Hvilken solfaktor bruker dere?

30 på unga her. 10-15 på meg selv.
 
Frøkna bruker 30.
Jeg har hudkrem med 15, og smører med hennes om jeg skal sole meg.
 
Bruker 30 i ansiktet og aldri mer enn 10-15 på kroppen uansett hvilket land jeg er i. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært solbrent i mitt liv og jeg har vært MYE i "syden".

Mini har ikke startet med solkrem enda da han bare et 3 mnd og ikke har vært i sola. Tenkte forhøre meg på apoteket hva dem anbefaler nå som det er begynt å bli sommertemperatur ute :)
 
Jeg har hørt at barn ikke skal ha 50 fordi huden ikke får puste og at de da lettere kan bli overopphetet, men har ikke noen dokumentasjon på det :)

Jeg bruker 30-50 :)
 
For vår del er det begrenset hvor lenge ungen er i sola om gangen, ettersom hun sover midt på dagen. Så da smøres det bare på nytt etter måltider og soving. Opplever at det da holder med 30.
 
Bruker solfaktor 30 til både meg selv og datteren min :)
 
Bruker faktor 30 og 50.
Har lest den "nyhets" artikkelen som påstår at faktor 50 var farlig, og den fremstår for meg like seriøs som julenissen, i samme artikkel frarådet de bruk av en rekke solkremer som forbruker rådet anbefalte i 2016 (pga hormonforstyrrende stoffer). Uten noen dokumentasjon eller begrunnelse. Samtidig som de anbefalte to kremer med faktor 50, litt motsiende. Undersøker heller hvordan kremene kommer ut i test osv.
 
Back
Topp