Hvor ofte ammer dere i løpet av natta nå?

Jeg ammer ikke, men hun spiser 1-2 ganger om natten, og sover gjerne i 10-12 timer. Når jeg ammet våknet hun hver 2. time, hvis ikke oftere, og sov MYE mindre.
 
Last edited:
6 timer sammenhengende søvn i natt. :eek: Jeg våknet og var sikker på at noe var galt. :p
 
Hm, tror jeg ammer ca 2-3 ganger etter at jeg har lagt meg, litt flere hvis vi regner fra han har lagt seg :p
 
2-3 ganger i snitt.
 
Altfor ofte. Mistenker at jeg blir manipulert og brukt mest for kos. Den lille ungen på 3 kg klarte seg meg ett nattmåltid mellom 21 og 9. Den mye større ungen på 6 kg, som spiser grøt til kvelds, må ha mat minst annenhver time gjennom hele natten...

Samme her  :dummy1: luringer! :pompus:
 
Fortsatt mye nattmat her. Men jeg priser puppen! For en fantastisk sak. Mat, kos, trøst! Virker mot alle problemer.

Kommer ikke til å slutte med det. Ammer stort sett rundt 19:00 ved leggetid. Ofte ca. 23:00, men noen ganger hopper vi rett til 02:00. Så varierer det fra en gang i timen til annenhver. Står opp ca. 05/06.
 
I natt ammet jeg bare to ganger, litt før midnatt og i firetida. Håper det er en endring på gang og ikke bare forkjølelsen som gjorde at han sov ekstra tungt..,.
Tror det var forkjølelsen... Men de siste nettene har jeg ammet 4 ganger, det er absolutt en forbedring fra 5-6 ganger. Den første ammingen er stort sett alltid før jeg legger meg også, så å våkne opp og amme i 10 minutter 3 ganger per natt for så å sove godt videre er egentlig ganske uproblematisk for meg. Føler ikke at jeg får for lite søvn så lenge han ikke holder seg våken utenom ammingene eller våkner ekstra tidlig. Håper det fortsetter slik, og gjerne gradvis reduseres ettersom han får mer fast føde. Storebroren sov gjennom natten uten oppvåkninger flere netter etter at han hadde begynte å få fire måltider med fast føde om dagen, så da bestemte vi bare at det ble slutt på nattmatingene også. Litt hyling ble det, men da visste vi at han ikke hadde behov siden han hadde klart flere netter uten nattmat før det.
 
Back
Topp