Hvor mange er vi som er 35 år+?

Helt sant. For min del handler det nok mest om at jeg startet som 24 åring, så i kontrast til det føler jeg meg gammel nå. Men himmel som det er innafor. En kollega var faktisk 45 år da hun fikk sin nr 2, uten at jeg reagerte på det da.

Jeg startet som 25-26-åring, og går visst gravid hvert 6. år. Finner stadig venner som venter barn samtidig som meg, så synes det går greit. Men nå håper jeg dette går bra, så vi kan stenge fabrikken for godt.
 
Jeg startet som 25-26-åring, og går visst gravid hvert 6. år. Finner stadig venner som venter barn samtidig som meg, så synes det går greit. Men nå håper jeg dette går bra, så vi kan stenge fabrikken for godt.

Haha. Jeg driver mer med sånn «bli gravid når man minst planlegger det»-greie. Ingen av mine har vært planlagt og begge de andre er prevensjonsbarn, altså «til tross for». :p Der og da. Det ble jo veldig bra selv om vi aldri prøvde.

Det har nok også litt å si ja, at du har noen rundt deg som er gravide. Jeg har potensielt ingen.
 
Ja. Husker med førstemann også, hvordan jeg «stresset» med alt; om å gjøre at de skulle smile, rulle, krabbe, gå osv så fort som mulig. Med nr 2 var jeg mye mer avslappet og rolig bare da. Nå trenger ikke ungen gå før den er 3 år for min del ...:hilarious: Satt på spissen, men jeg kommer til å haste enda mindre med milepæler osv. Kommer når det kommer. Det er like normalt at barnet reiser seg når det er 10 som 14 måneder. Jo lenger de kan ligge litt stille, jo bedre. Hehe.
Jeg stresset ikke det minste med at førstemann skulle nå milepæler, men han var ekstremt stresset med det selv. Jeg la faktisk ned forbud mot å hjelpe han med å sitte eller stå. 2mnd gammel lå han og tok situps, 4 mnd gammel sto han på alle 4 og prøvde å krabbe, 8 mnd gammel gikk han rundt ved hjelp av å støtte seg på ting, 10mnd gammel løp han rundt. 14 mnd gammel gikk han trapper uten å holde seg i rekkverket, og satt på trehjulsykkel og skrek fordi han ikke nådde fram til pedalene:D Jeg følte at nr 2 var ganske treg med ting, men han gikk før han var 11 mnd, så han var ikke det :)
 
Føler meg ikke for gammel, men kjenner mer på at vi blir ganske alene om å ha små barn :) Alle våre venner og søsken har store unger nå (hvertfall 10 år og oppover), men sånn er det bare! Vi gleder oss veldig :Heartred
 
Føler meg ikke for gammel, men kjenner mer på at vi blir ganske alene om å ha små barn :) Alle våre venner og søsken har store unger nå (hvertfall 10 år og oppover), men sånn er det bare! Vi gleder oss veldig :Heartred
Mine søsken har 3 unger hver. Når alle vårbursdagene er over, så vil de være 9, 13, 16 og 13, 16, 19. Tror ikke jeg skal sammenlikne meg med dem :)

Mannen min har yngre søsken, og ingen av dem har barn enda.
 
Ja, her er alle ferdig. Yngste er 7 år, eldste 35 år, av nieser/nevøer i familien altså. Dette blir helt klart den yngste og siste i det leddet. Midt i mellom to generasjoner på et måte, for snart begynner vel den eldste å få barn (og da regner jeg med den som blir 18, ikke de tre som er over 30, for de bor langt unna og vi har ikke kontakt).
 
Jeg er 38, blir 39 i august. Første graviditet. Føler ikke at jeg er sent i mitt eget liv (jeg skal jo bli minst 80), men det er klart, hun som fikk barn først av de jeg gikk på skole med har jo allerede en 20-åring. 20-årene hennes og mine var nok vilt forskjellige for å si det mildt. Det blir nok bare dette ene barnet på meg, mest pga alder.

Hvordan går det med deg?
Jeg vil avsolutt ikke mase, men ble litt bekymret for deg på fredag. :Heartbigred
 
Hvordan går det med deg?
Jeg vil avsolutt ikke mase, men ble litt bekymret for deg på fredag. :Heartbigred
Jeg er litt ute av balanse for å være helt ærlig. Prøver å finne måter for å komme meg tilbake på fast grunn igjen.
 
Back
Topp