Hvor lenge var du på barsel etter fødsel?

1. 2 dager
2. 9-10 t ville hjem til kjente omgivelser
 
2 netter, fødte på onsdags morgen og dro hjem etter lunsj på fredag... Hjemreisedagen var den lengste dagen i mitt liv tror jeg, pyton å nærmest trippe å vente på å få dra derfra :) Håper det går like greit ved en eventuell nestegang :)
 
Lagt inn natt til tirsdag, fødte onsdag ettermiddag. Heim mandag - 5 dg etter. Var så lenge pga langvarig fødsel som endte i haste ks.
 
Flere som vurderer hjemreise etter 6 timer?
Dersom alt ligger til rette for det vel og merke [emoji4]

Jeg hadde tenkt noe slikt etter nummer to, ble 12 timer, rett og slett fordi jeg fødte midnatt også orket jeg ikke å stresse på morgenen.

Første gangen fødte jeg natt til mandag og hadde lyst til å dra hjem på onsdag, men fikk ikke siden ingen kunne ta utskriftssamtale med meg da. Så da ble jeg til torsdag. Lå på dobbeltrom og syntes det var pyton.

Denne gangen skal jeg føde hjemme, så da slipper jeg problematikken ;)
 
  • Liker
Reactions: Ada
4 dager med første og 3 dager med andre. Ble bare sånn, er visst standard prosedyre på det sykehuset.
 
Låg tre døgn på barsel. Skulle egentlig bare være to, men så fikk sønn vår gulsott så da måtte han ha 24 timer i solarium og vi måtte stanne en natt lenger :)
 
3 dager etter fødsel (født natt til lørdag, hjem tirsdag). På grunn av småting med begge, jeg måtte opereres etter fødsel pga alvorlig rift så det var ting som måtte sjekkes at var i orden før jeg fikk dra hjem (hadde litt trøbbel med å tømme blæra første to døgnene, så løsnet det heldigvis), men også pga ammeproblemer og lavt blodsukker på mini. Alt gikk fint siste døgnet, så da kjente jeg meg veldig klar for hjemtur selv om det hadde gått fint å være en dag til :)
 
Ganske nøyaktig 2 døgn med første. Laaange de siste timene, men fant ut at det var like greit å vente der for å ta blodprøver.

Lillebror ble født på torsdag kveld, og jeg dro hjem lørdag formiddag. Dro heller tilbake på søndagen for prøvene :)

Det er lagt opp til at man skal få være der i 2 døgn/netter, og syns det var passende med begge.
 
2,5 døgn, de siste timene var fordi vi ventet på å ta blodprøve og to døgn var standard :) håper på ett døgn med lillebror :)
 
Flere som vurderer hjemreise etter 6 timer?
Dersom alt ligger til rette for det vel og merke [emoji4]
En natt på barsel grunnet kateter, deretter en natt på sykehushotellet. Den natten på sykehushotellet kunne jeg fint klart meg uten. Synes ikke det var noe trivelig der i det hele tatt. Om alternativet neste gang kun er overnatting på hotellet vurderer jeg sterkt å dra hjem tidligere. Avhenger av om alle prøvene er tatt da. Orker ikke å reise tilbake for å ta flere prøver!
 
En natt på barsel grunnet kateter, deretter en natt på sykehushotellet. Den natten på sykehushotellet kunne jeg fint klart meg uten. Synes ikke det var noe trivelig der i det hele tatt. Om alternativet neste gang kun er overnatting på hotellet vurderer jeg sterkt å dra hjem tidligere. Avhenger av om alle prøvene er tatt da. Orker ikke å reise tilbake for å ta flere prøver!

Det skjønner jeg godt!!
Er vel en blodprøve som skal tas etter 72 timer tror jeg! Evt om den kan tas på lokalt legekontor, det vet jeg ikke! [emoji5]
 
Det skjønner jeg godt!!
Er vel en blodprøve som skal tas etter 72 timer tror jeg! Evt om den kan tas på lokalt legekontor, det vet jeg ikke! [emoji5]
Kom ut etter 52 timer denne gang og tok ingen blodprøve utover nyfødtscreeningen. Vet de har ulike rutiner avhengig av fødselsvekt da og hvem vet hvor mye neste veier. Får krysse fingrene og se! Nesten like langt til legekontoret som til sykehuset.
 
Sist var jeg nesten en uke på barsel pga jeg klarte ikke å gå på do. Det var veldig slitsomt.
Jeg er nå gravid igjen og håper jeg får kortere tid på barselavdelingen denne gangen.
 
Var ikke på barsel, men 8 dager på nyfødtintensiv pga oksygenmangel hos baby under fødsel.

Denne gangen er målet definitivt barsel!
 
Fødte lørdag morgen, dro hjem fredag. Formen min var skikkelig dårlig etterpå. Måtte ha blodoverføring, melka brukte veldig lang tid på å komme ol. Håper formen er litt bedre etterpå denne gangen!
 
7 dagar. Blei lagt inn torsdag og satt i gang og fødte fredag kveld. Skulle egentlig heim mandag, men han hadde forhøga gulsot verdier.men ikkje nok til behandling fyst, så va lange dager fram til onsdag då han endelig blei lagt i lysbehandling og vi fekk klar signal til og reise heim 24 t etter den.
 
Lå på barsel i 1 natt før jeg ble skrevet inn på nyfødt intensiven og var der i underkant av 2 uker tror jeg.
 
Back
Topp