Håper på å bli foreldre for første gang <3

LykkeligRose

Glad i forumet
5+0

Da tør jeg opprette meg en dagbok her isteden for inne på før svangerskapet. Har nådd første delmålet mitt, og er lengre enn det jeg kom sist da jeg var i juni-forumet.

Jeg er fortsatt kjemperedd, og aller helst ønsker jeg ul hver uke. Sist så va r jeg overbevist om at jeg skulle på ul for å se at hjertet banket med en gang, men nå er jeg litt i tvil og tenker at jeg skal vente til rundt uke 11-12. Leser så mye om at det kan være uheldig for fosteret med ul, og tenker at hvis alt kjenner normalt og bra ut så skal jeg forsøke å vente.

Håper at tiden til 12 uker går fort og at det er et sunt og friskt barn som kommer i september <3
 
5 + 1

Ut i fra menstermin er jeg 5+4. Leste at leger bruker denne uansett, så greit å holde styr på den også inntil videre. Men har kort lutealfase ut i fra el-tester så for min egen del vil jeg heller bruke en mer realistisk telling.

Hodepine, trøtt og slapp er stikkordene :(

Våknet opp med skikkelig tetthet i halsen. Føler jeg har vært småsyk i en måned nå. Håper det gir seg snart!
 
5 + 2 (5+5)

Fortsatt litt ømme pupper.
Testen i dag ble kjempesterk mens den fortsatt ble dyppet :)
Tror jeg likevel må kjøpe digital, for det noe med å se uketallene... Bestilte bt nettopp, men eneste jeg ser nå er at det går raskere før streken kommer og blir sterk.
 
5+3 (5+6)

I dag ble jeg skikkelig kvalm på vei til jobb :( måtte bare snu å ta toget hjem igjen, etter å ha samlet meg en time ca på togstasjonen for å ikke spy. Var skikkelig kald samtidig og skalv mye. Det fortsatte også da jeg kom jeg og la meg under dyna. Til slutt fikk jeg slappet av litt og har sovet til nå!

Har bestemt meg for å bli hjemme i morgen også for å se på formen om dette var et engangstilfelle eller om dette er kommet for å bli... Har heldigvis mulighet til å jobbe noe hjemme, så lenge jeg ikke er veldig kvalm naturligvis. Det er virkelig noe jeg ikke tåler bra.

Har fått legetime i slutten av uken for å følge opp stoffskifte, så da får jeg heldigvis også snakket med en lege :)
 
Kvalmen har heldigvis roet seg masse utover ettermiddagen og kvelden. Har fått spist, men spiser kjeks hele tiden for å døyve resten av uggenheten. Har tenkt å ta en rolig morgen i morgen og holde meg hjemme for å se an formen, hvis jeg ikke er helt fin, da drar jeg på kontoret også. Krysser fingrene for det! :)
 
5+4 (6+0)

Våknet 04:00... Ikke veldig kvalm med pjusk i formen. Tørr ikke reise meg for det romsteres veldig i magen :( håper dette ikke blir en skikkelig drittdag! Hadde et håp om at gårsdagen var et engangstilfelle
 
5+5 (6+1)

Hærremin. I natt fikk jeg IKKE sove! Og fikk vondt i rygg og hofter av å ligge! Samme utover dagen. Er ellers uggen og dødssliten. Må spise noe hver time for å ikke bli kvalm, og kan ikke stå for lenge oppreist. Dette er så langt i fra hva jeg hadde sett for meg i et svangerskap :p søsteren min hadde ingen plager, så jeg var jo sikker på at jeg skulle få det like fint!

I morgen skal jeg til legen, så er litt spent på hva han sier angående jobb.. Jeg blir stresset av jobb og jobber litt selv om jeg er "syk" fordi jeg må.. Men jeg kjenner at jeg trenger hvile. Uten denne samvittigheten for jobb :( jeg hadde jo sett for meg å jobbe hele svangerskapet! Og har mange spennende prosjektet fremover som jeg hadde gledet meg til, så det er skikkelig nederlag hvis jeg må ha Sykmelding, selv bare gradert :( men kroppen og helsa først vel?
 
