Hva syntes dere om NRK sin "Snøfall"

Ayns den virker koselig :) frøkna på 8 liker den godt og vi ser sammen hver dag...

Skjønner virkelig ikke hvorfor den får kritikk pga streng fostermor og en mørk skog :( litt må man vel tåle? Pippi var jo også skummelt om man skal tenke sånn :D Og det finnes mindre koselige foreldre, både biologiske og ikke biologiske, tenker det ender bra til slutt og syns det er supert at de setter lys på at ikke alle familier er like :)

Tommel opp herfra :)

Mitt innlegg du sikter til?

"Litt må man tåle"? Prøv å si det til jenta mi som ble på gråten av den ekle mørke skogen. Nå er jenta mi blitt litt lettskremt av seg i det siste, men det var likevel skuffende.

Det med fostermoren plaget meg egentlig ikke, men når de i tillegg skal ha en skummel skog med så toppet det seg litt. Jeg syns ikke det er slik en julekalender skal være. Den skal være koselig. Og det at de plutselig kan være ute på en mark midt på sommeren ble litt usaklig for meg også. :p Mistet helt adventsfølelsen av det.

Bra og spennende serie, for all del, men passer seg ikke helt som en julekalender - i mine øyne. ;) Tenker vi skaffer oss en av disse gode, gamle julekakenderene og ser på dem istedet. :)
 
Jo. Men bildet Selma har ligner jo på Winther. Og det er jo noe rart med han...

Noe rart med ham ja, men jeg tror mer det er som sara sier;

Han er vel heller en kandidat til å følge i dunkel sine fotspor, men jeg tror han kunne funket fint sammen med Ruth...

Selma sine foreldre døde jo.. Dessuten synes jeg Albin ser/så hyggeligere ut enn Winther :p
 
Jeg elsker den!! Og 3 åringen og 5 åringen!!! Den er jo sååå koselig :)
 
Han er vel heller en kandidat til å følge i dunkel sine fotspor, men jeg tror han kunne funket fint sammen med Ruth...
Tror også han kan bli sammen med Ruth ja :-D
 
Albin er sønnen til julenissen.
Albin er død.
Albin er faren til Selma.
Julenissen er Selmas bestefar.

Eller har jeg gått glipp av noe ? Winther er jo ikke faren til Selma, hvor kommer det i fra?
 
Mitt innlegg du sikter til?

"Litt må man tåle"? Prøv å si det til jenta mi som ble på gråten av den ekle mørke skogen. Nå er jenta mi blitt litt lettskremt av seg i det siste, men det var likevel skuffende.

Det med fostermoren plaget meg egentlig ikke, men når de i tillegg skal ha en skummel skog med så toppet det seg litt. Jeg syns ikke det er slik en julekalender skal være. Den skal være koselig. Og det at de plutselig kan være ute på en mark midt på sommeren ble litt usaklig for meg også. :p Mistet helt adventsfølelsen av det.

Bra og spennende serie, for all del, men passer seg ikke helt som en julekalender - i mine øyne. ;) Tenker vi skaffer oss en av disse gode, gamle julekakenderene og ser på dem istedet. :)


Nei! Ikke deg, leste i kommentarfeltene på facebook. Men så innlegget ditt nå og skjlnner jo at du tror jeg siktet til ditt innlegg.

Jeg tenker at en julekalender må treffe en bred gruppe barn. Og det er ikke lett. Om det ikke hadde vært noe litt skummelt og en del spenning så hadde mange barn syns at det ble for kjedelig, rett og slett. Så jeg syns de har gjort en strålende jobb.

At datteren din ble redd er jo selvfølgelig ikke noe koselig, datteren til ei vennine ble livredd søppelfolka fra blåfjell så noen vil nok reagere uansett tenker jeg.
 
Nei, enig der. Man kan ikke treffe alle aldersgrupper, og litt spenning må det jo være. Er det bare koselig så er det lite som fenger også, som regel. Og jeg tror det kommer til å ende bra.


Dsgens barn må ha spenning. Jeg prøvde å sette på skomakergata for 1klasse her et år, det gadd de ikke se på i mer enn 2 min før de begynte å turne rundt :p barna er visst ikke slik som mange av oss var da vi var små :p
 
Dsgens barn må ha spenning. Jeg prøvde å sette på skomakergata for 1klasse her et år, det gadd de ikke se på i mer enn 2 min før de begynte å turne rundt :p barna er visst ikke slik som mange av oss var da vi var små :p

Prøvde det samme på mi i fjor. Det var kjedelig det :p
Men klart. Når nexonknights og ninjago er det som står på til vanlig, er det kanskje ikke såå gøy med en tøffel og en gammel gubbe med en appelsin. :p
 
Prøvde det samme på mi i fjor. Det var kjedelig det :p
Men klart. Når nexonknights og ninjago er det som står på til vanlig, er det kanskje ikke såå gøy med en tøffel og en gammel gubbe med en appelsin. :p


Haha... nei du sier noe der :D
 
Dsgens barn må ha spenning. Jeg prøvde å sette på skomakergata for 1klasse her et år, det gadd de ikke se på i mer enn 2 min før de begynte å turne rundt :p barna er visst ikke slik som mange av oss var da vi var små :p


Frøkna mi har faktisk sett hele skomakergata i år, går i andre. Men hun syns Amalies jul og blåfjell er mye morsommere.
 
