Hvor ofte ammer dere i løpet av natta nå?

Ca hver time, annenhver på en god natt :p Vil ikke kutte ut nattammingen, men kunne tenkt meg 3 timer sammenhengende søvn innimellom :rolleyes: Vil forresten ikke ha noe særlig fast føde, så det blir med noen teskjeer til dagen
 
Ca hver time, annenhver på en god natt :p Vil ikke kutte ut nattammingen, men kunne tenkt meg 3 timer sammenhengende søvn innimellom :rolleyes: Vil forresten ikke ha noe særlig fast føde, så det blir med noen teskjeer til dagen
Jeg har heller ikke tenkt å kutte ut nattammingen enda, men enig i at det er slitsom når det er så ofte. Tre timer mellom hadde vært veldig deilig ja :)
 
Her har det økt fra hver tredje time til annenhver. Gjesp... to mnd igjen til permisjonsslutt
 
Har som regel tre amminger mellom leggetid og når vi stør opp. Men tidspunktene for når hun spiser og når vi står opp varierer. Hun spiser 2-3 måltider på dagen, også ammer jeg etter at hun har spist og noen ganger til. I natt våknet hun kun kl23 og ble lagt våken i senga. Neste gang jeg våknet var klokken blitt seks. Måtte summe meg før jeg skjønte at jeg hadde sovet seks timer sammenhengende og hun sovnet av seg selv. Men det er nok for godt til å være sant å tro at det fortsetter..
 
Jeg vet ikke.

Tenker å telle, men er så i svime at jeg vet ikke. Tipper 3.
 
Ammer ikke. Er ikke lenge siden vi prøvde å kutte ut mme på natt, men nå får de ikke lenger, bare vann når de våkner og er tørste. Men nå er det også slik at de ikke vil ha mme omtrent lenger heller da..:rolleyes:
 
Hun sovner for natta rundt 22, rett etter amming/kos. Spiser gjerne 23 eller midnatt igjen. Så ca annenhver time etter 03/04. Står opp 9-10. Får 1 grøt måltid og ett måltid med div frukt/grønt.
 
Vår helsesøster nevnte også det med 6 mnd og nattmat, men sa at det er sjelden at babyene finner ut selv at de skal slutte med det, men at man kan avvenne de fra det når de er fylt 6 mnd og spiser to måltider i løpet av dagen.
Bare tull. De fleste trenger mat lengre enn dette. Særlig om de blir ammet.
 
En gang i timen, noen ganger oftere. Hun vil ikke ha noe særlig med vanlig mat. To skjeer grøt, en halv skje middag og en pose med frukt/grøt på en god dag.
 
3-4 ganger. Håper det blir litt mindre etterhvert når vi starter med litt mere fast føde. Men det trenger vel ikke å bli det..
 
Mener jeg har hørt at man ikke kan forvente at barn sover rundt før de er oppe i minst 3 fulle måltider om dagen. Eks 2 x grøt og 1 x middag. Ikke så mye om de er 6 mnd eller ikke;)
 
Her var det egentlig slutt med nattamming en periode. Så ble han syk og vi begynte pån igjen. Nå ligger vi til 1 amming før midnatt og en i 3-4 tiden.
 
Altfor ofte. Mistenker at jeg blir manipulert og brukt mest for kos. Den lille ungen på 3 kg klarte seg meg ett nattmåltid mellom 21 og 9. Den mye større ungen på 6 kg, som spiser grøt til kvelds, må ha mat minst annenhver time gjennom hele natten...
 
4 amminger, stort sett. 2 på hver. Da regnet fra klokka 00.00-05.00
2-4 ekstra hvis jeg regner med legging og 2 ekstra hvis jeg regner med ammingen klokka 06.00/07.00.
Det blir ca 10 amminger på en kveld og natt. Og jeg lurer på hvorfor jeg er trøtt?:laughing001
 
For andre gang sov han uten mat fra 20 - 07.

Men som regel en gang om natta de siste to ukene. Altså siden han flyttet på eget rom.
 
I det siste har han klart seg med bare ett nattmåltid, i ett-totiden. Han våkner i fire-femtiden også, men da er det nok å bysse litt eller stryke litt på han for at han skal sovne igjen. Bleien er stapp full når han står opp, så han får ikke for lite heller.
 
I natt ammet jeg bare to ganger, litt før midnatt og i firetida. Håper det er en endring på gang og ikke bare forkjølelsen som gjorde at han sov ekstra tungt..,.
 
Back
Topp