Kroppen og helsa går klart først! Ellers så hadde jeg UL annenhver uke med førstemann (første graviditet det gikk bra med), det var en del av TLC (tender loving care, hyppig oppfølging) opplegget de mente kunne hjelpe for de som hadde abortert tidligere, men du må kanskje ha abortert flere ganger for å få det?
 
Kroppen og helsa går klart først! Ellers så hadde jeg UL annenhver uke med førstemann (første graviditet det gikk bra med), det var en del av TLC (tender loving care, hyppig oppfølging) opplegget de mente kunne hjelpe for de som hadde abortert tidligere, men du må kanskje ha abortert flere ganger for å få det?

Har bare hatt en sa, så har ikke fått noe mer oppfølging fra legen etter det. Fikk heller ikke ul eller noe i forbindelse med sa.. Men skal dit i dag for å si at jeg er gravid på nytt, så han kan jo overraske! Men tviler :)
 
5+6 (6+2)

I dag skal jeg til legen! Er så spent. Også på hvordan formen er når jeg må ut å gjøre noe litt tidlig på dagen.. Sist jeg prøvde meg ute tidlig var på vei til jobb på mandag, og det gikk ikke! Jeg må kjøre en halvtime til legesenteret også, for jeg valgte å ha lege mellom der jeg bor og jobben... I går kveld hadde jeg forresten en fin periode hvor jeg ikke var uggen og hadde litt energi! Så deilig!! Men nå våkner jeg uggen igjen og er helt utslitt. Lite søvn i natt også :(
 
Var veldig kvalm hos legen i dag, og turte ikke kjøre selv så mannen måtte trå til! Fikk resept på postafen mot kvalme, men de var tomme på apoteket:p fikk også avventende Sykmelding i 2 uker hvor jeg skal jobbe det jeg klarer så tar vi status etter det om det blir prosentvis sykemelding eller om formen er blitt fin (håper på siste). Er drittlei av å være hjemme og se på rotet her uten å ha energi til å gjøre noen ting :(
 
6+2 (6+5)

Leter stadig etter blod, men ikke sett noe enda :D (ikke derifra i alle fall :p)

Synes kvalmen har vært bedre i helgen, men er nok ille igjen i morgen når jeg skal på jobb.. Tenker å ta bilen da toget var katastrofe sist. Må kjøre litt sent for å unngå rush inn til Oslo (tidlig er ikke aktuelt med denne formen), men det er greit så jeg får en litt bedre morgen. Har sovet mye bedre sist to dagene og det har nok også gjort utslag på formen.

Så.. I morgen skal jeg fortelle det til sjefen. Er dødsnervøs!!
 
6+3 (6+6)

Det er litt deilig å holde på mensterminen som legen går ut i fra, siden den sier jeg er lengre på vei :D kommer nok til å holde på den til korrigering på oul.

I dag har jeg fortalt sjefen om graviditeten og det føles så godt! Deilig og ikke måtte gi teite unnskyldninger siden jeg har vært mye hjemme og skal være endel mer hjemme og delvis sykemeldt. Føler også at det er enklere å be om hjelp hvis jeg trenger det, når han også vet at jeg kanskje har det sånn en stund, og at det ikke bare er influensa som sikker går over snart. :)
 
6+4 (7+0)

I går sovner jeg etter jobb (selv om jeg bare var der halv dag typ...) og slet med søvnen i natt.. Det var etter slike netter kvalmen var verst forrige uke, og i dag skal jeg på seminar med de jeg jobber med. Gruer meg sånn!! Vi skal holde på fra lunsj og til kvelden. Jeg skal kjøre dit, for jeg klarer ikke å være på jobb først, men må kjøre i en time for å komme meg dit vi skal være. Hvordan holde ut 6timer på dette?!! Kan ikke ta postafen som jeg har fått på resept mot kvalmen heller, fordi jeg må kjøre bil (varseltrekant)
 
Back
Topp