Mine unger ser jul i Skomakergata hvert år. Vi har tradisjon på det og de gleder seg til Jon blund og de ulike gjestene til skomakeren. Og stusser ikke på de merkelige sangene som jeg smiler litt av. Men jeg ser en sammen med ungene og indoktrinering pågår i form av at "dette er kos dere!!!" fra de er små [emoji318]
 
Mørke, skogen alrså, har ikke mine reagert på. Men dagens avslutning førte til noen tårer. At hun var alene. Og ikke engang fikk med seg hunden sin. Og ikke kom seg tilbake.

Måtte fysisk bevise at morgendagens episode ikke er tilgjengelig før i morgen klokken seks. Og da så de bilde av Selma og nissen sammen, og det trøstet nok til at de får sove i natt...
 
Mine to på 5 og 7 år elsker snøfall, og jammen sitter ikke mor og far klistret til skjermen også!
 
Mørke, skogen alrså, har ikke mine reagert på. Men dagens avslutning førte til noen tårer. At hun var alene. Og ikke engang fikk med seg hunden sin. Og ikke kom seg tilbake.

Måtte fysisk bevise at morgendagens episode ikke er tilgjengelig før i morgen klokken seks. Og da så de bilde av Selma og nissen sammen, og det trøstet nok til at de får sove i natt...

Frøkna vår ble også litt satt ut av slutten, og ville se neste, så jeg måtte også vise at den ikke var der før i morgen. Men så satte vi på dagens episode av the julekalender, og da var det glemt :)
 
Nei! Ikke deg, leste i kommentarfeltene på facebook. Men så innlegget ditt nå og skjlnner jo at du tror jeg siktet til ditt innlegg.

Jeg tenker at en julekalender må treffe en bred gruppe barn. Og det er ikke lett. Om det ikke hadde vært noe litt skummelt og en del spenning så hadde mange barn syns at det ble for kjedelig, rett og slett. Så jeg syns de har gjort en strålende jobb.

At datteren din ble redd er jo selvfølgelig ikke noe koselig, datteren til ei vennine ble livredd søppelfolka fra blåfjell så noen vil nok reagere uansett tenker jeg.

Åja. :)

De andre julekalenderene, som gikk på TV da jeg var liten, hadde ikke slike ting i, men det var jo gøy for det. Men jeg skjønner jo det at det er litt vanskelig å lage noe som kan fenge er så stort aldersspenn.
 
Jeg synes den virker veldig koselig[emoji4] Er egentlig ihuga fane av de gode gamle, men denne kan jeg virkelig like![emoji6]
 
Mørke, skogen alrså, har ikke mine reagert på. Men dagens avslutning førte til noen tårer. At hun var alene. Og ikke engang fikk med seg hunden sin. Og ikke kom seg tilbake.

Måtte fysisk bevise at morgendagens episode ikke er tilgjengelig før i morgen klokken seks. Og da så de bilde av Selma og nissen sammen, og det trøstet nok til at de får sove i natt...


Ble gråt her og... 8 åringen ble rimelig blank i øya :( vandra opp på rommet og slapp det ut... ikke lett altså. Men vi fikk snakka litt og nå kan hu knapt vente på neste episode :D tydelig at dette er skikkelig spenning :)
 
Mørke, skogen alrså, har ikke mine reagert på. Men dagens avslutning førte til noen tårer. At hun var alene. Og ikke engang fikk med seg hunden sin. Og ikke kom seg tilbake.

Måtte fysisk bevise at morgendagens episode ikke er tilgjengelig før i morgen klokken seks. Og da så de bilde av Selma og nissen sammen, og det trøstet nok til at de får sove i natt...

Begynte grine da Kasper satte seg på trappa alene.. :( Gleder meg til morgendagens!
 
Var to barn her og som satt igjen etter denne slutten. Ingen tårer, men litt måpende ansikter. Storebror kom frem til den konklusjonen at hun nok fant snøfall og bestefaren. Så var det i grunnen glemt.
 
Her liker 7,5 og 33 åringen den. :)
 
Back
Topp