Hjemmelaget Voksi?

2 meter av hvert stoff, 1-2 dyner, 75-80 cm glidlås, tråd for å ha igjennomhodedelen(strikk) 1 meter er nok.
 
Du er jo kjempeflink! Hvor får man tak i sånne merker som uglen du har på den rosa voksiposen med cordfløyel?
Hadde vært så kjekt å finne en sommerfugl eller et hjerte å feste på posen jeg vil lage...[:)]


Og takk for svar![:D]
 
Og jeg har begynt å sy for en måned siden...lurer på om jeg er like flink som deg om et år.. [;)]håper det, men er vel noe skeptisk[;)]
kan jeg sende deg en pm hvis jeg lurer på noe mer? (så slipper jeg å fylle den tråden med alle mine spørsmål..)
 
ORIGINAL: Tingeling2010

Men du kan jo kjøpe et fleeceteppe i butikken også å bruke det.. så lenge det er stort nok


Jeg har enda et spørsmål...bruker dere en spesiell tråd for å sy i poplin eller fleece stoffet? Eller kan jeg bare bruke vanlig sytråd som jeg har liggende?

Elsker denne tråden, og gleder meg til å begynne på voksiposen [:D]


Jeg bestilte bare sytråd fra Stoff og Stil. Funket det [:)]
 
ORIGINAL: Tingeling2010

Flotters [:)] Vet det står her en eller annen plass...men hvor mye trenger jeg av de ulike materialene?
Håper noen kan hjelpe meg, for jeg sitter på nettsidene til stoff&stil nå, og vil bestille...

Hvor mye trenger jeg av:
glidelås
poplinstoff
fleece
snor til å knyte posen med

Har jeg glemt noe (utenom dyne, bor 5 min å gå fra ikea, så det kjøper jeg i dag)?

Og så et siste og kanskje dumt spørsmål : hvordan fester man snorene man knyter med langs midten av posen?

Skulle hatt en personlig veileder på dette, noen som melder seg frivillig (hadde vært så greit å ha noen å sende en pm til i ny og ne...send pm hvis noen vil være litt rådgiver, jeg er helt ny på syingen...)?



Glidelås; kommer an på hvor stor posen er. Jeg brukte den oppskriften som det er bilde av her med mål osv. Da holdt det med 70 cm glidelås. Fåes på Stoff & Stil.

Stoff trenger du alltid 2,5 meter av. Hele posen er jo 1,70 så du må ha litt å gå på og..
Samme med fleece. Kansje det går med et kjøpe-teppe på 2 meter, men da MÅ du måle riktig [8D]
Snor til å knyte posen med.. tjah.. vet ikke hvor lang min var menne ikke mer enn 1 meter max iallefall.

Snoren kan du enten sy en dobbel kant øverst og tre snoren igjennom. Eller at du syr et slags "rør" øverst på posen som du trer tråden igjennom.. [;)]

Og så trenger du snor stoppere [;)]
 
Her er min første pose! 2. gangen jeg syr noe i hele mitt liv, så er litt stolt ja [;)]

Sammenlagt, og snurpet i toppen.



Ikke snurpet i toppen.


Åpnes på midten med glidelås.




Helt utbrettet.


Passet perfekt i vognen!


Tenker å kansje lage noe pynt utenpå, men har ikke bestemt meg enda så får se.
 
Hei hei jente =)
Eg har dreve å sneke her inne ei stund, så no e da vel på tide at eg vise fram mitt fysta prosjekt t vetla Ronja [8D]
Har laga liten pose t å ha i vognå hennas[:)]



Ska laga større pose ette kvart[:D]
 
min voksipose:



 
Her kommer min rykende ferske pose. Har ikke tatt i en symaskin på 12-15 år, og da var det forklær sying på ungdomsskolen som var utfordringa..[:D]
 
ORIGINAL: LineMerethe

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne sy nå[8|]



Jeg å![8D]
 
ORIGINAL: Hemmelighetimagen

Her kommer min rykende ferske pose. Har ikke tatt i en symaskin på 12-15 år, og da var det forklær sying på ungdomsskolen som var utfordringa..[:D]


 
det ble jo fint=)) har dette fleece stoffet, som jeg skal sy to pser av [8D] gøyt å se det ferdig på forhånd...hehe[;)]
 
