Hvor ofte ammer dere i løpet av natta nå?

misty

Glad i forumet
August 2018
Her er det såpass ofte at jeg går ut av tellingen, men ca. hver andre time. Hva med dere?
 
Hver 1,5 time. Bortsett fra i går, da sov han plutselig 5 timer i strekk! Håper håper det fortsetter...
 
Alt ifra 1 gang til hele natten
 
Søv som regel frå kl.19-07, inni der er det aldri mindre enn tre ammingar, ofte opp mot 5-6. Hyppigast mellom kl.02-07.
 
2-3 timer mellom. Sovner greit første delen av natten, men ofte veldig urolig siste delen.
 
1 gang. Men sjelden han våkner før kl 4. Pleier å amme en gang mellom 4 og 7. Han sovner ca. 18.30.
 
Ca tre ganger, samme som han alltid har gjort.. Men jeg synes jo at det er litt koselig, så har ikke gjort noen innsats for å trappe ned.
 
Det har synes jeg var en spennende tråd å følge av den enkle grunn at jeg ikke husker hvordan dette var før. Men artiklene sier at barnet ikke skal ha behov for mat på natten da det begynner med fast føde. Hvor mye fast føde får da deres barn? Er selv oppe 1-2 ganger stort sett og han får grøt to ganger i løpet av dagen.
 
Det har synes jeg var en spennende tråd å følge av den enkle grunn at jeg ikke husker hvordan dette var før. Men artiklene sier at barnet ikke skal ha behov for mat på natten da det begynner med fast føde. Hvor mye fast føde får da deres barn? Er selv oppe 1-2 ganger stort sett og han får grøt to ganger i løpet av dagen.

Han vil nesten ikke ha fast føde
 
1-2 timer mellom
 
Det har synes jeg var en spennende tråd å følge av den enkle grunn at jeg ikke husker hvordan dette var før. Men artiklene sier at barnet ikke skal ha behov for mat på natten da det begynner med fast føde. Hvor mye fast føde får da deres barn? Er selv oppe 1-2 ganger stort sett og han får grøt to ganger i løpet av dagen.
Han får en porsjon grøt. (Ikke helt full porsjon. 3/4 ca)
 
Det har synes jeg var en spennende tråd å følge av den enkle grunn at jeg ikke husker hvordan dette var før. Men artiklene sier at barnet ikke skal ha behov for mat på natten da det begynner med fast føde. Hvor mye fast føde får da deres barn? Er selv oppe 1-2 ganger stort sett og han får grøt to ganger i løpet av dagen.
Er av samme grunn jeg har begynt å tenke på det også. Min begynte å be om mat hyppigere på natta fra ca. 4 månederesalderen, før det var det ca. hver tredje time, men nå er det hver andre time eller av og til oftere. Han får også fast føde 1-2 ganger i løpet av dagen. Så tviler vel egentlig på at han er kjempesulten, mer at han er avhengig av puppen for å sovne igjen hver gang han våkner på natta (på dagen og kvelden sovner han fint uten puppen).
 
Er av samme grunn jeg har begynt å tenke på det også. Min begynte å be om mat hyppigere på natta fra ca. 4 månederesalderen, før det var det ca. hver tredje time, men nå er det hver andre time eller av og til oftere. Han får også fast føde 1-2 ganger i løpet av dagen. Så tviler vel egentlig på at han er kjempesulten, mer at han er avhengig av puppen for å sovne igjen hver gang han våkner på natta (på dagen og kvelden sovner han fint uten puppen).

Men jeg har tenkt at er han mett og sover så er det ingen grunn til at han skal våkne opp heller og nattmat problematikken ville vært løst. Men det er ikke så enkelt.
 
Det har synes jeg var en spennende tråd å følge av den enkle grunn at jeg ikke husker hvordan dette var før. Men artiklene sier at barnet ikke skal ha behov for mat på natten da det begynner med fast føde. Hvor mye fast føde får da deres barn? Er selv oppe 1-2 ganger stort sett og han får grøt to ganger i løpet av dagen.

HS sa at etter 6 mnd så har dei ikkje behov for nattmat lenger. Nett som ungen merkar det på halvtårsdagen..:rolleyes: Min har iallefall ikkje fått det memoet!

Han er no snart 7 mnd., får to faste måltid (graut og frukt med gryn), og innimellom litt middag. Oppe for mat (amming) iallefall kl.23, 03, 05.
 
Er av samme grunn jeg har begynt å tenke på det også. Min begynte å be om mat hyppigere på natta fra ca. 4 månederesalderen, før det var det ca. hver tredje time, men nå er det hver andre time eller av og til oftere. Han får også fast føde 1-2 ganger i løpet av dagen. Så tviler vel egentlig på at han er kjempesulten, mer at han er avhengig av puppen for å sovne igjen hver gang han våkner på natta (på dagen og kvelden sovner han fint uten puppen).
Ja, virker som puppen er for søvn mer enn for mat på natta her iallfall.
 
HS sa at etter 6 mnd så har dei ikkje behov for nattmat lenger. Nett som ungen merkar det på halvtårsdagen..:rolleyes: Min har iallefall ikkje fått det memoet!

Han er no snart 7 mnd., får to faste måltid (graut og frukt med gryn), og innimellom litt middag. Oppe for mat (amming) iallefall kl.23, 03, 05.
Vår helsesøster nevnte også det med 6 mnd og nattmat, men sa at det er sjelden at babyene finner ut selv at de skal slutte med det, men at man kan avvenne de fra det når de er fylt 6 mnd og spiser to måltider i løpet av dagen.
 
Mellom han legger seg til han står opp er det aldri mindre en 4 amminger, men er ofte flere. Da legger han seg 22.30 våken kl 07. Om han en gang glimter til å sovner før 21 kan jeg nok klokke inn 2 amminger til, innen den «normale» leggetiden. Jeg er oppe å ammer hver gang han våkner frem til jeg legger meg selv. Da tar jeg han over i min seng å samsover resten. mellomste ville ikke ha pupp på dagtid etter hun ikke fikk mer på natt, så natt avvenning er noe jeg venter med en god stund. Han legger også veldig lite på seg, så trenger nok den maten han får på natten.
 
Back
Topp