Hvor lenge var du på barsel etter fødsel?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Og hvorfor så lenge/kort?
 
Var selv ei uke, pga prematur (men frisk, utenom LETT gulsott).
 
Lå på barsel i 4 dager og skrev meg selv ut pga at jeg følte jeg fikk dårlig oppfølging og lite hjelp. Mistet mye blod under fødsel og måtte ha blodoverføring for å komme meg litt til hektene igjen. Fikk lite avlastning på natt som førte til at jeg ble helt utslitt. Lå på 3mannsstue og fikk derfor ikke ha samboer hos meg som kunne hjelpe meg på natta slik at jeg fikk sove. Sov 10 timer på de 4 dagene jeg var på sykehuset. Jenta var derimot helt frisk, heldigvis. Så hos oss var det min helse som gjorde at vi ble der i 4 dager og ikke de 3 som er vanlig.
 
5 dager.
 
2 dager, fordi det var (er?) prosedyre på Ahus [emoji4] Frisk jente født til termin.
 
Fra torsdag morgen til lørdag formiddag. Skulle egentlig være der en dag til, men alt gikk så fint med amming og alt så vi ville bare komme oss hjem [emoji5]
 
Første dag/natt på barselavdelingen pga mitt høye blodtrykk så to netter på barselhotellet. Ble en ekstra natt pga ammeproblemer :)
 
Fødte på natta, så to netter etter det. Da var jeg SÅ klar til å dra hjem. Er alt fint med meg og nye baby til høsten håper jeg på raskere hjemreise, for sover så sykt dårlig på sykehus.
 
Mandag til tirsdag neste uke, 8 dager. Jeg fikk en infeksjon, trengte antibiotika og væske. Alt fint med lille<3
 
Ble satt igang og lagt inn onsdag kveld, fødte torsdag og dro hjem lørdag[emoji4]
 
Jeg lå første 4 døgnene på intensiven, deretter lå jeg 8 døgn på barsel etter en alvorlig svangerskapsforgiftning med truende eklampsi. Da jeg ble skrevet ut lå vi 2 uker til sammen med lille til hun kunne bli med hjem.
 
Var innom barsel i rundt 3 timer før vi reiste hjem. Var hjemme 8 timer etter barnet var født. Fikk jordmor hjem dagen etter. Veldig deilig å være i så god form.
 
Babyen ble født tirsdag kveld og vi reiste hjem fredag morgen :) Vi bodde på barselhotellet og syntes antall dager var helt perfekt. Kunne godt vært lenger, men var deilig å komme hjem.
 
Flere som vurderer hjemreise etter 6 timer?
Dersom alt ligger til rette for det vel og merke [emoji4]
Her er det ikke mulighet til det. Lang reisevei til sykehuset, så bør være der til alle prøvene er tatt..
 
Back
Topp