Helsekort for gravide

Synes forøvrig det er mye unødvendig som skal stå på det helsekortet. Utdanningsnivå, tro og livsyn? Hvordan i all verden skal denne informasjonen være til nytte for jordmor, lege og fødeavdeling? Forstår heller ikke hvorfor de trenger stilling/yrke, om man har et belastende yrke så kan man vel ta opp dette på første samtale, og evt. få pratet om tilrettelegging der?
Tro og livssyn er i forhold til "ritualer" og behandlinger som finnes som går i mot religioner. Eks blod overføring.

Utdanningsnivå er jo ganske naturlig da det går på alle offentlige papirer viss man følger med i timen.


Viss man har utsatte yrker blir man tatt ut av jobb ganske fort. Andre så jobber man frem til man går på permisjon. Noen jobber krever vurderinger av JM/lege gjennom svanger skapet. Ikke bare løfting og tilrettning. Eks min jobb. Jeg ble permittert i mnd 6. For etter det så er gravide ikke sikkerhets erklærte til å jobbe ombord selv om jeg kan forsette å gjøre jobben min uten problemer.
 
Last edited:
Vil legge til at ahus endret terminen min med en uke selv om jeg hadde ivf. Jeg protesterte men de ville ikke gå tilbake på det.
Fikk fertilitet legen til å snakke med sykehuset da de prøvde å forandre på det. Neste gang jeg var på undersøkelse hadde de retta det:p
 
Det er fordi termin ikke blir korrigert ved oul ved ivf. Synes uansett ikke helsekortet er noe andre skal gå å glo i...
Enig helsekortet er jo ganske privat i forholdt til alt som også skal være med helsekortet. Ingen som har noe med hva dom står der utenom sykehus/ fast lege og jm
 
Back
Topp