Hull i ørene på baby

T

Trådstarter

Guest
God morgen flotte foreldre og foresatte.

Jeg har ei datter på 6mnd, vurderer å ta hull i ørene hennes, så vil bare høre hva dere synes, og eventuelt hvor tidlig det er «greit» å gjøre det.

(Flere i familien har også spurt om vi ikke skal ta hull i ørene hennes snart)
 
Ville ALDRI tatt hull i ørene på en baby!
Det bør ventes med til hun er 10-13 år og forstår bedre.
Jeg fikk hull i ørene da jeg var 4-5 år, og kan ikke bruke noen øredobber den dag i dag. Hullene er der, men jeg utviklet allergi selv om jeg brukte øredobber i gull og sølv.
Er ikke fint med øredobber på små babyer.
 
Jeg synes det er søtt :)

Men jeg tør ikke å gjøre det på mi datter
 
Etter å ha gått i klasse med ei som var glad for at hun ikke hadde fått det som baby siden hun ikke liker øredobber eller generelt hull i kroppen så tenker jeg at den bestemmelsen får barnet ta senere, har ei jente på 5 og hun skal ikke få med det første
 
Min datter på 4,5 år har ikke fått enda, venter til hun begynner på skolen, er så skummelt med øredobber i barnehagen, da de kler på seg selv og er små, kan dra i øredobbene. Ellers synes at øredobber på baby er helt unødvendig og kanskje farlig også. Ville ikke gjort det.
 
Å ta hull på så små syns ikke jeg er greit og er veldig unaturlig. Jeg skal være så ærlig og si at jeg syns det er stygt.

Mine bør nærme seg ti år. Syns sånn kan være noe de kan se fram til for barn har ingenting å strekke seg til lenger... de får jo alt før de begynner på skolen nærmest.
 
Flere barn som river de i bhg, da ender de opp med å måtte la de gro, for så å sette hullet lengre opp neste gang. Ikke bare er det utrolig vondt, men hullet blir også på litt "feil" plass om man må ta nye hull når man blir større
 
Det er vanlig i noen grupper/familier(?) og jeg respekterer at noen ønsker det og synes at det er kjempefint. Men personlig synes jeg det ser helt feil ut. Tenker også at det blir to sår å stelle i tillegg til vanlig stell. På en urolig baby:p
 
Syntes ikke noe om det. Syntes barnet bør være gammel nok til å ønske det selv. Skal ihvertfall vente til min datter er i skolealder før hun får lov :)
 
Jeg synes det er en egoistisk ting å gjøre så tidlig.
Jeg tenker ok fra 1 kl, å når de spør om det selv.
Kan være hun ikke vil ha hull i ørene heller.
 
Jeg syntes det er kjempesøtt med hull i ørene på små jenter, men jeg ville aldri i livet gjort det. Det er noe barnet må få bestemme selv.
Min jente tok når hun gikk i 3 kl. Hun angret og tok de ut etter noen dager. Hullene grodde fint og ble helt borte. I 5 klasse angret hun på at hun hadde angret seg og tok nye hull. Nå angrer hun på det igjen og vil ikke gå med øredobber.. Makan! Kunne ønske jeg bare hadde sagt nei til å begynne med og nektet henne dette frem til hun blir 15...
 
Vent til skolestart, da det er stas for jenta å få hull i ørene, noe de gleder seg til. En baby har ingen glede av å ha hull i ørene. Det er både vondt og kan gi infeksjoner

Helt enig. Her blir det hull i ørene før skolestart om barnet ønsker det (og vi får jente) :)
 
Nei, her skal hun få si ifra selv når hun vil ha. Jeg husker da jeg ble 6 år, jeg gledet meg så mye, og husker det ennå! Det var en stor dag [emoji1305]
 
Back
Topp