Hvor mange er vi som er 35 år+?

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Mulig dette har vært spurt om før, men jeg klarer ikke å finne tilbake til det i alle sidene med tråder opp og ned her, og jeg kom såpass "sent" inn i gruppa at jeg evt ikke har fått med meg hva som har skjedd før.

Litt uhøytidelig dette altså, men jeg lurer da på hvor mange vi er her inne som er 35 år eller mer?

Jeg fikk de to andre barna mine i nokså ung alder, 8-10 år før alle andre jeg er vokst opp sammen med, og føler meg nok derfor "huggammel" denne gangen, selv om jeg vet at jeg ikke egentlig er det. Det er bare så kontrastfullt, og uansett hvordan man vrir og vender på det så må man vel kunne kalles moden gravid.

Nå har ikke jeg med mine 36/37 år den "problemstillingen" at jeg blir tilbud utvidet fosterdiagnostikk som de av dere som evt. er 38+, men det kunne kanskje være et fint fora for de som står i dette også, og eventuelt andre ting som kan dukke opp som moden gravid, enten man har barn fra før eller ikke.
 
Ja, jeg kan jo selv si at jeg var 36 da jeg ble gravid, men 37 før barnet kommer, blir da trebarnsmor.
 
Jeg er 38, blir 39 i august. Første graviditet. Føler ikke at jeg er sent i mitt eget liv (jeg skal jo bli minst 80), men det er klart, hun som fikk barn først av de jeg gikk på skole med har jo allerede en 20-åring. 20-årene hennes og mine var nok vilt forskjellige for å si det mildt. Det blir nok bare dette ene barnet på meg, mest pga alder.
 
Jeg er 38, blir 39 i august. Første graviditet. Føler ikke at jeg er sent i mitt eget liv (jeg skal jo bli minst 80), men det er klart, hun som fikk barn først av de jeg gikk på skole med har jo allerede en 20-åring. 20-årene hennes og mine var nok vilt forskjellige for å si det mildt. Det blir nok bare dette ene barnet på meg, mest pga alder.

Jeg føler heller ikke at jeg er sent i mitt eget liv altså, jeg er fortsatt 29-ish. På 7. året :hilarious: Men jeg ser jo at jeg er sent ute med denne sistemann i forhold til mange rundt meg, her jeg bor nå. Så jeg er litt "ensom gravid" på en måte, for de fleste andre som har fått sistemann, fikk siste barnet for 1-2 år siden typ, og flere av dem er også noen år yngre enn meg. De av vennene mine som startet fhv sent og fortsatt får barn, bor på en annen kant av landet. Så dette forumet blant annet, betyr mye.
 
Jeg er 37, snart 38. Har fått barn med 6 års mellomrom, og dette blir nr 3 (4 hvis man teller med engelen fra i sommer). Satser på at dette blir sistemann. Jeg har mange venner som er eldre enn meg som er gravide eller akkurat har fått barn, så føler meg ikke så veldig oldis. [emoji56]
 
Blir 35 år innen barnet er født. Dette er mitt andre barn. Veldig etterlengtet, 8 år etter første[emoji846]Var ikke planlagt at det skulle bli så lenge mellom de, men slikt rår man ikke alltid med selv[emoji53] De fleste vennene mine er ferdige med å få barn, så blir litt alene med å ha baby denne gangen[emoji64]
 
Er 36
 
Jeg er 36 og har 2 jevngamle venninner som venter barn 30.08 og 08.09. 3 kolleger venter også. Mai, mai og juni. Bare en av dem er yngre enn meg. Jeg har 2 barn fra før. De vil være 7 og 9 når babyen blir født.
 
Jeg er 35 og kommer til å være det når bebisene blir født også :) føler meg gammel :p har en på 13 og en på 8. Men føler at jeg har mye mer roen nå, og tenker at det er positivt :)
 
Jeg er 35 og kommer til å være det når bebisene blir født også :) føler meg gammel :p har en på 13 og en på 8. Men føler at jeg har mye mer roen nå, og tenker at det er positivt :)

Det føler jeg også, med to på 12 og 10 så blir det langt roligere å gå fra 2 til 3, enn det var å gå fra 0-1 og 1-2. Ikke minst har man mer indre ro tror jeg.
 
Det føler jeg også, med to på 12 og 10 så blir det langt roligere å gå fra 2 til 3, enn det var å gå fra 0-1 og 1-2. Ikke minst har man mer indre ro tror jeg.


Har samme aldersforskjell på våre to og håper det nå vil føles roligere å få nr 3 noen år etter. Føler meg også mye roligere og mer tilstede denne runden enn jeg har følt tidligere.
 
Jeg er 34 nå, men blir 35år i sommer. Så godt voksen jeg også:)
 
Har samme aldersforskjell på våre to og håper det nå vil føles roligere å få nr 3 noen år etter. Føler meg også mye roligere og mer tilstede denne runden enn jeg har følt tidligere.

Ja. Husker med førstemann også, hvordan jeg «stresset» med alt; om å gjøre at de skulle smile, rulle, krabbe, gå osv så fort som mulig. Med nr 2 var jeg mye mer avslappet og rolig bare da. Nå trenger ikke ungen gå før den er 3 år for min del ...:hilarious: Satt på spissen, men jeg kommer til å haste enda mindre med milepæler osv. Kommer når det kommer. Det er like normalt at barnet reiser seg når det er 10 som 14 måneder. Jo lenger de kan ligge litt stille, jo bedre. Hehe.
 
Jeg er 35... Blir vår første da veien hit har vært lang og humpete...
 
Vi er jo jammen en liten gjeng. Ikke fordi alder spiller så stor rolle, men siden jeg er såpass alene irl, var det kjekt å lodde her allikevel.

Snakket med jordmor i dag og nevnte det at jeg følte meg så alene om å være gravid i min alder, at jeg føler meg nesten utgått på dato når jeg ser rundt meg. Hun lo litt, og sa at jeg nok kom til å treffe flere på min alder i en eventuell barselgruppe. Det håper jeg, at vi blir en god blanding!
 
Som gynekologen min sa til meg, så er det jo helt vanlig at mange starter å få sitt første barn på min alder - så gammel skulle jeg ikke føle meg
 
Som gynekologen min sa til meg, så er det jo helt vanlig at mange starter å få sitt første barn på min alder - så gammel skulle jeg ikke føle meg

Helt sant. For min del handler det nok mest om at jeg startet som 24 åring, så i kontrast til det føler jeg meg gammel nå. Men himmel som det er innafor. En kollega var faktisk 45 år da hun fikk sin nr 2, uten at jeg reagerte på det da.
 
Back
Topp