Gravid med sistemann❤️

3+6❤️

Må si meg fornøyd med stigningen så langt ❤️ Litt vanskelig å tro på at jeg er gravid allerede, til og med før ettårsdagen. For et år siden var vi på sykehuset for igangsettelse, veldig rart å tenke på og tiden har virkelig flydd siden.

Jeg har en veldig sterk jente følelse denne gangen, og hatt det siden lenge før jeg ble gravid. Så blir spennende å se om det stemmer :love7
 

Vedlegg

  • IMG_6798.jpeg
    IMG_6798.jpeg
    561,8 KB · Visninger: 31
Last edited:
4+0❤️
Fin stigning i dag og❤️ Dette er siste strimlene jeg har nå, håper det kommer nye i posten på mandah :hilarious:

Ville bare ønske dere ei nydelig helg! Vi skal feire ettårsdag❤️
 

Vedlegg

  • IMG_6801.jpeg
    IMG_6801.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 31
Åh gratulerer :love017:happy093
 
4+3❤️

Endelig kom det flere strimler i posten :hilarious: Ikke samme test, men veldig bra stigning siden lørdag. Er liten tvil nå:love7 Det har nok ikke helt gått opp for meg ennå, har lite symptomer forløbig og har glemt meg hele to ganger i helga i forhold til spekemat, denne ene gangen kom jeg på det i det jeg putta den i munnen og kunne liksom ikke bare spytte den ut foran svigermor. Og det andre tilfelle kom jeg ikke på det før dagen etterpå at jeg hadde spist ei skive med salami til kvelds :O Jeg regner med at det går helt fint altså. Men hverdagen er travel nå og gir ikke så mye rom for å tenke på graviditet ennå. Regner med det forandrer seg så fort symptomene dukker opp.

Jeg har jo hatt skikkelig jentefølelse og blir ikke enig med meg selv om testene stiger fort eller sakte. Fort betyr jente og sakte betyr gutt:hilarious:
 

Vedlegg

  • IMG_6866.jpeg
    IMG_6866.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 28
4+3❤️

Endelig kom det flere strimler i posten :hilarious: Ikke samme test, men veldig bra stigning siden lørdag. Er liten tvil nå:love7 Det har nok ikke helt gått opp for meg ennå, har lite symptomer forløbig og har glemt meg hele to ganger i helga i forhold til spekemat, denne ene gangen kom jeg på det i det jeg putta den i munnen og kunne liksom ikke bare spytte den ut foran svigermor. Og det andre tilfelle kom jeg ikke på det før dagen etterpå at jeg hadde spist ei skive med salami til kvelds :O Jeg regner med at det går helt fint altså. Men hverdagen er travel nå og gir ikke så mye rom for å tenke på graviditet ennå. Regner med det forandrer seg så fort symptomene dukker opp.

Jeg har jo hatt skikkelig jentefølelse og blir ikke enig med meg selv om testene stiger fort eller sakte. Fort betyr jente og sakte betyr gutt:hilarious:

Spennende det du sier om rask stigning og at det betyr jente, føler at mine tester steg veldig fort og var sterke, og de har gjettet jente på toul :hilarious:
 
Spennende det du sier om rask stigning og at det betyr jente, føler at mine tester steg veldig fort og var sterke, og de har gjettet jente på toul :hilarious:
Ja jeg er overbevist om denne teorien min :hilarious: har stemt 4 av 4 ganger, jeg synes kanskje ikke det stiger kjempefort nå så heller litt mot enda en gutt:Heartblue
 
4+5❤️

Jaja det snegler seg jo på frem og testene blir sterkere så det lover jo godt :) Har lite symptomer, ingen kvalme eller uggenhet. Livmoren strekker seg innimellom og av og til stikker det i puppene. Jeg er trøttere, men om det er jobbstart eller en kombinasjon av det og graviditet vet jeg ikke. Uansett går det veldig fint per nå :love7

Dagens test er en del sterkere enn den for to dager siden❤️
 

Vedlegg

  • IMG_6873.jpeg
    IMG_6873.jpeg
    2,1 MB · Visninger: 23
5+0❤️ eller lenger :)

Siden dagens strimler ble så sterke og fine bestemte jeg meg for å svi av den siste digitale, og det ble jammen meg 3+ :love7

Viss jeg tar utgangspunkt i forrige svangerskap og når jeg fikk tilsvarende sterke tester og hva ultralyd termin ble så er jeg kanskje 6 uker på vei allerede. Men venter til ul med å justere, orker ikke å bli satt tilbake, det er så mye hyggeligere å bli satt fram:hilarious:

Blir mer og mer sikker på at dette er en gutt, det tok 10 dager fra første positive til kjempesterk test og det gjorde det forrige gang og. Med jenta tok det ca 7 dager. Det er jo praktisk om ikke annet, med alt utstyret vi har, men får litt vondt av hun på 7 som så inderlig ønsker seg lillesøster:Heartpink også ender hun opp med 3 brødreo_O Men har snakket mye om at det er noe vi ikke kan styre. Jeg er uansett uendelig glad for at jeg allerede har ei jente og selvfølgelig de to guttene mine, og da spiller liksom kjønn på de kommende ungene ikke så stor rolle :)