ORIGINAL: IVFProver84

ORIGINAL: LiseAnne

ORIGINAL: bambii86

hvor får man tak i slike ""lukkinger"" å hvordan sy de på??
ORIGINAL: LiseAnne

Her er min voksi pose som jeg har sydd til Linnea:





Dem har jeg kjøpt på stoff og stil, men jeg tok å limte dem på med superlim for jeg var usikker på hvordan det var å sy i dem

Jeg sydde på mine.. Det gikk fint det.. Da holder de mye lengre..

 
finner dem ikke jeg. noen som vet hva de heter?
 
Har laga ein t pose t snuppå mi =)
Og helde på med ein så ska gjes vekk i dåpsgave t ein eg e fadder for. Legge ut bilde av den når an e ferdig [8D]
 

Her er mine voksiposer. 

denne sommer voksi, ble litt feil i str, kunne vært lengre, er til baggen. 

Denne er den første jeg laget. Hadde ikke sy maskin så har sydd for hånd. Litt stålt da jeg ikke har laget noe siden barneskole forkle

 
Hei,

Jeg funderer på å sy vognbag med cordfløyel som ytterstoff, og lurer på hva som er bra som innerstoff. Ser at noen har brukt ullfilt, men vil ikke det slites lett? Eller er det tykt og solid slik at det holder et par år?

Regner med Ikea billigdyne som fôr, det er sikkert bra nok her i Oslo det? Nå den første vinteren kan vi forhåpentligvis bruke bag-delen av CityCross'en hele vinteren så det luner jo en del, ellers kan man vel bare kle på ungen mer klær inni posen hvis det blir kaldt?

Ser i utgangspunktet for meg å sy foret fast til ytterstoffet sånn at det sitter bedre, og lage hull til seler med en gang, så lurer også på hvor mange hull man trenger, bør de beregnes forskjellig ut fra om man skal bruke i bagvogn eller sportsdel osvsov.

Håper å slippe med å sy én pose som kan holde både til dette barnet er ferdig med slikt, og evt kunne overtas av neste.

I tillegg lurer jeg på om noen har oppskrift/ca fremgangsmåte på en brukbar stelleveske? Finner ingen jeg liker i farger som passer til vogna så er kanskje like greit å sy selv;)

Skal ikke skryte på meg vanvittige mengder håndarbeidskompetanse men pleier å få til det jeg setter meg som mål med sånn relativt greie resultater. Oppskrifter følger jeg sånn ca og tilpasser selv der jeg vil ha endringer, så det trenger ikke være kjempepresist altså:)

 
Har sneket her inne en stund, og takket være denne tråden har jeg laget en slik pose jeg også. Den ble laget mens jeg holdt på med prøverørbehandlingen så jeg var ikke en gang sikker på om jeg klarte å bli gravid, og enda mindre om det kom til å bli en gutt eller ei jente...

Resultatet ble sånn:



 
Endelig har jeg og laga vognpose emoticon
Jeg ble ferdig i ettermiddag, og fikk litt hastverk med å levere den til sin
nye eier, for han drar til Danmark i mårra tidlig. Så jeg glemte å ta bilder
når den var åpen. Men der vet jo åssen den ser ut utfra disse bildene...

 
Kan man bruke cordfløyel både inni og utenpå forresten? Tenker på babycord fra Stoff og Stil.
Med en lett dyne fra Ikea som fôr vil den da bli varm nok til vinterbruk oppi bagvogn? (Emmaljunga CityCross med CityBag)

Tenker å måle innsiden av vognbagen og lage liggeflaten ca 5-10 cm lengre og bredere, og tilpasse størrelsen på "flappene" over etter det. Planen er at begge flappene oppå går hele veien over til andre siden (eller i alle fall nesten), og å bruke duffelcoat-lukninger fra Stoff og Stil. Snøring i hodeenden, derfor kan den også være litt romslig i starten.

Hva tror dere om den planen?
 
Back
Topp