Har dere noen spesielle påsketradisjoner?

Hører på påskelabyrinten, skirenn for barna, bygger snøborger og har snøballkrig, steker pølse på bål, samler familien på hytten og spiser haugevis med smågodt fra et gigapåskeegg... [emoji173]️
 
Kun påskeegg.
 
Vi gjemmer påskeegg rundt i huset og så må de lete etter eggene `påskeharen` kommer med :D For oss voksne er det påskekrimmen og eventuelt lese en krimbok :happy:
 
Stå på ski, grille og ha afterskistedene i solveggen, spise påskelam, se på krim, spise påskenarsipan. :chicken::chicken:
 
Påskeegg og tid med familien, både på min og mannen sin side:)
 
Vi gjemmer påskeegg rundt i huset og så må de lete etter eggene `påskeharen` kommer med :D For oss voksne er det påskekrimmen og eventuelt lese en krimbok :happy:
Ah nå kom jeg på at jeg må få kjøpt meg en krim til påsken! Har kun hørt på lydbok i det siste, men det slår ikke følelsen av å bla i en bok :cat:
 
Ikke så veldig.

Vi pynter med litt kyllinger.

Vi prøver å komme oss på ski om det er bra vær. Vi tilbringer en del tid med foreldrene mine og evt min bror med familie de årene de ikke reiser bort .
Og spiser mye god mat.
Og godteri. I egg til ungene og masse utenom ;-)
Ja, også har vi i følge ungenes definisjon et par andre tradisjonelt. Det er nemlig tradisjon om det har skjedd to ganger. Så de pleier å overnatte hos mine foreldre på campingvogna i palmehelga. ;-) Det skal de forøvrig trolig i år også. De som ikke bruker bleier .

Også "pleier" vi visst døpe døtrene våre palmesøndag. ;-) begge jentene er nemlig døpt palmesøndag, men det har vi ikke planer om å gjøre flere ganger.
 
Påskeegg, påskeggjakt i hagen for de små, krim på tv, rødvin og lam...bypåske med turer hvis været er fint. Pleier ha ei veldig rolig påske med mye avslapning. Baker litt hvis vi gidder :)
 
Ah nå kom jeg på at jeg må få kjøpt meg en krim til påsken! Har kun hørt på lydbok i det siste, men det slår ikke følelsen av å bla i en bok :cat:
Ja, er noe med en god `gammeldags` bok :)
 
Påskeegg, maler og spiser kvikklunsj [emoji12] Og jeg liker å løse kryssord!
 
Påskeegg på påskeaften er vel eneste tradisjon vi har[emoji28] er ikke så påskete..
 
Vi har påskeegg jakt. Vi lager et kart, så må de ut å lete.
Ellers står vi masse på slalom, og er mye ute.
 
Påskeegg på påskeaften, ellers så gjør vi ikke så mye i påska...
 
Vi pynter, og blåser/maler egg, også blir det gjerne vafler etterpå. Ellers har vi ingen tradisjoner. :)
 
Jeg leser litt krim. Er ikke favorittsjangeren min, men en krimbok eller to i året greier jeg å komme gjennom. Synes liksom det hører med.

Påskeharen kommer med påskeegg påskeaften. De havner på magisk vis på trappa vår, og hvis vi ser nøye etter, kan vi nok se spor etter han også. De tre største tror nok ikke på dette lengre, og sannsynligvis ikke han på ni heller (han vil så gjerne tro på det da), men de spiller med for lillesøsteren sin. :Heartred

Og så spiser vi lammelår påskeaften, det er fast tradisjon.

Ellers gjør vi ikke så mye. Vi har ingen hytte, og går heller ikke på ski - så vi holder oss hjemme.
 
Njææh.. pleier å få et påskeegg fra mamma og et fra svigermor. Men innser at jeg kansje har blitt voksen og må ordne selv i år.
 
Ja hadde mange når jeg var liten som jeg vil ha med meg videre når den lille blir større.
Vi pleide å ha kvelden før påskeaften at rundt leggetid måtte jeg se ut vinduet etter påskeharen( mamma med pels og selvlagde ører[emoji23][emoji12]) også hoppet den rundt til jeg ikke kunne se den mer, og neste morgen var det ut å leite etter det egget som hadde mitt navn på seg. Dette husker jeg som en kjempe fin opplevelse. Vi pleide å male påskeegg noen dager før påskeaften og samme dagen gå tur og lete etter gåseunger som vi kunne henge de på. Vi hadde også skirenn i hagen med alle naboer, som man fikk premier for alle forskjellige ting. Kjempe gøy.
Voksentradisjonene: starte med å sette inn lammet i ovnen om morningen. Spise god påskefrokost, gå en tur m/kvikklunsj(hvis snø, gå på ski). På kvelden kose seg med krim og et glass rødvin.
Blir nok ingenting av dette i år siden jeg er gravid med bekkenløsning. Så får se hva som skjer neste år.
 
Back
Topp