Hvilke bleier bruker dere?

hehe...og far i huset hadde nok aldri orket å skiftet tøybleie.. blir for mye styr for han vil jeg tro:p
 
Her orker han. Men han roper på meg om de ikke ligger klar med rispapir og innlegg i. Så jeg gjør bleiene klar før de havner i hyllen på stellebordet igjen. Da blir det jo enkelt for bhg også når mini starter der. De er forberedt på at det kommer en som bruker tøybleier, og har vært borti det før. Han skal i samme bhg som jeg jobber i, bare en annen avd.
 
Så bra at pappaen også er med på dette med tøybleier mammaspire. Har inntrykk av at mannfolk gjerne er med skeptiske til dette enn damer er.
 
Han var skeptisk. Men tror nok han ble overbevist når han så hvilke sterke kremer vi måtte smøre med når mini bare var 1 uke og 2. Og når jeg begynte med tøy ble det bedre uten kremene. Er en vanesak ja. Så jeg krysser nok mine fingre for de voksne som er litt kjent med tøybleier når det kommer til bruk i bhg.
 
Kan skjønne at dere syns det var kjekt med tøybleier når lille ble så sår av engangsbleier.
Men jeg har hørt at tøybleier ofte kan lekke hvis babyen er veldig tynn (spesielt i beina). Har du noen erfaring med det?
 
For meg virker mini litt tynn i bleieområdet, men ellers lubben. Har ikke hatt noen store problemer med lekkasjer allikevel. Våre bleier har borrelås som jeg kan feste over hverandre (gjorde vel det i starten ja). Ellers justerer jeg også høyden på bleien foran ved hjelp av knapper. De bleiene vi har skal han kunne bruke hele bleieperioden, og vet at det er ganske faktum også. Mangler gjerne litt i nyfødt og i 2-3 årsalderen (alt etter kroppsform). De lekkasjene vi har oftest nå er normale "jeg har tisset ekstra mye" eller "når skiftet vi egentlig sist". Merker at jeg naturlig skifter oftere med papirbleier. Tøybleiene våre kan fint sitte på i 6 timer uten lekkasjer (om jeg skulle glemme den). På nattestid har jeg et ekstra innlegg i, så da har han samme bleie i ca 12 timer.
 
Når vesla sto opp i dag, hadde det lekket fra bleien.. Heldigvis var ikke hele sengen våt, så ble ikke det verste arbeidet på en tidlig mandag:D Så man får komme seg til butikken og kjøpe en størrelse større;) Da blir det rema 1000 sine bleier str:4 :)
 
Her bruker vi Pampers for tida,str 4. Syns de lukter litt vondt..men med Libero ble det veldig lekkasje om nettene,så heller pampers da.. men kanskje vi skulle prøvd rema1000 sine ja. Hmm..
 
Jeg trives gidt med coop bleiene:) han skal til på stl 4, må bare bruke opp 3 bleiene først gitt.
 
I går kveld hadde jentungen på seg rema 1000 sin 3'er bleie, og da jeg tok henne opp for å gi henne mat, så hadde den lekki skikkelig. Oppover på siden :S Ikke moro gitt.
 
Uff, ikke noe gøy når bleiene lekker kan jeg tenke meg.. Aldri opplevd det selv.. Enda en grunn til at jeg er kjempe fornøyd med de bleiene vi bruker:)
 
mulig bleien er for liten da griseknoen? Rema 1000 bleiene har aldri lekket før nå.. men har nok litt med at de har begynt å bli litt for små for henne..:p Men nå har jeg kjøpt inn nr. 4, så da skal vi bruke den i natt.. Så får jeg bare bruke opp nr.3 på dagtid;)
 
Det er jo selvfølgelig en mulighet for at de er for små, men med tanke på kiloene den er laget for så burde de ikke være for små. De ser heller ikke for små ut på.
 
Men de derre kiloene er jo helt på jordet! Rema 1000 stk 4 er fra 7-16 kg eller noe sånn. Oscar er 7,5 kg, og de er HELT passe... Ser ikke for meg at han skal bruke dem i et halvår til :p
 
Enig! Jeg ser lite forskjell fra 3-4 bleiene.. Sånn størrelses messig..
 
Ja de holder nok ikke alt for lenge her heller.. Målte forskjellen på nr.3 og 4 i går, var ikke store forskjellen:p Kan umulig passe frem til vesla veier 16kg.
Fins det nr.5 av de fra rema 1000?
 
Ja, det gjør det! Hadde ei venninne på besøk i stad, og hun sa at de 4er bleiene holder lengre enn man tror! Dattra hennes på 2 1/2 år bruker egentlig 5er-bleiene, men av og til ville hun ha "giraffbleier" og da kunne hun fint bruke 4ern på dagtid... hehe...
 
ååh såpass! Så rart:p Vi får se hvordan det går fremover her:)
 
Back
Topp