Hjelp *barnevogn*

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Vi kommer nok til å kjøpe ny vogn når han skal sitte. Vi har brio sing, og elsker den, men sittedelen er KUN en sittedel. Kan vippe den litt bak, slik at han ligger sånn halvveis, men han må uannsett ha kroppen i sittestilling..

Den ser SLIK ut.


Såå, da trenger jeg hjelp. Brukte såå lang tid på å sette meg inn i bagvogner, at jeg gidder ikke det igjen.. Ikke når det er så mange flinkiser her inne.

Vil gjerne ha en som er lett å trille med, men samtidig MÅ den være vendbar(helst mens han kan sitte i vognen) og man må kunne legge setet helt ned. Ikke for tung. Gjerne tre hjul, men den må være 100% trygg(skal ikke velte!).
 
Hei! Vi har mountain buggy urban jungle, har henne fortsatt i bagen, men skal snart over i sittedelen.. Er så langt superfornøyd med vogna (bortsett fra at bagen er liten). Den har 3 hjul, og er kjempestabil! Å hvis du evt. skal kjøpe en slik så kan du bare kjøpe sportsutgaven. Liten plass tar den også, å sittedelen kan legges HELT ned :)
Men den er ikke vendbar :/
 
Jeg tror vi kommer til å kjøpe denne om vi kjøper ny sportsvogn!! veldig lett og god vogn!!
kan brukes begge veier!!
 
ORIGINAL: MammaTilLilleA

Jeg tror vi kommer til å kjøpe denne om vi kjøper ny sportsvogn!! veldig lett og god vogn!!
kan brukes begge veier!!


 
Den har vi og er veldig fornøyd [;)]
 
Tenker du å kjøpe en "vanlig" vogn, da? hvis du skjønner? Jeg var å snakka med de på barnas-hus og de var veeldig behjelpelig med hva alle vognene kunne, jeg sa bare hva kravene mine er [:)]
 
ORIGINAL: Mie77

ORIGINAL: MammaTilLilleA

Jeg tror vi kommer til å kjøpe denne om vi kjøper ny sportsvogn!! veldig lett og god vogn!!
kan brukes begge veier!!



Den har vi og er veldig fornøyd [;)]


Kan man vende den mens de sitter oppi? Eller må man ta dem ut?
 
ORIGINAL: Lykkeliten10

Hei! Vi har mountain buggy urban jungle, har henne fortsatt i bagen, men skal snart over i sittedelen.. Er så langt superfornøyd med vogna (bortsett fra at bagen er liten). Den har 3 hjul, og er kjempestabil! Å hvis du evt. skal kjøpe en slik så kan du bare kjøpe sportsutgaven. Liten plass tar den også, å sittedelen kan legges HELT ned :)
Men den er ikke vendbar :/


Ja, har en venninne som har den. Sønnen hennes er ca like gammel, men baggen er for liten alt[8D] Så liten bag ja. Men er jo bare sittedelen jeg skal ha :)

Men den måå være vendbar!

Men takk for tips:)
 
Siden det er en 3 hjuling må du nok snu sportsdelen ja [:D][8D]
 
ORIGINAL: Yiggah

Tenker du å kjøpe en "vanlig" vogn, da? hvis du skjønner? Jeg var å snakka med de på barnas-hus og de var veeldig behjelpelig med hva alle vognene kunne, jeg sa bare hva kravene mine er [:)]


Skjønner ikke helt hva du mener.. Jeg vil ha en sånn ordentlig en ja. Ikke sånn reisevogn.

Må ta meg en tur på barnas hus ja. Problemet er bare at nærmeste er 3-4 timer unna.. Så da er det greit å vite sånn ca hva vi vil ha, gjerne finne noen alternativer. Ikke reise ned for å kjøpe vogn, så er vi heelt blanke når vi kommer dit :P Visst du skjønner :)

I alle fall kjedelig visst vi har bestemt oss for en, så finner vi ut at de ikke har den.. haha
 
ORIGINAL: MammaTilLilleA

Jeg tror vi kommer til å kjøpe denne om vi kjøper ny sportsvogn!! veldig lett og god vogn!!
kan brukes begge veier!!



Får man denne med luft-hjul?
 
ORIGINAL: Mie77

Siden det er en 3 hjuling må du nok snu sportsdelen ja [:D][8D]


HAHA! Nå føler jeg meg fryyytkelig dum! [8|][8|]
 
Tror ikke det finnes 3-hjulinger som kan vendes med barnet oppi...

Vi har en Koelstra Latinique (LINK). Brukte den til storebror også og er kjempefornøyd. Kjempelett å trille på alle underlag, full liggestilling, regulerbart fotbrett, vendbar (men må snu setet), stabil og god. Eneste minuset er litt lite plass under, så skal jeg handle savner jeg simoen litt..
 
