Har dere navnet klart?

Er mange som sier det. Tror aldri jeg har sett en nyfødt baby og tenkt at det og det navnet ikke passer. Vi bestemte navnet etter OUL første gang og da het hun jo det. Samme nå. Spiller liksom ikke noen rolle om håret er lyst eller mørkt. Hun er den hun er uansett :)

Men kanskje det blir lettere når vi har bestemt oss så lenge i forveien. Det er liksom ingen mulighet for å ombestemme seg. Så hjernen er bare innstilt på at uansett hva slags baby som kommer ut heter hun ***** (med mindre det er en gutt :D )

Til oss ble det bare ikke match. Vi hadde f.eks. Casper på lista, og han så overhode ikke ut som en Casper. Vi var så enige i at navnene vi hadde skrevet ned på forhånd var de fineste vi klarte å komme på, men etter han kom ut syns vi ikke de var like fine lenger liksom, de passet i alle fall ikke han. Han var en helt annen type enn vi hadde forestilt oss, og de trekkene har fulgt han hele veien :) Endte opp med et navn som ikke sto på lista i det hele tatt.

Nå med nr 2 blir det plutselig litt mer føringer for navnet, er jo viktig at det passer med storebror sitt navn f.eks. Og vi hadde noen kriterier til navnet hans, som gjelder denne gangen også (skal fungere både på norsk, svensk og engelsk, og skal ikke ha en rar forkortelse i Sverige (pappaen er svensk)). Så derfor er ikke lista med alternativer så lang :)
 
Jentenavn hadde vi klart allerede før svangerskapet, guttenavn er det verre med. Selvfølgelig venter vi da en liten gutt :smiley-ashamed004 Nå har vi kommet frem til 2-3 navn som vi begge liker, så får vi se hvem som kommer ut og hva som føles riktig å si:happy:
 
Vi hadde to guttenavn og to jentenavn. Så måtte vi kikke litt på den som dukket opp. ;-)
 
Vi hadde et navn siden OUL, og har kalt henne det hele veien. Men så ombestemte vi oss for noen dager siden :) mest forvirrende for den kommende storesøster på tre og er halvt, som lurer litt på om det nå er en ny baby i magen. Men vi har sagt at det er samme babyen, bare nytt navn :)
 
Her har han nå fått to navn :D

Mannen min kommer bare til, og bruke det ene da han aldri har likt det andre.

De to minste har slost for dette navnet fra vi viste at det ble gutt... og de to eldste jentene har slost for begge navnene han har fått. Og mannen min har heldigvis godkjent så alt har blitt som ungene, og jeg ønsket :p Regnet med han ville se slaget som tapt til slutt. Hans feil som ikke vil delta i navne debatt FØR noen av barna er født. :angelic:
 
Back
Topp