Hvilke bleier bruker dere?

griseknoen

Forumet er livet
Hvilket bleiemerke bruker/liker dere? Og hvorfor? Hvilken størrelse bruker dere? Noen som bruker tøybleier?
 
Bruker rema 1000 sine, str 3;) Billige og god oppsungningsevne
 
Bruker coop bleier, midi heter de, stl 3 tro?:p
 
Rema 1000 str 4. Liker de godt! Har akkurat bytta fra first price, syns de var greie, men når jeg bytta til rema sine, var det stor forskjell! :) Ellers er libero de beste, men de er jo dyre. Rema er de som ligner mest på libero :)
 
Hvor mye koster rema 1000 sine? Og mange er det i hver pakke?:)
 
Ja, jeg er ganske fornøyd med rema 1000 sine altså! Brukte pampers sine før, men de hadde denne vonde lukten av kjemikalier...så byttet!

Men hvis hun ikke har sluttet med bleier når hun begynner og gå, kommer jeg nok mest sannsynlig til å bytte til libero eller pamers sine, da disse er mere fleksible når de er såpass aktive. Rema 1000 sine og generelt billig merkene tror jeg blir litt for stive når de begynner å gå og farte rundt
 
mellom 30-35kr, så er det vel 56stk i en pakke (husker ikke eksakt pris nå)
synes jeg har de leeenge jeg.
 
Ja det er 50 i rema str 4. Husker ikke helt pris jeg heller, men billig! Jeg syns ikke de er stive egentlig...
 
Jeg synes rema sine var stive. Liker pampers sine til tross for den vonde lukten. Liberobleiene ble snuppa så sår av.
 
Her bruker vi pampers sine str.3. Brukte først libero, men dei begynte å lekke på sidene. Prøvde first price sine, men dei er alt for store ennå (blei so store og klumpete forran)
 
Bruker Libero sine. Pampers sine lekker og lukter vondt. Men de er veldig lette og fine da.
 
Libero nå,men brukte mummi bleie e de selger på rema og bunnpris lenge! De var kjempe gode,men har de bare i 1 str(str 5) å de er for små t tulla vår nå!
Grunnen t at jeg likte de så godv var at de hadde perfekt pass form t jenta vår(ho er god å rund i kantene) å pansrede sine er så smale bak at halve fua henger på utsiden:-/
 
Her bruker vi tøybleier. Mye fordi vi fikk et ublidt møte med soppinfeksjon når mini var ca 1 uke. Men jeg hadde bestemt meg for å prøve tøy før han ble født, så de lå klar til bruk. Vi må fortsatt være forsiktige ved bruk av papirbleier, men husker vi å lufte stompen godt kan vi til nøds klare å bruke de en dag og to før vi må ha tøy på igjen.
 
Åssen er det med vask av tøybleier da, ser for meg at det er litt ekkelt, men det er jo sikkert ikke det :p Ikke frekt ment... :)
 
Vi har rispapir inni bleiene som avføringen haver på. Papiret kaster vi i bosset. Resten av bleien går i skitetøysdunken hans som står med stellebordet. Når jeg skal vaske dem, skiller jeg innlegg og covere (vi bruker lommebleier). Innlegg i en maskin og covere i en (når jeg er ferdig med innleggene altså). Uansett kjører jeg først en skylling for å få ut urinstoffer og evt bæsj som ikke har truffet rispapiret. (Hender jeg kjører to skyllinger på innleggene.) Deretter har jeg litt flytende Blenda Sensitive i en vaskeball. Innlegg på 90 grader kokevask, covere på 60 grader finvask. Tilslutt en ekstra skylling slik at det ikke er såpe igjen i vasken. Innleggende kjører jeg i tørketrommelen, mens coverne blir hengt opp på tørkestativet. Vi har vel ca 30 stk, så jeg vasker ca tredje hver dag. Tar jo litt tid, men maskinen går jo av seg selv så jeg kan gjøre andre ting imens.
 
Smart med innlegg da! :) Her er det så mye klesvask i utgangspunktet, så hadde ikke orka bleievask i tillegg, men fyyy fader å miljøskadelig .. tenk så mye bleier som blir kastet hver dag!
 
Mye klesvask her også. Så egentlig merker jeg vel ikke noe til de ekstra maskinene. Jeg får liksom ikke stoppet opp i vaskingen (utenom nattestid og søndager eller om jeg er ute på noe).
 
Jeg også tenkte på at jeg ville prøve tøybleier, men mannen er totalt i mot, så da ble det ikke noe av.
 
tøybleier hadde aldri fungert her! Er for lat:p hehe liker å ha det lettvint:p
 
Back
Topp