Gravid på første forsøk?

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Hei, vi planlegger barn nr. 2 nå, og pga. Øknomien er det litt viktig at det klaffer på 1 forsøk. Med førstemann så sluttet jeg på p-pillene i april og ble gravid i første syklus i mai. Nå har jeg ikke gått på prevensjon på over ett år, men er i dårligere form nå enn jeg var da. Vi ønsker oss et junibarn så tenker å prøve i september, og håper jo inderlig da at det klaffer på første. Noen som har opplevd å få det til å klaffe på første forsøk 2 ganger? Skal starte nå å spise sunnere og bli litt mer aktiv for å være bedre rustet, noen andre tips for å forberede seg? :)
 
Her klaffet nr 1 på første pp, andre klaffet ikke før pp 5. Er litt annerledes å lage barn når man allerede har 1, blir som oftest ikke tid eller overskudd til å legge inn aksjer til alle døgnets tider da som når man var barnløs :D
 
Vi brukte to år på nummer 1, men nr to klaffet på første forsøkt (prøvde i september på junibaby akkurat som du har tenkt å gjøre!).
Fordi vi slet sånn sist (fordi jeg da ikke hadde EL/mensen) og jeg nå hadde sykluser på alt fra 35-60 dager, tok jeg kontakt med gynekolog om sommeren. Fikk resept på femara. Da jeg fikk mensen i september tok jeg en pille femara i de fem dagene man skulle, også hadde vi sex hver dag i 2-3 uker etter at mensen gikk over :) han måtte teste seg sist (fordi jeg da sto i kø til prøverør) og har kjempegod kvalitet, så da trenger man ikke holde igjen. Hadde sex en gang om dagen som regel, men av og til to. Jeg lå på ryggen med beina opp i 5-10 minutter etter hver gang.

Vi (spesielt jeg) hadde absolutt ikke trodd vi skulle få klaff på første forsøk denne gangen siden det tok to vonde år sist, men i oktober ble det jammen positiv test og nå er jeg 38 uker på vei :)
 
Hvorfor må det akkurat være i juni dere skal få?
Klaffet på første forsøk med første her men når vi nå prøver på nr 2 og jeg hels ville gått ut i permisjon i februar pga et vikariat som går ut (vært «heldig» å fått 2 mnd lenger nå) så begynte vi 1 mnd før. For vil ikke ta ting for gitt. Ble gravid men var dessverre kjemisk graviditet så får prøve igjen. Så ingen selvfølge at det klaffer på første med nr 2.
Nå blir jeg nesten gravid mannen bare ser på meg men jeg vet at jeg «mister» lett. Så veldig greit med 2 mnd ekstra vikariat= 2 mnd ekstra prøvetid
 
Hvorfor må det akkurat være i juni dere skal få?
Klaffet på første forsøk med første her men når vi nå prøver på nr 2 og jeg hels ville gått ut i permisjon i februar pga et vikariat som går ut (vært «heldig» å fått 2 mnd lenger nå) så begynte vi 1 mnd før. For vil ikke ta ting for gitt. Ble gravid men var dessverre kjemisk graviditet så får prøve igjen. Så ingen selvfølge at det klaffer på første med nr 2.
Nå blir jeg nesten gravid mannen bare ser på meg men jeg vet at jeg «mister» lett. Så veldig greit med 2 mnd ekstra vikariat= 2 mnd ekstra prøvetid

Må være juni/tidlig juli grunnet skolen jeg går på for å få et års perm pluss foreldrepenger får ikke det dersom jeg får den i august, og vil gjerne fullføre året jeg starter på nå. Har regelmessig mens, så får satse på at det går
 
Aha, er jo bare å prøve så finner dere det fort ut men vis du utvider til juni+ juli så er det enda større sannsynlighet at det går
 
Vil samtidig råde til å ikke vente på at EL test eller dato skal komme, det vi gjorde annerledes siste pp når det klaffet var å ha sex så mye som mulig i dagene før EL. Bedre å gi svømmerne et forsprang enn at de bare har en dag eller to og komme seg til egget på, siden de overlever ganske mange dager inne kan det være lurt om de venter på egget, heller enn at egget venter på de om du skjønner :)
 
Ehm her fikk vi aldri egentlig forsøkt på ungene, første sluttet jeg på piller rundt 12 mai og var gravid i løpet av 2 uker. Med nr 2 tenkte jeg det ville ta lengre tid. Så var tom for minipille 6. April. Hadde festeblødning rundt 28.april så første klaff på begge og igrunn ikke prøvd siden man har forventet å få menstruasjon igjen uten pillene først. Men neida ikke skjedd det
 
Her klaffet det på første pp begge gangene [emoji4] Håper dere er like heldige også [emoji254]
 
Nr 1 ble til på p-sprøyta
Nr 2 var ikke planlagt, men brukte ikke prevensjon
Nr 3 ble ble til i pp 3
Nr 4 ble til i første pp etter refertilisering[emoji173]
 
Det er slett ikke umulig. Her klaffet det på 2pp med nr 1, 1pp med nr 2, og nr 3 «bare skjedde». Vet moren min taimet graviditet nr 3 og 4 etter når hun ville få mest fri (hun var lærer)

Man har jo ingen garanti, men taper ikke noe på å prøve :)
 
Det er jo ikke umulig, men hva gjør dere hvis det ikke klaffer? Venter til nester september?
 
Må være juni/tidlig juli grunnet skolen jeg går på for å få et års perm pluss foreldrepenger får ikke det dersom jeg får den i august, og vil gjerne fullføre året jeg starter på nå. Har regelmessig mens, så får satse på at det går
Viss en får i mai-juli da? Regner med det er høyskole? Jeg håper å komme inn neste høst (får ikke permisjon fra jobben i år) og planlegger nr.3 mai-okt neste år viss det går. Kommer jeg inn - kan de nekte meg å reservere studieplassen til neste år igjen?

Sorry for at jeg spør om noe som ikke har med tråden å gjøre.
 
Klaffet på første forsøk to ganger, men er ikke noe jeg ville satset på akkurat.
 
Back
Topp