Gutt eller jente?

HeidiB

Elsker forumet
Noen som har opplevd spesielle tegn som har vist seg å bety at det er ei jente eller en gutt..?
Har hørt for eksempel at om HCG nivået stiger sakte så kan det være et tegn på at man venter en gutt...?
Eller er det helt feil?
Fasong på magen eller andre ting som kan avsløre kjønnet..?
Vi skal ikke vite kjønnet...men det blir vanskelig å vente...er så nysgjerrig!
Jentene mine vil vite, noen tips til hvordan vi kan gjøre det?
 
Så herlig at dere ikke skal vite kjønnet :happy: hyggelig med en overraskelse. Sist ville ikke jeg vite det heller.. det var utrolig spennende ;) jeg har 2 jenter og 1 gutt. Med jentene var jeg veldig "frisk" mye energi husker jeg, men jeg la på meg utrolig mye.. fikk veeeeldig stor mage. Med gutten var jeg mye kvalm, bekkenløsning, sliten og lite energi.. husker jeg hadde en søt liten mage, høyt..
 
Noen som har opplevd spesielle tegn som har vist seg å bety at det er ei jente eller en gutt..?
Har hørt for eksempel at om HCG nivået stiger sakte så kan det være et tegn på at man venter en gutt...?
Eller er det helt feil?
Fasong på magen eller andre ting som kan avsløre kjønnet..?
Vi skal ikke vite kjønnet...men det blir vanskelig å vente...er så nysgjerrig!
Jentene mine vil vite, noen tips til hvordan vi kan gjøre det?
Jeg skal heller ikke vite kjønnet [emoji85] Blir spennende og se etter tegn på om det blir jente eller gutt. Har hørt at om man er gravid med gutt legger man ofte bare på oss på magen. Det stemte jo veldig bra med meg da jeg gikk gravid med sønnen min. Når man er gravid me jente legger man på oss litt over alt [emoji85] Det har ikke jeg noe erfaringer med da [emoji4]
 
Så herlig at dere ikke skal vite kjønnet :happy: hyggelig med en overraskelse. Sist ville ikke jeg vite det heller.. det var utrolig spennende ;) jeg har 2 jenter og 1 gutt. Med jentene var jeg veldig "frisk" mye energi husker jeg, men jeg la på meg utrolig mye.. fikk veeeeldig stor mage. Med gutten var jeg mye kvalm, bekkenløsning, sliten og lite energi.. husker jeg hadde en søt liten mage, høyt..

Kommer til å kjenne veldig etter og studere magen når den blir større! Har to jenter, men en følelse av at vi får en gutt... :) Jentene mine ønsker seg ei lillesøster..de vil gjerne vite kjønnet på forhånd, det kan de forsåvidt få lov til - MEN er redd jeg kan skjønne det på reaksjonen deres!
 
Kommer til å kjenne veldig etter og studere magen når den blir større! Har to jenter, men en følelse av at vi får en gutt... :) Jentene mine ønsker seg ei lillesøster..de vil gjerne vite kjønnet på forhånd, det kan de forsåvidt få lov til - MEN er redd jeg kan skjønne det på reaksjonen deres!
Spennende da!
Ja, er nokk ikke så lett å skjule reaksjonen om de ønsker seg mest det ene..[emoji14][emoji14]
Her har jeg en følelse på gutt denne gangen. Hcg stiger en del senere + mindre kvalm.
Er 6+2 idag og har enda ikke kastet opp...er veldig kvalm da, men får i meg litt mat og en hau med skummet melk (som forsåvidt var min gravid-dille forrige gang også)
Sist gang var det jente og jeg kastet opp flere ganger allerede før ikm. Daglig fra uke 6, og spiste ingenting (kun skummet melk[emoji28])
 
Jeg har skikkelig ømme bryster denne gangen, hadde ikke det i det heeeele tatt med jente i magen sist, så spent på om det har noe å si[emoji6]
 
Spennende da!
Ja, er nokk ikke så lett å skjule reaksjonen om de ønsker seg mest det ene..[emoji14][emoji14]
Her har jeg en følelse på gutt denne gangen. Hcg stiger en del senere + mindre kvalm.
Er 6+2 idag og har enda ikke kastet opp...er veldig kvalm da, men får i meg litt mat og en hau med skummet melk (som forsåvidt var min gravid-dille forrige gang også)
Sist gang var det jente og jeg kastet opp flere ganger allerede før ikm. Daglig fra uke 6, og spiste ingenting (kun skummet melk[emoji28])

Jeg hadde også dille på melk[emoji23] Har aldri likt det før jeg ble gravid! Hcg stiger sent her og, men det gjorde det hos meg med jente i magen også[emoji6]
 
Jeg har ingen følelse enda. Men starten kjennes litt annerledes ut enn sist gang så langt.
 
