Håpet om en terminspire ❤

Åå, så koselig det er å lese her! Er så gøy å lese om tiden etter positiv test, og å se den flotte stigningen på testene. Ikke lenge igjen til du er over tolv uker nå!

Håper du nyter sommeren og det å være gravid.
 
Åå, så koselig det er å lese her! Er så gøy å lese om tiden etter positiv test, og å se den flotte stigningen på testene. Ikke lenge igjen til du er over tolv uker nå!

Håper du nyter sommeren og det å være gravid.

Så koselig at du synes det ❤
Veldig deilig å se at stigningen var fin, og veldig deilig å slutte å teste også :hilarious:
Føles ut som en evighet til uke 12, men 41 dager håper jeg går fort:rolleyes:

Håper du får en fin sommer også? Og ikke minst får en liten sommerspire:love7 hvor ligger du i løypa nå?
 
Så koselig at du synes det ❤
Veldig deilig å se at stigningen var fin, og veldig deilig å slutte å teste også :hilarious:
Føles ut som en evighet til uke 12, men 41 dager håper jeg går fort:rolleyes:

Håper du får en fin sommer også? Og ikke minst får en liten sommerspire:love7 hvor ligger du i løypa nå?

Skjønner godt at det var deilig når du kunne slutte å teste. Det føles kanskje lenge til uke tolv, men plutselig er du der!

Tusen takk :Heartred Jeg hadde eggløsning på fredag, så bare 2 dpo. Lenge til det er tid for testing, men jeg koser meg med drømmene mine.
 
Skjønner godt at det var deilig når du kunne slutte å teste. Det føles kanskje lenge til uke tolv, men plutselig er du der!

Tusen takk :Heartred Jeg hadde eggløsning på fredag, så bare 2 dpo. Lenge til det er tid for testing, men jeg koser meg med drømmene mine.

Håper du har rett❤

Håper dere traff! Spennnede dager i vente!:happy:
 
6+3
Merker at lite symptomer om dagen begynner å bekymre meg, selv om jeg burde bare nyte det!
Følger også med på pulsen i fitbiten, og den gikk ned noen hakk for et par dager suden, men holdt seg stabil siden! Men en leter etter alt av tegn for at dette skal gå galt, nok en gang :rolleyes:

I morgen reisee meg og mannen til Kos❤ gleder meg veldig til kjærestetur og tid for oss selv! Vi er som regel veldig sosiale og hengee mye med venner, som er veldig koselig det og! Men godt med tid sammen!:happy:
Har merket at varme/sult kan gjøre meg litt uggen, men da får jeg bare avkjøle meg i bassenget eller i vannet!
Vurderer å la fitbiten ligge hjemme, da jeg merker at jeg følger mye med på pulsen, redd for at den skal falle dratisk og at jeg sp skal begynne p blø! Men det er jo ingenting jeg får gjort, dersom det skulle gå galt likevel! Så tror jeg legger den og forhåpentligvis bekymringene hjemme i morgen :oops:
Og når jeg kommer hjem igjen er jeg jo plutselig 7+5:nailbiting:
 
God tur!

Det høres lurt ut å la fitbit og bekymringer bli hjemme. Det går nok bra - og du har jo helt rett i at du ikke får gjort noe fra eller til uansett.

Kos dere masse på Kos!
 
God tur!

Det høres lurt ut å la fitbit og bekymringer bli hjemme. Det går nok bra - og du har jo helt rett i at du ikke får gjort noe fra eller til uansett.

Kos dere masse på Kos!

Tusen takk!
Ja, legger den hjemme, så vi bare kan kose oss en uke oss to ❤

Fortsatt god sommer til deg!
 
