Hadde du fryseren full før fødsel?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
Nei, i grunn ikke. Hadde en del middager klare, men det var svigermor sin fortjeneste. Boller,kaker ol. ble enten ferdigkjøpt eller besøket hadde med noe evt. At folk skal få boller var i grunn det siste jeg tenkte på.
 
Hadde bakedilla da jeg var gravid og forsøkte å fylle fryseren flere ganger, men det endte alltid med at vi åt det opp :p
 
Nei, den var vel heller ganske skrapet :hilarious: Barselbesøkene fikk ikke noe annet enn kaffe og det ble mye take-away til middag. Heldigvis var det bare 3 uker til jul, så det ble mye middag borte :)
 
Jeg skal forøvrig få min mor til å ordne (og høre med stemoren min angående cookies eller brownies) :)
 
Med nr 1 var det ikke behov for middag i frysen. Da spiste vi når maten var klar. Med nr 2 skulle jeg ønske jeg hadde hatt det. Da sambo knapt var hjemme mellom fjøsstell, snikker jobb og nytt fjøsstell. Så jeg måtte hente nr 1 i bhg. Og innimellom amming, pumping flaske og korte lurer ble det bra kaos å lage middag fra bunn hver dag. Denne gangen skulle jeg nok gjort det. Men er så innmari kvalm og mangler energi. Ettåringer begynner ikke i bhg før 10 dager før termin. Så blir nok ikke til det.

Barselbesøk får ta med seg mat, eller klare seg med kjeks. Det har de måttet de to andre gangene.
 
Vet dere hva, jeg har hørt dette med kvinner som stresser med å få "fryseren full" før fødsel, og vet dere hva, jeg syns det bare blir for teit..

Altså når jeg sitter hjemme med et helt ferskt lite vidunder og er utslitt etter netter hvor h*n henger i puppen og fødselen kommeer jeg ikke til å varte opp NOEN.
Jeg kommer til å peke i retning av kaffemaskinen og be dem forsyne seg selv og vil de ha bakverk får de ta det med til MEG.
Og når det kommer til middager så får mannen hjelpe til, ingen behov for fryseren full.
 
Vet dere hva, jeg har hørt dette med kvinner som stresser med å få "fryseren full" før fødsel, og vet dere hva, jeg syns det bare blir for teit..

Altså når jeg sitter hjemme med et helt ferskt lite vidunder og er utslitt etter netter hvor h*n henger i puppen og fødselen kommeer jeg ikke til å varte opp NOEN.
Jeg kommer til å peke i retning av kaffemaskinen og be dem forsyne seg selv og vil de ha bakverk får de ta det med til MEG.
Og når det kommer til middager så får mannen hjelpe til, ingen behov for fryseren full.

Vi er forskjellige :) Jeg derimot liker å ha fryseren full, enten før fødsel eller perioder hvor jeg vet det blir liten ork/tid til slik. Men varte opp eventuelle gjester det gidder jeg ikke. Her kommer jeg ikke til å stresse, heller spørre pent mamma og andre i familien om de ønsker bidra (noe de ganske tydelig ønsker) :)
 
Ikke med første. Men lagde horn og fylte horn med nr to, og det kom godt med [emoji4] Dette var bare til oss da, ikke gjester.
 
Jeg skulle fylt opp fryseren før jeg ble gravid. Veldig kvalm og dårlig form. Hadde vært enklere å spise ofte om jeg hadde ferdigmat i fryseren!
 
Back
Topp