Håp om søsken

Zoladex og Procren regnes som kraftige saker da, så anbefales f.eks. 3-6 måneder før IVF for å dempe endoen ordentlig eller før innsett av hormonspiral for da er alt nedregulert og så kan det holde med vanlig hormon-prevensjon. :)

Eventuelt kan man få Progynova eller flere andre tilsvarende østrogenpiller (eller tilsvarende sprøyter). Så det finnes ganske mange ulike medisinske behandlinger faktisk.

Men det finnes ingen kur. Alt handler om å dempe plager og forsøke å unngå videre vekst og spredning.

Håper de lar deg styre dette selv om det blir forsøk i Porsgrunn.
Min erfaring med dem er at de er åpne for pasientens forslag. Jeg fikk både prednisolon, ekstra utbredning med hysteroskopi og valgfri stimulering til FER.
 
Håper de lar deg styre dette selv om det blir forsøk i Porsgrunn.
Min erfaring med dem er at de er åpne for pasientens forslag. Jeg fikk både prednisolon, ekstra utbredning med hysteroskopi og valgfri stimulering til FER.

Så bra, det høres lovende ut hvert fall! Jeg vet at de tilbyr dette til endo-pasienter ved Riksen om man ikke lykkes med bare vanlig lang protokoll, så jeg håper de kan være åpne for det i Porsgrunn. :)
 
Så bra, det høres lovende ut hvert fall! Jeg vet at de tilbyr dette til endo-pasienter ved Riksen om man ikke lykkes med bare vanlig lang protokoll, så jeg håper de kan være åpne for det i Porsgrunn. :)

Kommer sikkert an på hvilken lege man møter på der nede, men så forberedt som jeg tror du er med gode argumenter og godt opplest på muligheter og utfordringer, så er jeg sikker på at du får det som du vil ;)
 
Kommer sikkert an på hvilken lege man møter på der nede, men så forberedt som jeg tror du er med gode argumenter og godt opplest på muligheter og utfordringer, så er jeg sikker på at du får det som du vil ;)

Ja, det er jo ofte litt personavhengig og. Vi får se. Jeg er spent. :) Det blir jo egentlig fjerde klinikken, så jeg burde vel vært dreven nå. :knegg:
 
CD10

Glemte å tempe i går og, men det er jo ikke noe farlig. Helt klar før-EL temp i dag, men ikke noe tegn til at det nærmer seg enda. Klart negativ EL-test. Følger også med på tappen og eventuell fruktbar utflod. Så da satser jeg på at jeg finner EL. Og jeg håper den kommer neste uke siden jeg skal ha scratching 12.12. :)

Tenkte å bruke Lutinus på egenhånd etter EL. Har ganske mye igjen på resepten fra Rikshospitalet og frysforsøk i august (fikk resept for frem til uke 10.) Siden jeg har historoe med kjemiske og litt kort lutealfase, så hvis det skal være noe sjanse for ventespire så får jeg bidra litt. :p Har ikke helt troa på det da, men litt Lutinus skader jo ikke.
 
CD10

Glemte å tempe i går og, men det er jo ikke noe farlig. Helt klar før-EL temp i dag, men ikke noe tegn til at det nærmer seg enda. Klart negativ EL-test. Følger også med på tappen og eventuell fruktbar utflod. Så da satser jeg på at jeg finner EL. Og jeg håper den kommer neste uke siden jeg skal ha scratching 12.12. :)

Tenkte å bruke Lutinus på egenhånd etter EL. Har ganske mye igjen på resepten fra Rikshospitalet og frysforsøk i august (fikk resept for frem til uke 10.) Siden jeg har historoe med kjemiske og litt kort lutealfase, så hvis det skal være noe sjanse for ventespire så får jeg bidra litt. :p Har ikke helt troa på det da, men litt Lutinus skader jo ikke.

Jeg tenkt på det samme med Cyclogest! Men kjenner jeg egentlig har lyst på en syklus heelt uten hormoner!! Masse lykke til med EL-leting[emoji8][emoji8]
 
Jeg tenkt på det samme med Cyclogest! Men kjenner jeg egentlig har lyst på en syklus heelt uten hormoner!! Masse lykke til med EL-leting[emoji8][emoji8]

Jeg merker ikke så stor forskjell på Lutinus og naturlig progesteron-produksjon, så bare Lutinus i naturlig syklus plager ikke meg mer enn vanlig liv uten prevensjon. :rolleyes: Hvis jeg ikke bruker progesteronstøtte har jeg nok ingen sjanse for hjemmespire pga lutealfasen min, jeg hadde progesteronstøtte da vi prøvde på førstemamn også før IVF. Så jeg ville nok fått det på nytt nå om jeg ønsker det, men jeg ønsker jo helst å slippe hjemmeprøving. :knegg: Hadde jeg ikke vært anbefalt det ved hjemmeprøving så ville jeg tatt helt fri nå ja! Håper du kan få skikkelig julepause fra tankekjøret og assistert-karusellen. :Heartred

Edit: Men nå kom jeg på at jeg tror jeg har igjen en del Cyclogest. Kanskje jeg bare skal bruke opp restene jeg har igjen. :p Restefest!
 