7+0❤
7 fullgåtte uker, og her kommer vi løpende inn i uke 8:nailbiting: mesteparten av disse dagene vil bli tilbringt på øya Kos i Hellas, og er ikke hjemme igjen føre 7+5, så det er jo litt deilig og!:D
Skal si lille bamsebumsen er bereist allerede!
Veldig deilig å komme seg vekk hjemmefra, bare meg og mannen også❤ føre hverdagen og garantert noen bekymringer kommer etter som det nærmer seg uke 12, og tidspunkte for de andre gangene vi har mistet..... Forresten bare 35 dager igjen til 12 fullgåtte uker!! Håper vi kommer så langt denne gangen :smiley-angelic001

Men nå skal vi nyte varme, late dager på et veldig fint hotellområdet! Vi har også all inclusive, og det passer fint når kroppen bestemmer når og hva den vil spise om dagen:hilarious:


Termin; 11.03.2020

På vei; 7+0:dummy1:

Dager til termin; 234

Trimester; 1

Gravidmnd; 2

Kalendermnd; 2

Neste time hos lege/JM; 31/7 hos lege

Neste ul; Venter fortsatt på svar fra henvisning, håperå vite mer når jeg kommer hjem fra ferie. Regner med at det er derfor det tar litt tid, samtidig som henvisning også skal ha bli sendt før ikm:wacky:

Symptomer; Ømme nipler, litt trøttere enn vanlig, sliter ogsp av og til meg korsryggen, kan våknepå natta av at jeg ikke finner en gos stilling å sove i:shifty:
Ellers er det vanskelig å spise seg mett eller gå sulten, da kan jeg bli uggen/små kvalm! Også hbis det blir for mye lukter, som dere kan tenke dere at det kan være på all inclusive buffet i Hellas?:arghh: sliter fælt med frokosten og middagen ....
Også merker jeg at jeg flyr på toalettet heletiden!! Jeg har egentlig den "party blæra", men nå er det opp 2-3 ganger hver natt i tillegg til x antall ganger på dagen:hilarious:

Humør; Godt humør, og ikke vært aå velsig bekymretden siste uken! Harbhatt litt murringer og korsryggen som har begynt å bli litt irriterende, som hsr bekymret meg for SA... mem viser seg at flere opplever det, så kanskke relativt normalt da:hilarious: krisemaksimerer alt vettu:wacky:

Vektendring; Ikke veid meg etter jeg ble gravid, så blir nok festlig å gå på vekta føre svangerskapskontroll rett etter ferien:hilarious: tenker nok det er 2-3 kg opp i løpet av sommeren, desverre!:sorry:

Cravings; Fortsatt ingen, tror jeg. Kan shesse litt på ferke boller??

Medisiner/vitamintilskudd;
Lutinus, albyl-e, og vitamintilskudd for gravide:happy:



Oppdatering av milepæler fremmover;

- Komme forbi IKM (30/6)
- Komme forbi kjemisk grense (5+0)
- Få 3+ PÅ CBD (fikk dette 4+5)
- Bestille første legetime (31/7)
- Bestille TUL (venter på svar fra henvisning)
- Komme forbi uke 11 (mistet 10+5 og 10+6)
- Komme forbi uke 13 (risikoen for abort reduseres)
 
Last edited:
8+0❤

Og vi rusler inn i uke 9❤ og straks hele 5 uker siden vi fikk vite om vår lille spire, som idag skal være ca. 15 mm stor:dummy1:
Jeg håper og ber hver dag for at det skal gå denne gangen, men tryggheten forsvinner mer for hver dag som går! Veldig slitsomt å skulle føle det på denne måten. Kunne ønske jeg nesten var drit kvalm hver dag for å virkelig føle meg gravid? Merkelig tanke, når en burde være glad for at en er i god form!
Vi får hvert fall se hva dagene bringer, og når en evt. Tul blir for å gi oss en god eller dårlig nyhet!


