Hjemmelaget julegaver

Jøss, ikkje tid? Med de 100 000 andre tingene du gjør på er ikkje det så veldig rart!!!!

Haha, nei det er vel ikke så rart akkurat :p
Når jeg er ferdig med studiene -sa har jeg tid til å strikke :D
 
Mener å ha sett mandelmel på meny :) hvis du vil spare litt tid på å klippe opp papir til karamellene, så bruker jeg bare mellomleggspapir når jeg pakker inn karameller :) sparer litt arbeid.

Noen meny butikker har her også, ellers må jeg på obsen eller helsekosten for å få tak i. Ikke noen butikker jeg er så ofte innom egentlig.
Ååh, ja det er jo lurt å bruke mellomleggspapir, takk for tips ;)
 
I år blir det bare kjøps gaver litt for sliten nu som gravid til å gjøre noe :p
 
Det forstår jeg godt. For meg er det nesten litt "terapi" å holde på med ;)
Jeg liker å det men nu syns jeg Internett er toppers er bare å bestille via nett å få det lett hjem og ikke gå i butikken :)
 
Har du oppskrift på likøren?


Ingredienser/

1.2 liter blåbær
7 dl ukrydret brennevin (helst 60 %)
3.5 dl sukker

Fremgangsmåte:

Vask og rens bærene så godt det lar seg gjøre. Hell disse i et norgesglass (eller noe tilsvarende) som tar ca 2 liter. Fyll så over med 5 dl brennevin, og tett dette med lokk, slik at luft ikke slipper inn. Sett glasset bort på en ikke alt for varm plass, og la dette stå i ca 4 uker. Snu glasset opp/ned en gang for dagen. Sil så av likøren med en bærsil (eller lignende), og tilsett de resterende 2 dl brennevin og sukkeret. Rør ut sukkeret godt, og hell over på flaske, som korkes. Dette skal så lagres i minst 3 måneder.

Det er viktig å bruke ferske bær!! Kan velge hvilke bær du vil ;)
 
Back
Topp