Hva strikker dere?

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Strikkelysten er tilbake og jeg strikker på en liten lue fra den store guttestrikkeboka. Hva strikker dere? Image1531420540.144053.jpg
 
Ikke begynt til babyen enda, holder på med en genser til eldste som skal bli ferdig før jeg begynner til babyen :)
Startet på genseren rett før formen ble dårlig ap har vært strikkepause en stund, men er igang igjen nå :)

Første til babyen blir ankersdrakt :)
 
Jeg strikker ikke, men både min mor og mormor strikker, så moren min skal strikke teppe og mormor skal strikke hentesett [emoji170] IMG_0638.JPG
 
Ikke begynt til babyen enda, holder på med en genser til eldste som skal bli ferdig før jeg begynner til babyen :)
Startet på genseren rett før formen ble dårlig ap har vært strikkepause en stund, men er igang igjen nå :)

Første til babyen blir ankersdrakt :)

Den er så fin! Tror den må komme pinnene etterhvert [emoji4]
 
Jeg strikker ikke, men både min mor og mormor strikker, så moren min skal strikke teppe og mormor skal strikke hentesett [emoji170] Vis vedlegget 266541

Jeg kommer til å ønske meg hentesettet fra mor og svigermor også. Selvom jeg strikker selv, så er det stas å få gaver også [emoji173]️
 
Jeg kommer til å ønske meg hentesettet fra mor og svigermor også. Selvom jeg strikker selv, så er det stas å få gaver også [emoji173]️

Ja, er skikkelig stas [emoji173]️ Moren min har allerede startet på ett av teppene hun ville lage [emoji2] og så bestemmer vi farge på hentesett og ett annet teppe når vi vet 100% om det er gutt [emoji5]
 
Den er så fin! Tror den må komme pinnene etterhvert [emoji4]
Jaa, må bare vite kjønn så jeg får valgt farge :)

Hentesettet fra petiteknit ønsker jeg min mor eller mannens mor skal strikke :)
Her strikker både kommende farmor og mormor så babyen vil få mye fint :Heartred
 
Jeg strikker Osloanorakk uten hette i tynn bomull og et babyteppe fra Nøstebarn[emoji4]
 
Har ikke klart å komme i gang med strikkingen etter formen ble bedre. Har ingen strikkelyst om dagen. Og jeg som pleier å strikke som en gal[emoji21] Håper snart det snur. Men må vel bare begynne tenker jeg...
 
Mamma har begynt på et teppe til lille [emoji169] vet jo ikke kjønn enda, men jeg elsker gult og hadde nok valgt gult teppe uansett, så det er ikke så mye å lure på... :)
 
Jeg har det teppet der fra førstemann, veldig fint teppe. Stort og deilig :)

Jeg forelsket meg i både hentesettet og teppet, så med en gang vi vet med sikkerhet at det er gutt, så kjøper vi melert blått garn [emoji7]
 
Jeg har strikket masse allerede, begynte lenge før jeg ble gravid. Mye av det er jo i feil farge da, men det får vi bruke på hjemmedager. :)

Favorittoppskriften min er Trultemor-buksedress fra Klompelompe, den har jeg strikket veldig mange av. Strikker beina lange, slik at det blir en hel bukse. Har også strikket en del Go'klompen-bukser, dog uten mønster i siden. Veldig greie og enkle bukser. :)

Nå som jeg vet det blir jente, blir det nok noen kjoler og litt slikt, og mye mer jentefarger fremover. Er sååå lei av å strikke nøytralt nå! :laughing002

Er dere på Ravelry?
 
Last edited:
Mamma har begynt på et teppe til lille [emoji169] vet jo ikke kjønn enda, men jeg elsker gult og hadde nok valgt gult teppe uansett, så det er ikke så mye å lure på... :)

Jeg er veldig glad i grønt og brunt, og det er jo heldigvis ganske nøytrale farger siden vi ikke veit kjønn enda.
 
Jeg har strikket masse allerede, begynte lenge før jeg ble gravid. Mye av det er o i feil farge da, men det får vi bruke på hjemmedager. :)

Favorittoppskriften min er Trultemor-buksedress fra Klompelompe, den har jeg strikket veldig mange av. Strikker beina lange, slik at det blir en hel bukse. Har også strikket en del Go'klompen-bukser, dog uten mønster i siden. Veldig greie og enkle bukser. :)

Nå som jeg vet det blir jente, blir det nok noen kjoler og litt slikt, og mye mer jentefarger fremover. Er sååå lei av å strikke nøytralt nå! :laughing002

Er dere på Ravelry?

Den buksa må jeg sjekke ut! Vi vet heller ikke kjønn enda, så er litt spent. Håper på et av hvert kjønn [emoji4]

Er på Ravelry, men har ikke lagt ut noe eget. Har du?
 
Holder på med en lilla go'klumpen bukse og hekler et lappeteppe. (Litt enkelt,men har akkurat lært å hekle litt. Skal og legge til personlige detaljer i rutene. Hvis jeg får gutt så får storesøster det som sengeteppe)
20180724_174339-1134x1259.jpg

Ellers er jeg ferdig med;
20180717_164658-1448x1448.jpg 20180717_110048-907x1612.jpg 20180626_131747-1134x2016.jpg


Har og strikket en kjappstrikket drakt, pilotlue,noen votter og tøfler i sennepsgult. Har ikke bilde her og nå
 
Holder på med en lilla go'klumpen bukse og hekler et lappeteppe. (Litt enkelt,men har akkurat lært å hekle litt. Skal og legge til personlige detaljer i rutene. Hvis jeg får gutt så får storesøster det som sengeteppe)
Vis vedlegget 268093

Ellers er jeg ferdig med;
Vis vedlegget 268095 Vis vedlegget 268096 Vis vedlegget 268097


Har og strikket en kjappstrikket drakt, pilotlue,noen votter og tøfler i sennepsgult. Har ikke bilde her og nå

Wow!! Så morsom den rumperen er, hvor er den fra?
 
Back
Topp