Termin;
11.03.2020

På vei; 8+0:dummy1:

Dager til termin; 227

Trimester; 1

Graviduke; 9

Gravidmnd; 2

Kalendermnd; 2

Neste time hos lege/JM; 31/7 hos lege

Neste ul; viser seg at legen har glemt å sende henvisning, men kommer tilbake på jobb i moegen! Da skulle legesenteret få henne til å gjøre det, så får dobbeltsjekke til onsdag nå første legetime er:rolleyes:

Symptomer; Velsig lite symptomer nå om dagen. Uggenheten har jeg ikke merket mer på 1 uke, og det er forsåvidt ok! Kan være heg har blitt flinkere til å soise oftere som hjelper.
Puppene har den siste uken variert mye, of kam variere myei løpet av dagen fra å være super sensitive, til ingenting! Er mer trøtt og går fortsatt oftere på do, men føler meg relativt god form for å være gravid! Håper bare jeg er heldig.
Enste plageb jeg har er ryggen! Blir veldig fort sliten og får vondt i korsryggen....

Humør; Begynner å bli velsig stresset for en ny MA, og prøver så godt jeg kan å tenke positivt, mem med mindre symptomer er det svært vanskelig! Kjenner st jeg er glad jeg ikke har tul enda, for er så redd for å få wn dårlig nyhet igjen.
Tenk at det skal være så vanskelig å nye en graviditet ?:wtf:

Vektendring; I løprt av sommeren hsr det blitt noen kg ekstra, håper å komme tilbake til rutiner og ikke snacks i uke dagene vil stoppe dette opp igjen:rolleyes: har allerede for mange kilo, så trenger virkelig ikke få fler, men sommer og ferie... er jo ikke lett å la være å kose seg da?

Cravings; Ingen

Medisiner/vitamintilskudd;
Lutinus, albyl-e, og vitamintilskudd for gravide:happy:



Oppdatering av milepæler fremmover;

- Komme forbi IKM (30/6)
- Komme forbi kjemisk grense (5+0)
- Få 3+ PÅ CBD (fikk dette 4+5)
- Bestille første legetime (31/7)
- Bestille TUL (venter på svar fra henvisning)
- Komme forbi uke 11 (mistet 10+5 og 10+6)
- Komme forbi uke 13 (risikoen for abort reduseres
 
8+2

Ømme bryster er tilbake, og kjente jeg mista 20 kg fra skuldrene! Tenk å være så tullete :hilarious:
Legetime i morgen, og legen sendte melding i går at hun ville vente til etter denne timen med å sende henvisning.... hvorfor drøye tenker nå jeg? Men nå er dagen i morgen, og håper hun møter meg på noen ting jeg har tenkt å ta opp!:happy:

Startet forøvrig på jobb igjen idag, noe jeg har gruet meg til pga. Ryggen! Vært heldig å fått innarbeid idag, og en del av dette de to neste ukene, så håper deg gjør det lettere! For når ryggen bestemmer seg for å være vrang, er den ganske slitsom:yuck:
 
8+2

Ømme bryster er tilbake, og kjente jeg mista 20 kg fra skuldrene! Tenk å være så tullete :hilarious:
Legetime i morgen, og legen sendte melding i går at hun ville vente til etter denne timen med å sende henvisning.... hvorfor drøye tenker nå jeg? Men nå er dagen i morgen, og håper hun møter meg på noen ting jeg har tenkt å ta opp!:happy:

Startet forøvrig på jobb igjen idag, noe jeg har gruet meg til pga. Ryggen! Vært heldig å fått innarbeid idag, og en del av dette de to neste ukene, så håper deg gjør det lettere! For når ryggen bestemmer seg for å være vrang, er den ganske slitsom:yuck:

Hurra for ømme bryster igjen! Jeg går også og bekymrer meg hvis jeg føler lite symptomer en dag eller flere dager. Hvor tullete er ikke det - å ønske seg ømme pupper og kvalme? En del andre symptomer, som å være trøtt etc. er liksom ikke like synonymt med å være gravid.

Bra at du fikk mye innearbeid som ikke krever like mye av ryggen din i dag og framover. Du må jo bare si ifra til leder hvis det blir sånn at du trenger å få bestemte typer arbeid for å klare å jobbe fullt. Regner med at de vil ha deg der så lenge som mulig :)

Teit at legen ikke ville sende henvisning til tul før timen. Jeg skjønner ikke hva det er å vente på? Kanskje det sendes "for mange" henvisninger, slik at hun vil sjekke behovet mer først? Du får være tydelig på hva du trenger.

