Hva er IKKE klart?

Huff, vet ikke når det er for tidlig å begynne med ting jeg. Har liksom det meste av klær, bleier, håndkler, kluter osv klart i stellekommoden..men klærne må vaskes. Samme med sengeklærna. Sprinkelsengen må skrues opp, vuggen må opp på stua, bilstolen må i bilen, badekar og evt badeartikler må kjøpes, samme med et babynest. Fødebagen må pakkes. Termin 30 august så føler jeg har god tid. Trenger ikke kjøre i 2 mnd med barnesetet i bilen, det kan jo evt mannen hente mens vi er på sykehuset. Begynner vell i midten av juli å vaske litt klær og sengeklær, og pakker vell fødebagen i august :) tar vell ikke frem seng og lignende før midten av august [emoji122]
Er vel ikke noe som heter "FOR tidlig"? [emoji106]
Hehe. Er bare å stelle og styre når du føler for det. Jeg synes det var greit å være i mål med det viktigste innen 34 uker, i frykt for ny prematur fødsel. Sist hadde jeg alt klart til uke 28 [emoji14]
Fødte 35+4.
Nå tar jeg ting med ro, for det som ikke er ordnet nå, klarer gubben å ordne mens vi er på sykehuset.
 
Ferdig med senga og dyner, duovogn, babynestet, flere babypledd, babygym, bleiebøtte, pakket fødebagen, stellebord, stellevesken, lammeskinn, bilstol, kengurutubetopp, hentet ut gratispakker fra kiwi, rema og apotek1, småting til badet, håndduker, badebalje fra stokke, ergo baby adapt bæresele, bbhugme-pute. Kjøpt noen gaskluter og mye rart og arti på ebay....

Har også lagd en del middager til meg selv og fryst ned samt handlet inn litt bakst til gjester

- Låner mye :) ... og mye av det på listen er arvet og brukt! Arvet litt strikketøy også. Første baby så litt arti å ordne tidlig sikkert sikkert mye som er unødvendig.

Mangler: tripp trapp-stolen, baby born sete, Gathre matte til å ha under stolen, å vaske tøy/håndduker/sengetøy, bæreskjal, hentesett, har ikke pumpeutstyr (må jeg ha det klart før fødselen??) Ammebher, helsepledd, slipperser til sykehuset, lekematte babyen kan ligge på (anbefalinger??), tisselaken til senga?? flaskeutstyr?? Vippestol?? Venter med mye..
Mangler også stellematte til å ha med i stellevesken, hvor kjøper man det? Ebay?
 
Ferdig med senga og dyner, duovogn, babynestet, flere babypledd, babygym, bleiebøtte, pakket fødebagen, stellebord, stellevesken, lammeskinn, bilstol, kengurutubetopp, hentet ut gratispakker fra kiwi, rema og apotek1, småting til badet, håndduker, badebalje fra stokke, ergo baby adapt bæresele, bbhugme-pute. Kjøpt noen gaskluter og mye rart og arti på ebay....

Har også lagd en del middager til meg selv og fryst ned samt handlet inn litt bakst til gjester

- Låner mye :) ... og mye av det på listen er arvet og brukt! Arvet litt strikketøy også. Første baby så litt arti å ordne tidlig sikkert sikkert mye som er unødvendig.

Mangler: tripp trapp-stolen, baby born sete, Gathre matte til å ha under stolen, å vaske tøy/håndduker/sengetøy, bæreskjal, hentesett, har ikke pumpeutstyr (må jeg ha det klart før fødselen??) Ammebher, helsepledd, slipperser til sykehuset, lekematte babyen kan ligge på (anbefalinger??), tisselaken til senga?? flaskeutstyr?? Vippestol?? Venter med mye..
Mangler også stellematte til å ha med i stellevesken, hvor kjøper man det? Ebay?

Tripptrappstolen brukes ikke før baby er noen mnd uansett. Matte under stolen har jeg aldri hørt om? Hva er den til?

Pumpeutstyr er greit å vente med til ammingen er ordentlig i gang. Noen trenger aldri sånt.. Tisselaken, spesielt dem med plast, er strengt tatt ikke anbefalt. De kan fort bli klamme og tette, så i så fall er det greit at det ikke ligger i hodeenden.. Madrassbeskytter kanskje..? Kan kjøpes på jysk relativ rimelig.
Flasker er det jo heller ikke sikkert du trenger - men om du har hentet de gratis babypakkene så fikk du med to flasker (en i kiwi sin og en i apotek1 sin..). Så kan du se an behovet..
Stellematte i vesken.. Du KAN bruke et håndkle da. Gjorde jeg med første. Evt får du vel kjøpt på ebay, eller engangs på vanlig butikk.
 
Tripptrappstolen brukes ikke før baby er noen mnd uansett. Matte under stolen har jeg aldri hørt om? Hva er den til?

Pumpeutstyr er greit å vente med til ammingen er ordentlig i gang. Noen trenger aldri sånt.. Tisselaken, spesielt dem med plast, er strengt tatt ikke anbefalt. De kan fort bli klamme og tette, så i så fall er det greit at det ikke ligger i hodeenden.. Madrassbeskytter kanskje..? Kan kjøpes på jysk relativ rimelig.
Flasker er det jo heller ikke sikkert du trenger - men om du har hentet de gratis babypakkene så fikk du med to flasker (en i kiwi sin og en i apotek1 sin..). Så kan du se an behovet..
Stellematte i vesken.. Du KAN bruke et håndkle da. Gjorde jeg med første. Evt får du vel kjøpt på ebay, eller engangs på vanlig butikk.


