Har barna/barnet ditt bunad?

Hun har den jeg hadde når jeg var lita [emoji2]
 
Både mannen, jentene og jeg har bunad. Mamma'n min har brodert min og jentene sine, mens svigermor har sydd mannen sin, og brodert plagget hans. Gutten på 18 hadde bunad i oppveksten, men ønsker ikke nå. Ønsket kommer nok etterhvert, tenker jeg:)
 
Mamma strikker bunad til de som de får til jul ihvertfall [emoji4]
 
Jeg har bund, den bare passer ikke.

Orker ikke kjøpe festdrakt til ungene for at den skal brukes på 17 mai, holder fint med vanlige finklær som kan brukes til bursdager og forskjellig også.

Må også si jeg syns det er litt dumt å kalle sånne festdrakter for bunad, er ikke det et "beskyttet" ord for de offisielle bunadene?
Våre barn har i alle fall hatt festdraktene i mange år, og ikke helt uvanlig vært i konfirmasjon eller barnedåp i tillegg. Eldstemann har en festdrakt nå som han fikk da han var seks eller sju, han fyller ni senere i år og har den nok både i år og neste år minst. Pga reguleringsmuligheter.
Mellomste fikk sin nå til dåpen til yngste for et år siden. Da var hun fem. Og har den nok i et par tre år til i alle fall. Og lillesøster, ja hun arver etter storesøster. Etter eldste har en del gått i arv til fetteren.

Klart kunne de hatt vanlige penklær, men jeg synes det er kjekt at de har festdrakt så de føler at de får pynte seg med "bunad" de også når vi gjør det.
 
Ingen av oss har nå, men jeg får vest Agder bunad til neste 17.mai. bestilte litt for sent. :)
Gutta skal få festdrakter, og så får de bunad når de blir eldre.
 
Familien til mannen har 2 barnehardangerbunader til jente, og storesøster er vel kanskje stor nok i år eller neste år til den minste av dei. Pleier å ha festdrakt på ho :)
Lillebror har fått 2 arvede festdrakter, men det spørs om han passer i dei med den farta han veks i :)
 
Jeg har bunad. Hun har en billig festdrakt. Altså, betalte vel 150 på europris. Den er fin dog.
 
De får nye festdrakter, som regel fra name it, hvert år/annethvert år/hvert tredje år.
 
Hu har brukt de gamle festdraktene etter meg og min søster. Jeg har bunad, småen er jeg usikker på hva får.
 
Nei, hverken barn eller voksne har det og kommer ikke til å kjøpe heller :)
 
De har festdrakt
 
Min eldste har bunad: rondastakk og rutaliv :D
Jeg har Oslodrakta. Ønsker meg Akerdrakten!
 
Har en festdrakt som jeg tror minstemann passer inn i rundt 17. mai-tider.
Jeg har en Vestfold-bunad.
 
Eg har grafferbunad. Har òg arva Sotra-bunaden som bestemora mi hadde i sin konfirmasjon for omtrent ein million år sidan, trur den skal vere passe til storesøster her i huset i år. Storebror har ikkje, og vil ikkje ha.

Svigermor holder på å strikke Nordlands"bunad" til knøttet så han kan ha den på 17. mai.
 
Back
Topp