Hva synger dere for barna?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Hvilke sanger synger dere for barna?
Hvor tidlig startet dere med det?
Synger dere ved leggetid? hvor mange sanger ca?
 
Jeg synger alt mulig. Barnesanger, sanger med bevegelse, sanger jeg liker godt, sanger jeg har vokst opp med. Har sunget hele veien for begge. Mannen er korpsentusiast, og spilte marsjer for førstemann på barsel. :laughing002
 
Starter fra nyfødt jeg :D
Blir mest klassiske nattasanger (Amalies jul nissesang, so ro lillemann, trollmor, bæ bæ lillelam, hvem kan seile...)

Er noen morsomme barnesanger med bevegelser jeg har plukka opp fra babysang og noen sangkort/bøker med lyd vi har hatt.

Samboer synger blandt annet "The Rains of Castamere" som sang for barna, og de liker den veldig godt. Så trenger ikke være tradisjonelle barnesanger alltid heller ;)
 
Hvilke sanger synger dere for barna?
Hvor tidlig startet dere med det?
Synger dere ved leggetid? hvor mange sanger ca?
Jeg synger typiske sanger for barn, som bæ bæ lille lam, og mange nattasanger. Startet fra hun var nyfødt, og nå er hun 3 år og jeg synger fremdeles. Sang alt fra 5-10 sanger, nå er det ca 2-5.
 
Jeg synger nesten hele tiden ved stellebordet, bad, leketid og leggetid, finner på sanger som forteller hva jeg gjør eller ser på. Synger også barnesanger jeg lærte som barn og en del folkesanger. Er musiker, så det er naturlig for meg. :)
 
Kan si at barnet hører meg og storebror øve på instrumenter opp til flere timer hver dag siden han var inni magen. :Heartred :wacky:
 
Startet med sang allerede i magen.
Synger alt mulig i løpet av dagen, ettersom jeg er gla i å synge. Finner på melodier i farten og, gjerne i folketoner.

Har spesifikke sanger for innsovning, som jeg sparer til kvelden. Da går det i det som ble sunget for meg som liten. Spesielt gla i 'Ole lukkeøye'.
Pappa synger gjerne kontinuerlig til Lillegull har sovnet. Jeg tar gjerne én sang, men har jo puppen som innsovningsmiddel i tillegg.
 
Jeg synger alfabetsangen, bygge meg en gård, sovesangen (fra Fantorangen), mandag tirsdag klapp klapp, jeg laget meg en sang om månedene, diverse andre barnesanger kommer innimellom, som trollmor og byssanlull, hompetitten, Pål sine høner... Synger egentlig det som faller meg inn. Gjerne mest for toåringen, men babyen får jo også litt sang. :)
 
Ved legging pleier jeg å synge nattsang fra Amalies jul og Snøfall. Noen ganger Blinke, blinke stjerne lill også :)

Ellers synger vi mye hompetitten, klokker sier tikk takk, høyt oppå fjellet bor det tre troller, klappe søte, lille petter edderkopp, eventyrvisa, hode skulder kne og tå, what does the fox say, sussebass... osv. Synger veldig mye :D
 
Jeg har sunget siden magen, synger alt mulig!
Aftensang, popsanger, salmer, tullesanger, barnesanger. Alt det jeg kan og alt som faller meg inn.
 
Back
Topp