Masse lykke til hos legen! :Heartred
 
Hurra for ømme bryster igjen! Jeg går også og bekymrer meg hvis jeg føler lite symptomer en dag eller flere dager. Hvor tullete er ikke det - å ønske seg ømme pupper og kvalme? En del andre symptomer, som å være trøtt etc. er liksom ikke like synonymt med å være gravid.

Bra at du fikk mye innearbeid som ikke krever like mye av ryggen din i dag og framover. Du må jo bare si ifra til leder hvis det blir sånn at du trenger å få bestemte typer arbeid for å klare å jobbe fullt. Regner med at de vil ha deg der så lenge som mulig :)

Teit at legen ikke ville sende henvisning til tul før timen. Jeg skjønner ikke hva det er å vente på? Kanskje det sendes "for mange" henvisninger, slik at hun vil sjekke behovet mer først? Du får være tydelig på hva du trenger.

Masse lykke til hos legen! :Heartred

Ja, merkelig hvor tullete og mange bekymringer en pådrar seg..... alt er på et eller annet hvis galt:hilarious: hvis en kjenner for mye eller kjenner for lite... velsig slitsomt egentlig!

Ja, jeg får bare lytte til kroppen, ønsker selvfølgelig å ikke si noe til noen på jobb med det første! Og leder har også ferie i to uker til, så håper det går, hvis ikke må jeg jo bare si ifra!
Er du tilbake på jobb eller?:happy:

Ja, ble litt oppgitt, for har gått å ventrt på svar fra sykehuset uten grunn.... og ved sist abort så sa sykehuset at legeb skulle sende henvisning fra positov test, for oppfølging! Så synes det er litt seint å skulle da sende den 5 uker senere.... mem ingenting å gjøre med det nå, hun sender den hvert fall idag!:happy:
 
8+3

Oppdatering av legetime;
Spurte hva hun tenkte ang. Lutinus og albyl-e, og hun sa at det kan være hensiktsmessig å gå på det til uke 12, så kjente jeg ble litt letta! Da trengte jeg ikke spørre om det selv, og hun skrev ny resept på lutinus!:happy:
Det ble også sendt henvisning til oppfølging av sykehuset mens jeg satt der, så det var godt og på tide! Og helsekort for gravide ble fylt ut!

De klarte ikke ta blodprøverpå legesenterer så de sendte meg på sykehuset, der traff de på første forsøk! Så da var det unnagjort og:happy: er nye retningslinjer fra i fjor som tilsier at blodprøve nå kan tas ved første kontroll 6-12 uker, og ikke lenger 12-16 uker som en er vandt med!
Det var også siste legetime med henne..Da jeg fikk beskjed om at det kommer en ny vikar for henne,for hvert fall 1 år. Så håper jeg blir fornøyd med henne og!:happy:

Fortalte om mine bekymringer og nevnte på at ryggen er vond, hun ville jeg skulle si ifra, og be om tilrettelegging, men sjefen er på ferie i 2 uker til, og vil egentlig ikke fortelle føre hvert fall 12 uker! Så vi får se, og tar 1 dag av gangen :happy:

Ny legetine ble satt opp 2/9, vil da være 13+1, og men ny lege! Så det blir spennende :happy:
Får se om jeg ikke setter opp en time hos jordmor før det, men vil helst vente til etter tul for å se om det er noe poeng (lenge leve pessimisme:hilarious:).
 
9+0❤

Og med det går vi inn i uke 10, men 9 fullgåtte uker! Og i følge preglife kalles lille nå for foster/baby fremfor et embryo! Det er jo litt koselig :love7
Veldig spent på om det er noe liv her inne, håper selvfølgelig på det, men prøver å dempe håpet slik at skuffelsen ikke blir for stor:rolleyes:
Er også idag hvor utviklingen stoppet sist! Så håper ikke det gjør det denne gangen.


