Hvilken solfaktor bruker dere?

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Hørt om at solfaktor 50 er farlig?

OK Snuppa er mørk i huden og bruker 30 eller 50 ut ifra hva vi har, jeg bruker alltid 50 men de siste ukene årene har jeg hørt flere som sier at solfaktor 50 er farlig, ned påstander om at det får huden til å koke.

Så hvilken faktor bruker dere og har dere hørt om at solfaktor 50 er farlig? Eventuelle kilder (slutter forresten ikke med spf 50 før det er veldokumentert!)
 
Aldri hørt at 50 er farlige.
Men det er unødvendig for oss (som altså betyr min familie som ferierer i Norge) vi har somregel 20 eller 30 tror jeg
 
Jeg har og hørt den påstanden, men jeg har til gode å finne en god kilde som backer den opp.

Solfaktor 50 kan man teoretisk sett være ute i sola i 500 minutter uten å smøre seg, mens på solfaktor 15 er det 150 minutter - men dette er jo høyst teoretisk, det kommer jo an på aktivitetsnivå, svette, og ikke minst at man faktisk påfører nok! Det siste er egentlig hovedgrunnen til at ungene mine har med seg 50 på skolen - aldri i verden om de klarer å få på seg nok, så da er det greit at det de faktisk får på seg har litt solfaktor (men dette er viktig å lære de, for påfører du for lite så blir det knapt solfaktor av det). De fleste klarer seg nok med både 15 og 30, men har man sart hud, ikke flink nok til å smøre gjennom dagen eller solallergi så er det greit med høy faktor. Og ikke minst: i høyfjellet er det et must!

Jeg bruker solfaktor 50 hver dag, bruker "koreansk hudpleie", og der anbefales det alltid solfaktor 50 (spesielt dersom man bruker A-vitaminprodukter/syre - det gjør ikke jeg nå som jeg er gravid, og midtvinters når jeg ikke bruker syreprodukter så dropper jeg solfaktoren).
 
50 er overflødig i Norge, er det ikke det? Vi bruker 30. Det holder.
 
50 er overflødig i Norge, er det ikke det? Vi bruker 30. Det holder.
Det spørs på hud type, når og hvor man er.

Jeg må ha 50 ellers blir jeg veldig solbrent. På fjellet med snø rundt deg og strålende sol er 50 anbefalt, til barn også. Ellers er det anbefalt 30 men de sier minst 15.
 
Jeg har og hørt den påstanden, men jeg har til gode å finne en god kilde som backer den opp.

Solfaktor 50 kan man teoretisk sett være ute i sola i 500 minutter uten å smøre seg, mens på solfaktor 15 er det 150 minutter - men dette er jo høyst teoretisk, det kommer jo an på aktivitetsnivå, svette, og ikke minst at man faktisk påfører nok! Det siste er egentlig hovedgrunnen til at ungene mine har med seg 50 på skolen - aldri i verden om de klarer å få på seg nok, så da er det greit at det de faktisk får på seg har litt solfaktor (men dette er viktig å lære de, for påfører du for lite så blir det knapt solfaktor av det). De fleste klarer seg nok med både 15 og 30, men har man sart hud, ikke flink nok til å smøre gjennom dagen eller solallergi så er det greit med høy faktor. Og ikke minst: i høyfjellet er det et must!

Jeg bruker solfaktor 50 hver dag, bruker "koreansk hudpleie", og der anbefales det alltid solfaktor 50 (spesielt dersom man bruker A-vitaminprodukter/syre - det gjør ikke jeg nå som jeg er gravid, og midtvinters når jeg ikke bruker syreprodukter så dropper jeg solfaktoren).
Dette med å smøre på nok er viktig ja.

Jeg vurderer selv å kjøpe noe sånt
ffdeaccdd6772ea2f65c50526386d764.jpg
466a42a6ec25f18c757e49d58e838fda.jpg
 
Hørt om at solfaktor 50 er farlig?

OK Snuppa er mørk i huden og bruker 30 eller 50 ut ifra hva vi har, jeg bruker alltid 50 men de siste ukene årene har jeg hørt flere som sier at solfaktor 50 er farlig, ned påstander om at det får huden til å koke.

Så hvilken faktor bruker dere og har dere hørt om at solfaktor 50 er farlig? Eventuelle kilder (slutter forresten ikke med spf 50 før det er veldokumentert!)
Solfaktor 50 er ikke farlig, sunblock er [emoji846]
 
Bruker som regel 30 her i Norge, men smører på 50 om jeg kjenner at sola er veldig sterk. Ved sommerferie i utlandet bruker vi 50. For meg er det viktigste at solkremen både beskytter mot UVA og UVB stråler, at solfaktoren er så høy at vi ikke blir brente, og at solkremen ikke inneholder skumle stoffer. Også et stort + at det faktisk er mulig å få den av klærne til barna ☺️ (Ikke mange som når opp til mine kriterier gitt).
 
Det spørs på hud type, når og hvor man er.

Jeg må ha 50 ellers blir jeg veldig solbrent. På fjellet med snø rundt deg og strålende sol er 50 anbefalt, til barn også. Ellers er det anbefalt 30 men de sier minst 15.

Ja, det er jo sant. :) Vet i hvert fall at 30 er nok til oss i denne familien.
 
Vi bruker 30-50, hadde min første skumle føflekk da jeg var 24, så jeg er kanskje litt vel forsiktig :)
 
Akkurat nå bruker vi 15. Bruker stort sett 15 og 30.
 
Jeg bruker 30 på meg og 50 på lillegutt ellers blir vi fulle av soleksem :eek:
 
Jeg blir kokt hummer på null komma svisj selv her i Norge så jeg er nødt å bruke 50
 
Vi bruker 25-30 på snuppa og 10-20 på meg selv, 30 i ansiktet[emoji4]
 
Back
Topp