at jeg tror jeg rett og slett bare skal si det jeg :p
 
Her vet nærmeste familie det allerede da vi har valgt å være åpne om IVF-karusellen vi har vært gjennom det siste året. Men tar med glede i mot tips om artige måter å dele det med en kommende storebror på 6 [emoji4]
 
Har også bestilt ei t-skjorte til minste snuppa, som det står «big sister» på.. men får se hvordan vi deler nyheten [emoji16]
 
Back
Topp