Termin;
11.03.2020

På vei; 9+0:dummy1:

Dager til termin; 220

Trimester; 1

Graviduke; 10

Gravidmnd; 3

Kalendermnd; 2

Neste time hos lege/JM; 2/9 hos lege, bestiller meg nok en timetil jm før dette om alt er bra på tul!

Neste ul; venter på at sykehuset skal kontakte meg etter henvianing ble senst onsdagi forrige uke! Håper jeg hører noe denne uka :happy:

Symptomer; Trøtt, litt ømme bryster som er av og på! Men de er blit fastere og større, noe mannen sier seg fornøyd med:hilarious: ellers er alt fint om dagen, og svært lite plager!

Humør;
Heldigvis vært roligere den siste uken nå, av en eller annen grunn! Håper det fortsetter slik :happy:

Vektendring; Fortsatt noen kilo for mye:hilarious: men har gått opp noen kilo i sommer, håper det stopper her eller at de blir borte:rolleyes:

Cravings; Ingen

Medisiner/vitamintilskudd;
Lutinus, albyl-e, og vitamintilskudd for gravide:happy: skal bruke drtte til uke 12!



Oppdatering av milepæler fremmover;

- Komme forbi IKM (30/6)
- Komme forbi kjemisk grense (5+0)
- Få 3+ PÅ CBD (fikk dette 4+5)
- Bestille første legetime (31/7)
- Bestille TUL (venter på svar fra henvisning)
- Komme forbi uke 11 (mistet 10+5 og 10+6)
- Komme forbi uke 13 (risikoen for abort reduseres

 
9+1
Idag er jeg så bekymret for om alt er bra, eller om det i det heletatt er liv at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!
Føler jeg er på gråten hele tiden, og blir kvalm av bekymringene.....
Håper jeg hører noe ang. Tul snart, men samtidig så ønsker jeg ikke å få bekymringene bekrefta :(
Veldig slitsomt å føle det sånn her! Kunne ønske jeg hadde masse symptomer så jeg kunne roa meg litt ned, men føler det bare blir mindre og mindre av dem!

Ikke så veldig koselig innlegg idag, men :(
 
Last edited:
Uff, det hørtes ikke noe godt ut ❤️ Har tenkt de tankene som deg før, så kjenner meg igjen i det du skriver.. Håper så inderlig at magefølelsen lyver ❤️
 
Uff, det hørtes ikke noe godt ut ❤️ Har tenkt de tankene som deg før, så kjenner meg igjen i det du skriver.. Håper så inderlig at magefølelsen lyver ❤️

Håper jeg så inderlig og!!❤
 
Når jeg kom hjem fra jibb idag lå det brev i postkassa fra sykehuset! Fått time til gynekologisk , og tul. Men ikke føre 26/8... hele 3 uker til??:wtf::shifty: kjente fet vsr litt lenger enn hva jeg forventet, og ikke minst håpet! Jeg er da 12+1, og hadde håp om å få vite om det er liv eller ikke før den tid!
Så får se om det ikke blir å ordne tul privat føre den tid!
Eller skal en bare vente? Håpe på at alt går bra? Leve "(u)lykkelig uviten"?
Synes det er vanskelig, hvert fall når jeg føler meg så psykisk ustabil om dagen!
 
Last edited:
Når jeg kom hjem fra jibb idag lå det brev i postkassa fra sykehuset! Fått time til gynekologisk , og tul. Men ikke føre 26/8... hele 3 uker til??:wtf::shifty: kjente fet vsr litt lenger enn hva jeg forventet, og ikke minst håpet! Jeg er da 12+1, og hadde håp om å få vite om det er liv eller ikke før den tid!
Så får se om det ikke blir å ordne tul privat føre den tid!
Eller skaø en bare vente? Håpe på at alt går bra? Leve "(u)lykkelig uviten"?
Synes det er vanskelig, hvert fall når jeg føler meg så psykisk ustabil om dagen!
Jeg hadde or da meg privattimer så snart som mulig, for du skal jo kunne leve de neste ukene og ikke gå rundt å bekymre deg sånn!
 
Back
Topp