Jeg hadde også dille på melk[emoji23] Har aldri likt det før jeg ble gravid! Hcg stiger sent her og, men det gjorde det hos meg med jente i magen også[emoji6]
Hehe ja det blir spennende og se[emoji2] Hadde blitt utrolig glad for en jente til da[emoji7] Men en av hver hadde også vert supert![emoji6][emoji7]
 
Hehe ja det blir spennende og se[emoji2] Hadde blitt utrolig glad for en jente til da[emoji7] Men en av hver hadde også vert supert![emoji6][emoji7]

Jeg tenker det samme som deg[emoji6] En jente til hadde vært fantastisk, men blir også utrolig glad for en liten lillebror! Blir spennende å se hvem som gjemmer seg inni magene våre[emoji7]
 
Hehe ja det blir spennende og se[emoji2] Hadde blitt utrolig glad for en jente til da[emoji7] Men en av hver hadde også vert supert![emoji6][emoji7]
Jeg går å håper på en av hver jeg Har fått gutten min, og håper nå på ei jente Er det forresten lov til å si det, at en håper sterkere på et av kjønnene? hadde vært fantastisk med en gutt til, men har bestandig sett for meg en av hver
 
Jeg går å håper på en av hver jeg Har fått gutten min, og håper nå på ei jente Er det forresten lov til å si det, at en håper sterkere på et av kjønnene? hadde vært fantastisk med en gutt til, men har bestandig sett for meg en av hver
Ja det er lov å si[emoji6] man blir jo like glad i barnet uansett kjønn, så må jo være lov å håpe litt ekstra på ett av de[emoji4]
For meg er det helt det samme, men vi vil ha 3-4 barn, så håper jeg får oppleve begge deler liksom.
Mannen derimot håper veldig på en gutt[emoji14][emoji2]
 
Ja det er lov å si[emoji6] man blir jo like glad i barnet uansett kjønn, så må jo være lov å håpe litt ekstra på ett av de[emoji4]
For meg er det helt det samme, men vi vil ha 3-4 barn, så håper jeg får oppleve begge deler liksom.
Mannen derimot håper veldig på en gutt[emoji14][emoji2]
Føler det er litt tabu og si, så holder vanligvis stilt om det. Vi ønsker oss bare to, så dette er muligheten:p veldig greit med to av samme kjønn også da, i forhold til klær og utstyr:)
 
Føler det er litt tabu og si, så holder vanligvis stilt om det. Vi ønsker oss bare to, så dette er muligheten:p veldig greit med to av samme kjønn også da, i forhold til klær og utstyr:)
Ja, enig i det. Ikke alle så synes det er greit å ønske seg ett kjønn.
Ja fordeler med begge deler. Jeg kunne godt tenkt meg en jente til, både med tanke på klær og utstyr men også felles interesser. Vi får 1.5 år mellom de, så føler kanskje de kan bli "tettere" hvis begge er jenter. Men selvsagt trenger det ikke å ha noe å si da..
Men hadde jo vert gøy å kunne kjøpe inn litt blått også[emoji7]
 
Ja det er lov å si[emoji6] man blir jo like glad i barnet uansett kjønn, så må jo være lov å håpe litt ekstra på ett av de[emoji4]
For meg er det helt det samme, men vi vil ha 3-4 barn, så håper jeg får oppleve begge deler liksom.
Mannen derimot håper veldig på en gutt[emoji14][emoji2]

Kjæresten her ønsker også en liten gutt, siden vi er overtall av jenter.... :)
Men man blir jo selvfølgelig glad bare baby er frisk og fin! Jeg er veldig spent, har to jenter, så hadde vært gøy med en gutt men samtidig skummelt, for er bare vant til jenter... :) Blir helt nytt med en gutt!
 
Jeg hadde typ ingen symptomer med førstemann før i uke 32-35 da kom bekkenløsningen.. hadde gutt i magen da... nå er jeg "plaget" med veldig ømme bryster, kvalm og veldig sliten hele tiden... derfor misstenker jeg jente denne gangen, siden det er så ulikt fra forige [emoji4]
 
Jeg har en av hver og begge gangene vært kvalm frem til uke 12, fått bekkenløsning. Men med jenta la jeg på meg litt over alt og med gutten la jeg bare på meg på magen. Nå er jeg også i dårlig form og kvalm, så blir spennende å se hvordan magen blir
 
Back
Topp