Har barna/barnet ditt bunad?

Han har festdrakt nå, arver samboerens bunad når den passer.

Jeg har selv bunad :) samboer har ikke, men ønsker seg
 
Ungene har, men ikke vi voksne. Enda. Ønsker oss, men er langt bak i prioriteringslista. :)
 
Jeg og eldste har. Yngste arver av eldste etterhvert, men han er ikke født enda så det blir ikke helt med en gang. Samboer har ikke, men han er interessert i å ha en :)
 
Dette minner meg på at jeg må se hvor den lille samiske kofta vi har i familien har tatt veien :) Hadde vært kjempefint om den kunne brukes igjen.
 
Ønsker meg kofte og Nordlandsbunad.
Eldste ønsker seg festdrakt.

Ingen av oss har bunad/festdrakt
 
Jeg har bunad, barna har festdrakt,
Har kjøpt fra de var helt små, syns d er så sjarmerende med småttiser i "bunad" og så syns jeg det er viktig og følge tradisjoner og kle seg litt patriotisk på 17 mai [emoji6][emoji6]
 
Ønsker meg kofte og Nordlandsbunad.
Eldste ønsker seg festdrakt.

Ingen av oss har bunad/festdrakt

Nordlandsbunad er så nydelig, har den selv [emoji6]
Enkel og kjempe lett og kle av og på seg for den har ikkje så mye dill og dall [emoji6][emoji6]
 
Ungene har festdrakt. Jeg og mannen har bunad. Det skal ungene få når de blir eldre.
 
Nei. Men ønsker meg en nordlandsbunad. Får se med tiden.
 
Barna har bunader i alle str fra 1 år og fram til konfirmasjon. (som går i arv i familien)
Både eg og samboer har og.

Sånn går det når jobben til svigermor er å sy bunad. ;)
 
Snuppa har festdrakt. Skal arve sin oldemors bunad når hun blir konfirmert. (Jeg er også konfirmert i den)
Jeg kjøpte ny bunad når jeg var 19, og den er levert for å bli sydd ut [emoji85][emoji24] i dag.... i håp om å kunne bruke den igjen
 
Jeg har bunad, eldste jenta har festdrakt og yngste har en nydelig bunad som svigermor har brodert med tilhørende sølv og alt til [emoji4]
 
Nei, ingen av oss har. Ungene har hatt festdrakter når de var mindre, men nå bruker vi heller andre penklær.
 
Hadde nordlandsbunad en gang i tiden, men den solgte noen i familien. Savner den enda, og håper virkelig jeg får råd til ny en gang.
Begge ungene har festdrakt :)
 
Jeg har bund, den bare passer ikke.

Orker ikke kjøpe festdrakt til ungene for at den skal brukes på 17 mai, holder fint med vanlige finklær som kan brukes til bursdager og forskjellig også.

Må også si jeg syns det er litt dumt å kalle sånne festdrakter for bunad, er ikke det et "beskyttet" ord for de offisielle bunadene?
 
Jeg har bunad.

Og så er vi så heldige å ha to barnebunader som går på rundgang i familien:)
 
Jeg har bunad og ungene har festdrakt:) har til og med en festdrakt til lillesøster i magen som venter på henne:p
 
Back
Topp