Hadde du fryseren full før fødsel?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Med middager som dere enkelt kunne varme? Boller og kaker til barselsbesøkene? Brød til andre måltider, slik at dere hadde tilgjengelig? Ble det spist? Eller angret du på at du kanskje IKKE hadde det? Dere som ikke har født enda; har dere planlagt noe slikt? :)
 
Termin i starten av august. Planlegger i løpet av juni å få ryddet fryseren og lagd/tigget meg til diverse mat (mamma er flink på sånt) som jeg kan ha i fryseren :) Og tenker høre med stemoren min om hun kan lage en brownies jeg kan fryse ned da hun lager ekstremt gode! Skal også kjøpe inn noen av Rema 1000 sine calzoner med ost og skinke (de er fantastisk gode) samt ha enkel tørrvarer.

Ordner mat for meg selv, de som kommer på besøk får ta med eget eller nøye seg med det vi eventuelt har :p Eneste er vel at jeg kjøper inn noe kjeks og te (har kaffe) som er greit når foreksempel svigermor kommer for å hjelpe til :)
 
Hadde ikke det sist, fikk ei langpannekake og boller etter fødsel[emoji4] som jeg tok opp fra fryseren da jeg fikk besøk.
Nå har jeg ingenting enda, men skal bake boller og slik til bursdag om en uke. Så tenkte og bake litt ekstra å putte i fryseren[emoji4]
 
Nei, det hadde jeg ikke. Savnet det ikke heller. Hadde jeg lyst på noe spesielt så lagde jeg det der og da. Og barselbesøkene var det ikke så mye av, de som ville ha noe tok med selv, ellers er de i familien fornøyde med en kopp kaffe.
 
Nei, ikke i det hele tatt :p
 
Nei jeg hadde svangerskapsforgiftning med første og hypermeisis, bekkenløsning og mye blodtrykksfall med andre, så å stå å lage mye mat eller bake var uaktuelt. Jeg drakk sjokolademelk om jeg var kvalm eller sulten både i svangerskapet og i tiden etterpå. Kjapt og enkelt haha...

Mamma laget en gryte men den holdt i 2 dager. Og folk som kommer på barselbesøk til meg får ta med noe selv [emoji6] Hadde ikke mange besøk uansett...
 
Var kvalm helt til termin begge gangene, så slet med å lage mat og fikk ikke til noe ekstra. Hadde kanskje bittelitt da eldste kom.
 
Skal bake litt og lage litt middager og fryse ned til neste gang. Men tror det kommer til å gå greit, sambo er flink til å trå til også :)
 
Jeg fylte fryseren ja, med middager og hvetebakst og kaker av ymse slag. Rakk knapt spise noe av det, før vi innså at vesla hadde melkeprotein-allergi, og jeg som ammende mamma ikke kunne spise noe av alt det gode som lå i fryseren [emoji57]

Stappet det i samboer og de få som kom i barselbesøk, ellers tok samboer med en del av baksten på jobb og satte fram på pauserommet [emoji28] Tror ikke jeg gidder styre med slikt denne gangen.
 
Nei, jeg orket ikke bruke mye tid på gjester. Lagde middag som vanlig og ingen av mine gjester kom for å spise nystekte boller eller kaker. De kom for å se babyen og meg en kort tur. :)
 
Har ikke tenkt så langt enda.. men tviler på at det blir gjort her.. kjenner meg selv såpass:p Og kvalm er jeg daglig enda.. null energi:(
 
Jeg ser ikke helt poenget for min del. Middag kan fint lages etter han far kjem heim, så jeg ser ikke helt vitsen med å fylle frysen med middager.

Ellers ser jeg ikke for meg mye barselbesøk, og jeg er heller ikke vant med at besøk skal vartes opp med boller og kaker hver gang de kommer innom. En kopp kaffe holder i massevis, og om de vil ha noe annet, så får de ta med selv.

Mat til meg selv i løpet av dagen når far ikke er hjemme klarer jeg fint ordne enten kvelden i forveien eller samme morgen når far er hjemme.
 
Hadde store planer om å få bakt endel selv, men plutselig ble jeg jo innlagt med premature rier. Så da trådde familien til. Mamma og søster har bakt masse gjærbakst og skuffekaker og lagt i fryseren.
Har vært veldig deilig å finne rundstykker i fryseren nå i sykemeldingsperioden også.
 
Nei, vi har butikk nærme og mannen lagde mat mens jeg hadde intense amme-økter :)
 
Hadde noe klart, men endte også med å spise opp velig mye i forkant:p
 
Har ikke fylt frysen med de andre to, men denne gangen tror jeg at jeg skal bake litt.
Tenker at det er greit å ha rundstykker og diverse enkel mat til f.eks økedøgn.
 
Nei, bekkenet mitt dugde ikke til å fylle fryseren - og det ser ikke ut til å duge denne gangen heller.
 
Ble laget noen pizzaboller her om dagen mens vi likevel var i sving med søndagspizzaen :)
Tenker det er lettvint for meg å varme når jeg er alene hjemme med babyen.
Ellers blir det vel å ha litt kjeks o.l. liggende til besøk, det får holde. Også klarer jeg alltids lage en kopp te/kaffe da ;)
 
Back
Topp