Takk for gode svar! :D Da venter jeg med pumpeutstyr, flasker og alt sånn der.. jaa, fikk jo to flasker der. Gathre-matte er en matte jeg har lagt litt elsk på. Og mannen er så sykt redd for gulvet (stakkars han sier jeg bare.... hehehe) du kan lese om den her: https://gathre.com/
 
Takk for gode svar! :D Da venter jeg med pumpeutstyr, flasker og alt sånn der.. jaa, fikk jo to flasker der. Gathre-matte er en matte jeg har lagt litt elsk på. Og mannen er så sykt redd for gulvet (stakkars han sier jeg bare.... hehehe) du kan lese om den her: https://gathre.com/


Men Tripptrappstolen vil jeg ha asap, fordi jeg ønsker å ha bebien i New born setet som jeg har fått lånt meg :)
 
Takk for gode svar! :D Da venter jeg med pumpeutstyr, flasker og alt sånn der.. jaa, fikk jo to flasker der. Gathre-matte er en matte jeg har lagt litt elsk på. Og mannen er så sykt redd for gulvet (stakkars han sier jeg bare.... hehehe) du kan lese om den her: https://gathre.com/
Redd for gulvet ja [emoji23]
Lykke til med det. [emoji14] haha.. Kaaaan gå bra og, men.. Det BLIR nok en eller annen ripe, litt gris eller tegnestrek i løpet av årene [emoji85] mest sannsynlig. Hehe..
Og jau, altså.. Om du er usikker, går det an å vente til babyen kommer. I verste fall får gubben løpe på butikken etter fødsel liksom.. [emoji14] Så lenge du har en pupp, bilstol, teppe og rene bleier så krever ikke den lille så alt for mye som MÅ haes med en gang. (selv om ting er kjekt å ha :p)
Men Tripptrappstolen vil jeg ha asap, fordi jeg ønsker å ha bebien i New born setet som jeg har fått lånt meg :)
Ja, opp til deg det. Vår blir nok ikke brukt før fast føde blir på daglig meny. Så.. 5-6 mnd.. [emoji14]
 
Tripptrappstolen brukes ikke før baby er noen mnd uansett. Matte under stolen har jeg aldri hørt om? Hva er den til?

Pumpeutstyr er greit å vente med til ammingen er ordentlig i gang. Noen trenger aldri sånt.. Tisselaken, spesielt dem med plast, er strengt tatt ikke anbefalt. De kan fort bli klamme og tette, så i så fall er det greit at det ikke ligger i hodeenden.. Madrassbeskytter kanskje..? Kan kjøpes på jysk relativ rimelig.
Flasker er det jo heller ikke sikkert du trenger - men om du har hentet de gratis babypakkene så fikk du med to flasker (en i kiwi sin og en i apotek1 sin..). Så kan du se an behovet..
Stellematte i vesken.. Du KAN bruke et håndkle da. Gjorde jeg med første. Evt får du vel kjøpt på ebay, eller engangs på vanlig butikk.
Hva er forskjellen på tisselaken og Madrassbeskytter? :wideyed: Trodde det var det samme; å beskytte madrassen mot tiss etc:wacky:
 
Hva er forskjellen på tisselaken og Madrassbeskytter? :wideyed: Trodde det var det samme; å beskytte madrassen mot tiss etc:wacky:
Madrassbeskytter er en tynn overmadrass. Tisselaken er et laken med plast i.. Sistnevnte er frarådet fra LUB, så jeg vil ikke bruke det..
 
Madrassbeskytter er en tynn overmadrass. Tisselaken er et laken med plast i.. Sistnevnte er frarådet fra LUB, så jeg vil ikke bruke det..
Ok, så en overmadrass da.. Men er ikke tisselaken bare frarådet under hodet, pga klamt? Er jo bare skikkelig nødvendig under rumpen:wacky:
 
Ok, så en overmadrass da.. Men er ikke tisselaken bare frarådet under hodet, pga klamt? Er jo bare skikkelig nødvendig under rumpen:wacky:
De skriver bare at de fraråder det, ikke noe mer enn det. Vet ikke om det gjelder kun pga pust, eller om det kan bli for klamt og svett ellers for ungen og. Men altså. Går jo an å f.eks bruke under madrassbeskytteren da. Den er lettere å vaske enn madrassen [emoji14]
Om du lurer på ang tisselaken eller sånt kan du kanskje sende en mail til lub og høre.. :)
 
Ingenting klart hjemme. Skal begynne å vaske litt klær, sengetøy osv når vi kommer hjem fra ferie. Må lokalisere babybilstol i boden. Få tilbake bæresjalet jeg har lånt bort til ei venninne. Må vel pakke fødebagen også. Sist var jeg veldig glad den var pakket på forhånd, ettersom det gikk så raskt.
 
Tror det meste er i orden..
Ikke kjøpt hverken ammeklær eller brystpumpe, da jeg vil se an behovet først.

Babycall har vi heller ikke kjøpt..

Hentesettet holder mamma på å strikke, regner med det snart er klart. Hvis ikke har han nok av annet tøy han kan ha på seg :happy:
 
Begynner å få det meste i hus nå. Mangler å montere vogn og prøvefeste bilstol. Tror vi har alt for my klær i de minste størrelsene.. Neste innkjøp blir babycall og etterhvert tripp trapp stol. Vurderer også vippestol, men har hørt mange som bare har brukt sin to tre ganger, så er veldig i tvil der.
 
Nei det skjønner jeg:hilarious: Har lyst å få 2. August egentlig. Da er jeg 37+6, har barnefri og rekker å føde før jordmora mi tar ferie :)
Er selv 37+4 nå, og han må baaaare komme... Prøver snakke strengt til ham, men tror ikke det nytter [emoji23]
 
Back
Topp