Symptomer lar vente på seg. Ingen kvalme så langt. Kanskje jeg skal få mitt sprekeste svangerskap noen sinne? Lov å håpe:hilarious: Med disse sterke testene stiger iallfall trua på at det skal gå bra:love7
 

Vedlegg

  • IMG_6876.jpeg
    IMG_6876.jpeg
    589 KB · Visninger: 30
Må bare dele dette her og :hilarious:
Ok, det her er kanskje litt crazy, men jeg har fra tid til annen vært nysgjerrig på om hcg kan påvises i andre kroppsvæsker enn urin :hilarious: Så nå når testene mine ble så sterke og jeg fortsatt hadde igjen endel strimler måtte jeg bare prøve :p

Øverst: urin
Mellom: spytt
Nederst: morsmelk

Skimter kanskje noe på spytt testen, men hcg kan definitivt påvises i morsmelk:hilarious::hilarious:
 

Vedlegg

  • IMG_6877.jpeg
    IMG_6877.jpeg
    2 MB · Visninger: 59
5+1❤️

Første antydning til kvalme observert i dag, men absolutt overkommelig. Trøttheten er her selv om det er helg og fri, så antar at det er gravid trøtthet.

Får en sånn ekkel følelse av at folk vet at jeg er gravid, selv om vi ikke har sagt set til noen og jeg oppfører meg normalt. Føler folk ser på magen min :hilarious: Sikkert bare innbilning :p

Måtte opp å tisse i natt, syntes det var tidlig så håper det er et engangstilfelle. Husker ikke når jeg begynte med tissing hver natt sist men kanskje rundt halvveis?

Gleder meg nå og har faktisk trua på at det skal gå veien. Begynt å tenke på søskenvogn og håper fortsatt på tandem amming❤️
 
Må bare dele dette her og :hilarious:
Ok, det her er kanskje litt crazy, men jeg har fra tid til annen vært nysgjerrig på om hcg kan påvises i andre kroppsvæsker enn urin :hilarious: Så nå når testene mine ble så sterke og jeg fortsatt hadde igjen endel strimler måtte jeg bare prøve :p

Øverst: urin
Mellom: spytt
Nederst: morsmelk

Skimter kanskje noe på spytt testen, men hcg kan definitivt påvises i morsmelk:hilarious::hilarious:
Næææ så spennende!! Tårer da? :laughing002 :woot: :dance018
 
Må bare dele dette her og :hilarious:
Ok, det her er kanskje litt crazy, men jeg har fra tid til annen vært nysgjerrig på om hcg kan påvises i andre kroppsvæsker enn urin :hilarious: Så nå når testene mine ble så sterke og jeg fortsatt hadde igjen endel strimler måtte jeg bare prøve :p

Øverst: urin
Mellom: spytt
Nederst: morsmelk

Skimter kanskje noe på spytt testen, men hcg kan definitivt påvises i morsmelk:hilarious::hilarious:
Begynne å sutte på testene fremover, nå da :hilarious:
 
5+5❤️
Avslutter testingen med denne nydelige strimmelen :D Test-streken kom like fort som kontroll-streken og ble til og med sterkere :)

IMG_6884.jpeg

Ellers er det fortsatt lite symptomer å melde om, er litt trøtt ja men det hadde jeg sikkert vært uansett. Full jobb og nattamming er vel oppskriften på det. Det bekymrer meg litt at jeg merker så lite, håper bare jeg er heldig. Skal til jordmor om to uker og tenkte å få bli henvist til tidlig tul rundt uke 8/9. Vet de ikke ser så mye, men hjerteslag og liten bamsemums fikk vi hvertfall se sist og det var veldig godt å vite at det var liv❤️ I tillegg en litt mer nøyaktig termin hadde vært fint :)

Håper det er bra med dere alle som titter innom❤️
 
Bare vent til uke 6/7 :smiley-ashamed004
Neida, håper du slipper unna! Er veldig deilig å ha så lite plager:Heartred
Ja er jo godt, og ja plutselig dukker alle symptomene opp på en gang :hilarious:
 
6+2❤️

Det snegler seg da på frem, jordmortime om en uke og håper det går fort derifra til tul. Føler jeg snart må se at det faktisk er noe der inne og vite hvor langt jeg faktisk er på vei. Trøttheten er absolutt på plass og jeg tar det som et godt tegn❤️ Kvalmen kommer og går men er ikke hemmende på noe vis ennå. Jeg er fortsatt i full jobb og spent på hvor lenge det varer.

Er redd for å miste. Men aller mest redd for å ha mistet uten å vite. Sånn sett blir det fint å forhåpentligvis komme på tul snart❤️ Regner med det blir en del ultralyder denne graviditeten og, telte på det og fant ut at vi var på 13 ultralyder sist :eek: ikke en eneste privat. Var inne hver uke fra uke 15-19 og annenhver uke på slutten. Manglet iallfall ikke på oppfølging :) Fikk ringe direkte til sykehuset å få ul så ofte jeg følte for det, helt fantastisk dame som tar ul der ❤️ mellom 15 og 19 var jo kun for å berolige oss og oul inni der, på slutten var det vekstkontroller :)
 
Back
Topp