Hva syntes dere om NRK sin "Snøfall"

Satt og så det med søskenbarnet mitt på 4 år. Han ble veldig skremt i slutten, og ville se hvordan det endte.
 
Sønnen min så første episode og likte den kjempegodt, men så dro han til pappaen, så vet ikke om de følger med der. Jeg har likevel sett det hjemme, og syns den er kjempekoselig! Mummi er jo mye skumlere, så det går foreløpig helt bra :p Men skal sies at han der Vinter så skikkelig skummel ut etter han tok på den steinen :eek:
 
Winther lot seg fylle av ondskap og er skummel ja. Så hvordan det var et svart blaff da han gikk inn helt på slutten i går.
 
Sønnen min så første episode og likte den kjempegodt, men så dro han til pappaen, så vet ikke om de følger med der. Jeg har likevel sett det hjemme, og syns den er kjempekoselig! Mummi er jo mye skumlere, så det går foreløpig helt bra :p Men skal sies at han der Vinter så skikkelig skummel ut etter han tok på den steinen :eek:
Haha, mummi var dritskummelt, men man elsket det jo! Har bestandig likt skumle filmer selv om jeg blir mørkredd. :p

Akkurat det med øynene hans tenkte jeg nok kunne bli skremmende for de yngre, men frøkna mi sa ikke ett ord.

Det er jo veldig forskjellig hva man blir redd av da! Snuppa var ganske redd de første par gangene hun så polarekspressen, hun var vel 3-4 år da. Stod foran tven litt småhysterisk og ropte at de kjørte alt for fort. Men det gikk helt fint da vi pratet om det og siden vi var sammen med henne, gikk ikke lenge før hun elsket filmen. Mens A nightmare before christmas har hun elsket fra hun var på samme alder :p
 
I går ble det vist for skummelt for min gutt som er ekstremt sensitiv, og har i natt vært oppe med mareritt.
Vi må se dagens episode og håper ikke den blir like skummel :p
Barn er forskjellige, og noen reagerer og lever seg mer inn i ting enn andre.
Jeg som liten var helt lik min eldste, kunne omtrent ikke se filmer fordi jeg levde meg voldsomt inn i filmen. Jeg er slik den dag i dag også, både med bøker og film. Så prøver å se filmer som ikke er så skumle og triste :)
Jeg har flere ganger sittet å gråte i snøfall, og må si at denne er en av de bedre julekalenderne lagd i den senere tiden :)
 
Mine sensitive unger syntes øynene ble skumle "men så ble han vanlig igjen" og da brydde se seg ikke, mens jeg tenkte at han ER fylt av ondskap nå og da er det jo bare enda skumlere at det ikke synes på øynene..
 
Mine sensitive unger syntes øynene ble skumle "men så ble han vanlig igjen" og da brydde se seg ikke, mens jeg tenkte at han ER fylt av ondskap nå og da er det jo bare enda skumlere at det ikke synes på øynene..


Det var det min eldste syntes også, hva skjer nå som han går inn til Julius og Selma, han ser jo vanlig ut men er fylt med ondskap. Skulle gjerne sett alle episodene på engang vi :p
 
Tipper navnet Pil vil få en liten opptur etter denne serien hehe :)
 
I går ble det vist for skummelt for min gutt som er ekstremt sensitiv, og har i natt vært oppe med mareritt.
Vi må se dagens episode og håper ikke den blir like skummel :p
Barn er forskjellige, og noen reagerer og lever seg mer inn i ting enn andre.
Jeg som liten var helt lik min eldste, kunne omtrent ikke se filmer fordi jeg levde meg voldsomt inn i filmen. Jeg er slik den dag i dag også, både med bøker og film. Så prøver å se filmer som ikke er så skumle og triste :)
Jeg har flere ganger sittet å gråte i snøfall, og må si at denne er en av de bedre julekalenderne lagd i den senere tiden :)
Uff da, stakkars.
Kanskje det hadde vært lurt om du ser episoden først slik at du kan forbrede han på det som blir skummelt? Eventuelt spole over de skumle scenene?
 
