Hvilken melk drikker dere/ungene?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Da tenker jeg på de ungene som er gått videre fra morsmelk da :)

Mannen drikker ikke melk annet enn til pannekaker og potetball. Da drikker han skummet

Jeg drikker helst ikke bar melk, ikke så glad i det, men drikker lettmelk eller ekstra lett, som vel heter lett den også, men det i turkis kartong.

Eldstemann har spesifikk smak
Aller helst økologisk helmelk
Har vi ikke der så q h melk for den har mer fett enn tredje alternativ, tine j melk
Er det helt tomt for helmelk så tar han lett på havregryn etc men helst ikke som drikke.

Mellomste. Hun velger etter fargen på kartongen og humøret tror jeg
Har vi "pappamelk", altså skummet, vil hun ha den. Vanligvis drikker hun lett. Evr med en skvett hel. Men den turkise vil hun hjemme ha den for fargen er så fin..

Yngste drikker der hun får. Helst rooooosa.
 
Her i huset går det i h-melk. Den drikkes ikke, men brukes daglig i havregrøt og eventuell annen matlagning.
Nesten litt flaut å innrømme at voksne bruker helmelk, men sånn er det blitt. Føler jeg trenger den ekstra næringen også for å få nok kalorier i frokosten min :)
 
Drikker svært sjelden melk selv, og ungene begrenses til brødmåltider. Kjøper kun helmelk.
 
Ikke noe flaut det vel.

Jeg beuker h melk når jeg baker etc men synes den er for fet til å drikke, for min smak

Min niåring liker det. Dess fetere dess bedre. Han er undervektig så det gjør meg ingenting.
Undervektig er den sju år gamle søstra også men hun som meg synes det er for fett.
 
19 mnd, får bare hjemmelaget grønnsakssmoothie, vann og Q sin lett melk
 
Ekstra lett:) hender vi kjøper lett, da drikker vi det. Ungene drikker også helmelk hvis de får.
 
Jeg drikker ikke melk, Og vi har stort sett bare plantemelk i hus så eldste på 11,5 drikker soya og minste på straks 3 spesial mme. Bruker havremelk eller kokosmelk evt kokosdrikk i matlaging. Men om eldste skulle plukka seg kumelk hadde det blitt lettmelk.
 
Jenta vår er ekstremt allergisk mot melkeprotein og soya, så her drikker vi havremelk hele gjengen :)
 
Jenta på 3 drikker lettmelk. Jeg vil helst ha skummet [emoji4]
 
Bare yngste som drikker ren melk her, kjøper tine lett.

Jeg kan bruke det i kaffe/iskaffe.

Eldste bare til de 2 sjokomelkglassene i helga, eller på frokostblanding.

Samboer drikker ikke melk, evt ett glass eller to med sjokomelk i helga.

Bruker lett i matlaging også som regel.
 
Bruker kun melk i kaffen, det går i iKaffe havremelk for den er så god, eller ekstra lett melk som de to andre drikker.
 
Kun lett melk her, hun trenger ikke hel melk :p
 
Vi drikker ikke kumelk eller bruker produkter med kumelk (vi er jo mennesker ikke kalver [emoji23][emoji1360]). Her går det stort sett i soyamelk [emoji2]
 
Tankmelk hvis vi har, ellers hel eller lettmelk :)
 
Hmelk eller lettmelk :) Kommer an på, de drikker all melk. (Helst sjokomelk da :p )
 
Her går det i lettmelk, ekstra lett og havremelk. Barna drikker foreløpig alt de får.
 
Vi drikker kun helmelk, noe annet kommer ikke inn i hus engang :p jeg drikker heller fløte enn lettmelk, klarer ikke tanken på tynn melk.
 
Jeg syns Hmelk smaker best, men ikke ofte jeg drikker det bart. Men må ha melk/fløte i kaffen og noe tynnere enn Hmelk blir bare skvip. Har ofte lettmelk til eldste han spiser masse havregryn så må kjøpe de store kartongene ellers blir det tomt med en gang.
 
Ingen av oss drikker melk. Som barn drakk jeg både lettmelk og H-melk.
 
Back
Topp