Gravid på første forsøk?

jeg blir superlett gravid .så klaffet på begge forsøk her. Er veldig heldig ;)
 
Klaffet på første forsøk med begge guttene:). Klaffet også på første forsøk med 3je, men det endte desverre i ma. Hadde noen forsøk etter det før det nå klaffet igjen og vi har termin i desember :)
 
Viss en får i mai-juli da? Regner med det er høyskole? Jeg håper å komme inn neste høst (får ikke permisjon fra jobben i år) og planlegger nr.3 mai-okt neste år viss det går. Kommer jeg inn - kan de nekte meg å reservere studieplassen til neste år igjen?

Sorry for at jeg spør om noe som ikke har med tråden å gjøre.

Jeg er ferdig utdannet i juni, høyskole ja. Men skal ta opp en del fag som utgjør et år for å kunne ta høyere utdanning. Har praksis ut mai mener jeg, så det er jo helt på kanten av hva som er bra. Men var høygravid i praksis forrige gang også, forskjellen nå er jo at jeg har en ekstra å passe på.
 
Det er jo ikke umulig, men hva gjør dere hvis det ikke klaffer? Venter til nester september?
Nei, det går ikke :/ vi gifter oss juni 2020, jeg er ferdig utdannet denne sommeren, men skal ta opp fag tilsvarende et år, og jeg får derfor foreldrepenger av Lånekassen, noe som er litt avgjørende for at det skal gå. Dersom barnet kommer i august/september/oktober så får jeg ikke foreldrepenger, for da har jeg ikke gått sammenhengende 4 mnd. På skole før jeg skal ha permisjon.

Hva gjør du om det ikke klaffer da?
det har vi ikke planlagt enda [emoji849] men håper jo inderlig at det gjør det.
 
Nei, det går ikke :/ vi gifter oss juni 2020, jeg er ferdig utdannet denne sommeren, men skal ta opp fag tilsvarende et år, og jeg får derfor foreldrepenger av Lånekassen, noe som er litt avgjørende for at det skal gå. Dersom barnet kommer i august/september/oktober så får jeg ikke foreldrepenger, for da har jeg ikke gått sammenhengende 4 mnd. På skole før jeg skal ha permisjon.

det har vi ikke planlagt enda [emoji849] men håper jo inderlig at det gjør det.

Er du helt sikker på at du ikke får støtte hvis dere får på høsten? Har hørt om folk som egentlig er ferdige som søker seg inn på andre utdanninger for å gå litt slik at de får foreldrepenger fra Lånekassen. Dette er folk som har vært 4-5 mnd ved skuleslutt (sykepleiere) som har sett at det kommer til å bli vanskelig å få seg jobb pga de er gravide. Det står at du må ha gått på skole i 4 mnd, men hvis du har fått på skole dette året tror jeg du skal få penger hvis du fortsetter på skole høsten 2019.
 
Er du helt sikker på at du ikke får støtte hvis dere får på høsten? Har hørt om folk som egentlig er ferdige som søker seg inn på andre utdanninger for å gå litt slik at de får foreldrepenger fra Lånekassen. Dette er folk som har vært 4-5 mnd ved skuleslutt (sykepleiere) som har sett at det kommer til å bli vanskelig å få seg jobb pga de er gravide. Det står at du må ha gått på skole i 4 mnd, men hvis du har fått på skole dette året tror jeg du skal få penger hvis du fortsetter på skole høsten 2019.

Jeg har ei i klassen som fikk i september, og hun fikk ikke foreldrepenger da hun ikke hadde vært i utdanning 4 mnd. Før permisjon det skoleåret [emoji848] jeg er ikke hundre prosent sikker men har mailet med Lånekassen, og det er slik jeg forstår det
 
Jeg har ei i klassen som fikk i september, og hun fikk ikke foreldrepenger da hun ikke hadde vært i utdanning 4 mnd. Før permisjon det skoleåret [emoji848] jeg er ikke hundre prosent sikker men har mailet med Lånekassen, og det er slik jeg forstår det

Merkelig. Står jo at unntaket er hvis du har gått på utdanning før ferien. Så skal ferien telles med i de 4 mnd. Men vet ikke hvordan det er hvis man tar opp fag siste året
 
Jeg mener det klaffet på første forsøk begge gangene. Dvs første gang uten prevensjon og der jeg var ca riktig sted i syklusen. Det er ingen selvfølge da. Lykke til:)
 
Første prøvde vi ikke på, men brukte ikke prevensjon annet enn kondom rundt EL (testet ikke etter EL så "bommet" plutselig en mnd og traff rett på EL tydeligvis [emoji28]).

Nr 2 prøvde vi på, testet etter EL men bommet første PP fordi jeg feiltolket testen og trodde jeg var gravid da jeg hadde EL [emoji85] Hun satt på neste PP da vi traff EL [emoji5]

Nr 3 ønsket vi junibarn og hadde utsatt det fra aprilbarn pga jobb, så ønsket veldig at det skulle gå på første forsøk, men er nå gravid med septemberbarn... så tok 3 mnd denne gangen...
 
Kan du ikke bare melde deg opp til studier til høsten og så studere så langt du kan? Er vel fortsatt flere fag på universitetet som kan tas som delvis fjernstudie, uten obligatorisk undervisning osv. Trenger ikke være samme fakultet kanskje? Er jo mye som kan være relevant på en CV ved siden av en bachelor. Feks ulike psykologifag, jussfag, IT, fysikk osv. I min tid kunne man velge årsstudium og så «shoppe» fra ulike fakulteter (men dette er jo plutselig 10+ år siden).

Enkelte fag er mappeleveringer uten eksamen. Kanskje noe er veldig likt på bacheloren din så du kan lettelse pensum?

Evt går det jo an å utsette bryllupet...
 
Så spennende Vinterbarn [emoji4] Her satt A i pp1 og hun i magen nå satt på pp2. Men pp1 ble det litt dårlig med prøving pga syklusen klusset litt (jeg ble usikker på eggløsning) og både mannen og jeg var syke og fikk ikke sendt inn aksjer slik vi ønsket. Krysser fingrene for dere!
 
Jeg har ei i klassen som fikk i september, og hun fikk ikke foreldrepenger da hun ikke hadde vært i utdanning 4 mnd. Før permisjon det skoleåret [emoji848] jeg er ikke hundre prosent sikker men har mailet med Lånekassen, og det er slik jeg forstår det
Sommerferien regnes med, så lenge du gikk året før :) er for de som begynner første året dette gjelder!
 
Så spennende Vinterbarn [emoji4] Her satt A i pp1 og hun i magen nå satt på pp2. Men pp1 ble det litt dårlig med prøving pga syklusen klusset litt (jeg ble usikker på eggløsning) og både mannen og jeg var syke og fikk ikke sendt inn aksjer slik vi ønsket. Krysser fingrene for dere!

Ja, er veldig spent [emoji16]
 
Back
Topp