Syns det er den beste julekalenderen de har hatt på mange år! Min sønn på 9 år vil plutselig se på julekalenderen på NRK, og det har han aldri hatt interesse for før. Han har prøvd(vi har prøvd) å få han til å se på julebarnetv, men til ingen nytte. Han ser mer en gjerne på Jul i Skomakergata som vi har på DVD. Jeg har sett Snøfall sammen med han og syns det er en kjempe bra julekalender hos NRK :) Tommel opp!
 
Haha, mummi var dritskummelt, men man elsket det jo! Har bestandig likt skumle filmer selv om jeg blir mørkredd. :p

Akkurat det med øynene hans tenkte jeg nok kunne bli skremmende for de yngre, men frøkna mi sa ikke ett ord.

Det er jo veldig forskjellig hva man blir redd av da! Snuppa var ganske redd de første par gangene hun så polarekspressen, hun var vel 3-4 år da. Stod foran tven litt småhysterisk og ropte at de kjørte alt for fort. Men det gikk helt fint da vi pratet om det og siden vi var sammen med henne, gikk ikke lenge før hun elsket filmen. Mens A nightmare before christmas har hun elsket fra hun var på samme alder :p
Haha det er jo litt rått at hun liker A nightmare befare christmas da :p
Ja jeg er seriøst enda redd Hufsa, dritskummel :p Hattifnattene også! Min gutt ble redd av Monsterbedriften, han hadde aldri tenkt på at det kunne være monster inni skapet og under senga før det :hilarious:
 
Mine sensitive unger syntes øynene ble skumle "men så ble han vanlig igjen" og da brydde se seg ikke, mens jeg tenkte at han ER fylt av ondskap nå og da er det jo bare enda skumlere at det ikke synes på øynene..
Ja jeg tenkte akkurat som deg! Litt sånn parallell til virkeligheten der, det synes ikke på vanlige folk.., Så fikk skikkelig frysninger på ryggen når julenissen inviterte han inn på slutten av episoden :eek:
 
Haha det er jo litt rått at hun liker A nightmare befare christmas da :p
Ja jeg er seriøst enda redd Hufsa, dritskummel :p Hattifnattene også! Min gutt ble redd av Monsterbedriften, han hadde aldri tenkt på at det kunne være monster inni skapet og under senga før det :hilarious:

Ja ikke sant, godt å gi den noen idéer :p hufsa og hatifnattene var én ting, men vinterdamen... Grøss! Hun ble jeg helt skjelven av!
 
Jeg og småen på snart tre, koser oss veldig med Snøfall!
 
Men i dag skjedde det ikke så mye...

Eldste sa at det var kjedelig i dag...

Men han tror at whinter har tatt julenissen til fange...
 
Men i dag skjedde det ikke så mye...

Eldste sa at det var kjedelig i dag...

Men han tror at whinter har tatt julenissen til fange...

Det konkluderte vi også med, at Winter nok har noe med at Julius ikke var å se i dag.

Frøkna mi syns synd på Ruth og hunden, hun mener de savner Selma. Og det tror jeg Ruth gjør, mer enn hun lar vise :)
 
Syns foreløpig serien virker ganske koselig. Ingen av barna har gitt uttrykk for at de syns det har vært skummelt, men vi ser sammen hver dag og prater mye om hva som skjer.
 
Det konkluderte vi også med, at Winter nok har noe med at Julius ikke var å se i dag.

Frøkna mi syns synd på Ruth og hunden, hun mener de savner Selma. Og det tror jeg Ruth gjør, mer enn hun lar vise :)
Samme her. Og JEG synes skikkelig synd på Ruth. Og Casper. Virker som om de har det skikkelig vondt..

Men han gutten, Håkon (?) liker jeg. Han er litt kul [emoji14]

Haha. Jeg klarer nesten ikke vente til i morgen. Synes serien er så spennende [emoji14]
 
Back
Topp