Hva er IKKE klart?

Tror alt er klart nå [emoji4]
Men ser flere har skrevet sånne klorevotter- trenger man det? Hvor får man evt kjøpt det? [emoji28]
 
Tror alt er klart nå [emoji4]
Men ser flere har skrevet sånne klorevotter- trenger man det? Hvor får man evt kjøpt det? [emoji28]
Brukte det aldri til første
Ikke kjøpt det til denne heller. Om han er så teit at han klorer seg selv, får han bare ha det så godt [emoji23] (evt kjøpe ved behov).
 
[emoji818]Badet er ikke klart

[emoji818]Vaskerommet er ikke klart

Stallen er ikke klart

[emoji818]Beite er ikke klart (blir klart løpet av helga)

[emoji818]Fødebaggen er ikke klar

Bilsete må settes i bilen
 
Det aller meste klart, må bare ordne ferdig på soverommet. Mangler babycall og noen andre småting, som jeg kan få tak i etterhvert. [emoji4]
 
Fremdeles ingenting klart, men jeg er bare 34+5, blir nok ingen fødsel før om rundt 5-6 uker så jeg føler jeg har ok med tid enda. Skal begynne å vaske klær og utstyr når jeg kommer hjem fra ferie, kjøpe inn kladder og ordne det jeg trenger til fødselen, også må vi kjøpe bilstol. Resten kan vi ta litt som det er behov, er ikke så mye som trengs i starten. Men kjenner jeg meg selv rett så blir jeg nok i redebyggermodus og vasker og ordner alt likevel ;)

Mannen skal forhåpentligvis gjøre ferdig noen soverom før fødsel (regner ikke med å flytte inn på de før fødsel, med mindre vi ikke får noen til å gjøre endel jobb for oss, det er ikke så enkelt i disse feriedager gitt, dårlig med napp...). De må uansett stå litt etter maling (med byggtørker!) før det er greit å flytte inn med nyfødt.
 
Snekkeren har nok med jobben for tida, så han har noen prosjekter å pusle med utover høsten [emoji28] her er alt klart så nær som snacks til fødsel/barsel. Vet ikke om jeg gidder å tenke på det en gang. Sender mannen på nærmeste butikk til sykehuset [emoji28]
 
Snekkeren har nok med jobben for tida, så han har noen prosjekter å pusle med utover høsten [emoji28] her er alt klart så nær som snacks til fødsel/barsel. Vet ikke om jeg gidder å tenke på det en gang. Sender mannen på nærmeste butikk til sykehuset [emoji28]
Det har jeg og sagt [emoji23]
Er da butikker i byen jeg føder i ;)
 
Begynner å få det meste i hus nå. Mangler å montere vogn og prøvefeste bilstol. Tror vi har alt for my klær i de minste størrelsene.. Neste innkjøp blir babycall og etterhvert tripp trapp stol. Vurderer også vippestol, men har hørt mange som bare har brukt sin to tre ganger, så er veldig i tvil der.
De fleste fysioterapeuter og kiropraktore anbefaler at barna mest ligger flatt på gulvet/matte/teppe istedenfor i vippestol, så det er jo ikke mye den bør brukes. Når det er sagt, kan det være greit av og til når babyen blir litt større (fra 4 mnd feks), så den kan sitte og se litt bedre når noe skjer. Bare det ikke blir mer enn max en halv time ca da :) Men det har du god tid til å få tak i etterpå, så ikke stress med det nå du :)
Klorevotter spør noen om også; Kan være kjekt å ha, men generelt er det ikke et stort problem hvis man er flink til å bite neglene til babyen slik man skal. Mine har i alle fall bare klort seg når neglene har vært for lange... ;-)
 
Her er klær på plass og vasket -nesten alt i alle fall. Seng og vogn er jeg litt usikker på når jeg skal re opp, vil jo ikke det skal støve ned heller... Ellers det meste i orden, men jeg har ikke pakket fødebagen! Og det er jo snaart på tide... (er 35+3 idag) Men regner med overtid da, så stresser ikke enda hehe ;-)
 
Det meste klart :) mangler litt småting,tenker å prøve å få skaffet det denne uka her :) må også få kjøpt inn litt ammeklær og pakke fødebag.
 
Skulle sette opp bedside crib, og den passet ikke mellom senga og skapveggen! Jeg så ikke på bildene at føttene stakk litt lenger ut enn selve sengen på baksiden, og dermed fikk jeg den ikke på plass! :( Så nå skal den selges. Og dermed begynner hjulene å gå mellom øra... Kan jeg lage en selv? Jeg har Ivar-hyller fra Ikea, og med litt modifisering og snekring kan jeg få den slik jeg vil. Så nå kikker jeg rundt på nett etter de siste materialene jeg mangler, tegner skisser og greier. Alt for lenge siden jeg har fått være så kreativ...! :D
 
Stelleplass må gjøres klart, fødebagen og barsel bag må pakkes, vugge med madrass og himmelseng må vaskes, flanell kluter samt en del andre småting må kjøpes inn, finne frem pumpa og sterilisere alt. Og sikkert mye annet som jeg ikke kommer på [emoji28]
 
I dag har jeg fått vasket babyklær og gulpekluter. Så da kan vel fødebagen pakkes etter hvert også.
 
Sist fødsel ble igangsatt uten at jeg var godt nok forberedt hjemme, så denne gangen er det meste klart, vasket og redd opp allerede. Skal på ultralyd i morgen og se hvordan hun har det inni der, men satser på hun får bli en uke til hvertfall :) Husker fra sist at det ikke var noe stas å komme hjem til umonterte babyting... hormonell som jeg var ble det noen ekstra tårer der, ja... :rolleyes:
 
Back
Topp