ORIGINAL: Yiggah

ORIGINAL: MammaTilLilleA

Jeg tror vi kommer til å kjøpe denne om vi kjøper ny sportsvogn!! veldig lett og god vogn!!
kan brukes begge veier!!



Får man denne med luft-hjul?

usikker!! men de nyeste modellene har mer buet hjul mener jeg!!! [;)]
 
ORIGINAL: Klarforbaby

ORIGINAL: Mie77

Siden det er en 3 hjuling må du nok snu sportsdelen ja [:D][8D]


HAHA! Nå føler jeg meg fryyytkelig dum! [8|][8|]

 

Hihi, det trenger du ikke vettu [:D][;)]
 
Vi har foresten Brio sing også og må bare si at vi er ikke spesielt fornøyd med den... dvs guttungen, fordi selv i sittestilling er den ganske bakoverlent og bøylen er såpass høyt oppe at han liksom må lene seg bakover uansett.
Dårlig forklart, men håper du skjønte hva jeg prøvde å forklare [:D][8D]
 
Men er jo forsåvidt ganske så billig da, vi kjøpte den ny i Sverige til 1800 kr, så derfor har vi liksom ikke giddi å styra med å prøve å selge den [8D]
 
ORIGINAL: Yiggah

ORIGINAL: MammaTilLilleA

Jeg tror vi kommer til å kjøpe denne om vi kjøper ny sportsvogn!! veldig lett og god vogn!!
kan brukes begge veier!!



Får man denne med luft-hjul?

 
Vet det finnes lufthjul til teutonia vogner, men har ikke sjekket ut om det finnes noen som passer til denne modellen. Står sikkert noe om det på teutonia.no sine sider da [;)]
 
ORIGINAL: Mie77

Vi har foresten Brio sing også og må bare si at vi er ikke spesielt fornøyd med den... dvs guttungen, fordi selv i sittestilling er den ganske bakoverlent og bøylen er såpass høyt oppe at han liksom må lene seg bakover uansett.
Dårlig forklart, men håper du skjønte hva jeg prøvde å forklare [:D][8D]

Men er jo forsåvidt ganske så billig da, vi kjøpte den ny i Sverige til 1800 kr, så derfor har vi liksom ikke giddi å styra med å prøve å selge den [8D]


Vi har ikke begynt å bruke sittedelen, men jeg tror jeg skjønner hva du mener.. Vi kommer ALDRI til å klare å få han til å sove i den! Han må ligge! Og visst de kommer for ang bak når de sitter så kommer han til å bli sur til slutt.. Nei, vi bare måå ha en ny. Men fy, det er alt for vanskelig!
 
Jeg har vanlig Brio sportsvogn som jeg kjøpte brukt på finn.
Men den skal snuppa ha i barnehagen.

Så jeg har også kikket etter en 3 hjuling med ungen mot meg. Meeeen det ble en TFK her,hva positivt overrasket hvor stor og god den hva.
Eneste minuset hva jo sittestillingen da,men det hva vindu i skyggen. Så ser jo tulla der[;)]
Mannen er også kjempefornøyd med TFK[:D]
 
Jeg har også vært kjempe fornøyd med våres, men har ikke tenkt på sittedelen før nå[:-] han kan tippes tilbake, men man sitter liksom hele tiden[8|]
Slik ser sportsdelen våres ut.... baggen må byttes ut om noen cm og syns det er fortidelig å la han sitte hele tiden[X(]


Handlet just en søskenvogn men den sitter han i fra meg og er så åpen så føler det bare blåser inn[8|]

Så kan tippe mannen blir fornøyd når jeg sier at vi må ha ny vogn IGJEN[>:][:'(][:o][&o][:-][X(][8|]

Har tenkt på scooter men jeg kan ikke ha han mot meg i denne heller[8|]
 
må bare "skyte" inn noe her.. bugaboo har full liggestilling altså.. den knekken under bena gjør bare at de får en ergonomisk liggestilling der ryggen blir strekt ut og ligger flatt.. de får støtte under lårå hvis du skjønner.. dette er lagd for at det skal være rett liggestilling for de små.

men har man barn som liker å ligge på siden, eller MÅ ligge flatt er jo dette dumt da.. men jeg hadde ikke tenkt "ånei" jeg må bytte ut vogna mi flr jeg hadde sett hvordan barnet trives..

brio sing sin derimot, hadde jeg nok byttet ut, der kan dem ikke ligge noe særlig.. med dine kriterier ville jeg vurdert den over her ja, teutonia spirit s3, eneste 3hjuling man kan snu sportsdelen på! ellers må man over på 4 hjulinger med 2 svingbare hjul.. bugaboo, brio har kommet med en helt ny, vet ikke hva den heter men så igrunnen veldig grei ut! emmaljunga har en..
 
Back
Topp