Last edited:
CD12
Ingen klare tegn til EL enda, men den fruktbare perioden har ofte vart kort på Letrozol, så jeg satser fremdeles på at Letrozol har effekt og EL i løpet av uken. :)

Hadde nok rester av både Lutinus og Cyclogest til å lappe sammen noe i litt over 2 uker. :p

Jeg er veldig glad for at alle tanker om ventespire er avklart før jul, så jeg mest sannsynlig bruker plaster til jul. Jeg klarer ikke la være å tenke på dette, samtidig som jeg har 0 % tro på ventespire her. Prøving er virkelig ikke for pyser, gjør noe med hodet med en gang. :shifty:

Gleder meg uansett til jul med lillegutten min, og kjenner at det minner meg både på hvor heldige vi er OG hvorfor jeg har hivd meg inn i denne galskapen på nytt. Jeg vil visst gjerne at de skal være to her i verden. Våre to. Håper vi kommer dit! :Heartred
 
Jeg håper du kommer dit.

Samtidig håper jeg du får en herlig jul med han dere allerede har. Det er herlig å se dem oppleve. Og sånn skal jeg med mi yngste i år se henne oppleve det som for første gang igjen, for hun husker ikke julen i fjor.

Det er virkelig magisk å se julen gjennom barnas øyne
 
Jeg håper du kommer dit.

Samtidig håper jeg du får en herlig jul med han dere allerede har. Det er herlig å se dem oppleve. Og sånn skal jeg med mi yngste i år se henne oppleve det som for første gang igjen, for hun husker ikke julen i fjor.

Det er virkelig magisk å se julen gjennom barnas øyne

Ja, det er det som er så gøy. Alt han opplever og alt han ivrig da vil dele med oss. Det er jo "første jul" flere år på rad nesten. :) Jeg liker denne tiden. Han synes foreløpig det er veldig spennende med adventspynt.
 
CD14
Typisk Letrozol utvikling her. Rett fra (svært) negativ til positiv EL-test, uten noe stigning først. :p

CD10-CD14:

20171204_080205.png
 
Oj, det var litt av et hopp til plutselig positiv[emoji16][emoji16] happy humping[emoji7]

Ja, det har jeg kun med Letrozol. Egen EL derimot er enten gradvis stigning over 3-6 dager, eller seigpining med nesten positiv i noen uker. :knegg:
 
Ja, det har jeg kun med Letrozol. Egen EL derimot er enten gradvis stigning over 3-6 dager, eller seigpining med nesten positiv i noen uker. :knegg:

Oh, det er seigpining ja!!! Bedre med plutselig hopp da[emoji3][emoji3]
 
Oh, det er seigpining ja!!! Bedre med plutselig hopp da[emoji3][emoji3]

Definitivt bedre med Letrozol, den funker nesten alltid på meg. :) Hvert fall når jeg tar dobbel dose, og det gjør jeg. :p
 
Letrozol er fin sånn!
 
Letrozol er fin sånn!

Oh yes. Og selv om jeg vet at Letrozol er sånn så skvatt jeg da streken umiddelbart dukket opp på testen i dag. Jeg hadde etter den veldig svake i går innstilt meg på at det kanskje ville ta noen dager ekstra nå. :rolleyes:
 
Kom plutselig på at det kanskje er lurt med utskrift av journal fra Riksen fra i år/fryseforsøket også. Både til Porsgrunn og FS. Jeg har den fra FS om ferskforsøket klar til Porsgrunn allerede, og Porsgrunn fikk kopi av det gamle fra Riksen i 2015 sammen med henvisningen. Tenkte å ta en kopi av journalen fra FS så fastlegen også kan få før jeg gir det bort til Porsgrunn. Jeg synes det er veldig greit om alt ligger hos fastlegen, så hvis jeg trenger det til et eller annet senere så er det lett å få rask tilgang på det. :) Styr med så mange journaler. :knegg: Viktigste for meg akkurat nå er at jeg får sagt fra til FS at jeg blødde på Progynova og at jeg får gjennomslag for planen min på forsamtale i Porsgrunn. :p Og scratching neste uke. Og kanskje akkurat nå: at egget må løsne nå. ;)
 
CD15

Veldig kraftige smerter i høyre eggstokk-område og livmor. Positiv EL-test i dag og. Håper smertene snart går over, og at egget da har løsnet. Paracet hjelper nesten ingenting synes jeg akkurat nå, men jeg vil ikke ta ibux o.l.
 
Krysser fingrene for at egget nå slipper, og smertene likeså. Og veldig gjerne en ventespire, men hvordan er det med den scratchingen dersom det er i feste-tid for ventespiren?
 
Back
Topp