Hjemmelaget julegaver

Needlepin

Februar 2014 sin Miss Ammetåke
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Flere som lager julegaver?
Jeg har såvidt begynt på årets julegaver.
Blåbærlikør :D
ImageUploadedByBV Forum1478009012.459360.jpg
Ellers skal jeg også lage sennep sild, fløte karameller og noe konfekt. Kom gjerne med flere forslag :)
 
Åh, du er alltid så flink til å lage slikt du. Husker fra i fjord også:) jeg tenkte jeg skal lage fløtekarameller og cookies iallefall. Hvordan pakker du inn karamellene?
 
Du azz. Duracell.

Jeg lager gjerne pikekyss. Biscotti. Pepperkaker.

I år har mamma bestilt makroner og :p
 
Åååå, dette vil jeg se mer av i år også :D Kommer ikke til å lage noe selv
 
Eg lagar Daim, tacokrydder og kanskje andre ting.
 
Tror ikke jeg kommer til å lage noe særlig selv. Skulle ønske jeg var så kreativ men skorter dessverre på det her altså! Men mellom oss søsken så kjøper ikke vi julegaver til hverandre lenger, kun til barna. Så eneste jeg lager noe til blir svigers men regner med det blir fotobok til de :)
 
Lager tacokrydder til min søster og samboeren og til mamma.. Siden eg lager det uten salt er de kjempe fornøyde..
 
Åh, du er alltid så flink til å lage slikt du. Husker fra i fjord også:) jeg tenkte jeg skal lage fløtekarameller og cookies iallefall. Hvordan pakker du inn karamellene?

Takk :)
Skjærer karamellen opp i passe biter.
Pleier å klippe opp bakepapir i strimler og surrer det rundt karamellene. Slik unngår du at karamellen fester seg til annet. Kjøper cellofan på panduro elns, velger gjerne en cellofan med farge på. Ruller karamellene inn i cellofanen som en twist. Kjøper trekantet cellofanposer og legger karamell og konfekt oppi -knytter igjen toppen med et bånd ;)
 
  • Liker
Reactions: EJ
Du azz. Duracell.

Jeg lager gjerne pikekyss. Biscotti. Pepperkaker.

I år har mamma bestilt makroner og :p

Å ja makroner, det lagde jeg i fjor -må gjentas i år tror jeg :)
Pikekyss var lurt, kanskje jeg skal hive meg på det også.
 
Tror ikke jeg kommer til å lage noe særlig selv. Skulle ønske jeg var så kreativ men skorter dessverre på det her altså! Men mellom oss søsken så kjøper ikke vi julegaver til hverandre lenger, kun til barna. Så eneste jeg lager noe til blir svigers men regner med det blir fotobok til de :)

Fotobok er jo alltid kjekt å få! :)
 
Å ja makroner, det lagde jeg i fjor -må gjentas i år tror jeg :)
Pikekyss var lurt, kanskje jeg skal hive meg på det også.
Makroner er litt mer tidkrevende, men det er så godt. Og så kan man kjøpe mandelmel istedenfor å lage selv.

Pikekyss derimot er så enkelt og godt :) liker de best når de er seige inni :D
 
Jeg er i gang med å strikke diverse småting til julegaver. Har laget en jakke og en lue til fadderbarnet mitt, og så blir det noen sokker og pannebånd og slikt småtteri.
 
Makroner er litt mer tidkrevende, men det er så godt. Og så kan man kjøpe mandelmel istedenfor å lage selv.

Pikekyss derimot er så enkelt og godt :) liker de best når de er seige inni :D

Jeg bruker også mandelmel. Bare så synd at det er så vanskelig å få tak i! :eek:

Jaaa, det syns jeg også -best seige inni :D
 
Jeg er i gang med å strikke diverse småting til julegaver. Har laget en jakke og en lue til fadderbarnet mitt, og så blir det noen sokker og pannebånd og slikt småtteri.

Skulle ønske jeg hadde tid til å strikke selv. Syns det er så gøy, men i år har jeg rett og slett ikke tid
 
Skulle ønske jeg hadde tid til å strikke selv. Syns det er så gøy, men i år har jeg rett og slett ikke tid
Jøss, ikkje tid? Med de 100 000 andre tingene du gjør på er ikkje det så veldig rart!!!!
 
Jeg bruker også mandelmel. Bare så synd at det er så vanskelig å få tak i! :eek:

Jaaa, det syns jeg også -best seige inni :D

Dei fleste butikkane her har tatt inn mandelmjøl, ellers kjøper eg det på helsekosten :)
 
Jeg bruker også mandelmel. Bare så synd at det er så vanskelig å få tak i! :eek:

Jaaa, det syns jeg også -best seige inni :D
Mener å ha sett mandelmel på meny :) hvis du vil spare litt tid på å klippe opp papir til karamellene, så bruker jeg bare mellomleggspapir når jeg pakker inn karameller :) sparer litt arbeid.
 
Dei fleste butikkane her har tatt inn mandelmjøl, ellers kjøper eg det på helsekosten :)
Her må vi på meny for å få tak i det. De to nærmeste butikkene uti ødemarka her har ikke. Det er litt kjipt :-/ :p ikke at jeg lager makroner så ofte :p ha ha!!
 
Back
Topp