Gravid med sistemann❤️

Et sted mellom 7+4 og 8+3❤️

Hadde første jordmor time i går, det var en veldig fin opplevelse! Ble absolutt tatt godt i mot og på alvor! Fikk bestilt time til tul på lokalsykehuset og den er om ei uke! Veldig spent på om det er liv og om hvor langt jeg er på vei. Og selvfølgelig antall :hilarious:

Gravidsymptomer er trøtthet og lett kvalme som kommer og går. Det går fint å være i full jobb fremdeles. Er ganske optimistisk og, men forbereder meg på å ikke gå helt i kjelleren om det ikke skulle gå veien. Mannen får ikke vært med på tul neste uke dessverre, det er et lite stykke å kjøre så jeg må jo bare klare det uansett. Men jeg føler meg sterk i psyken nå, så det skal jeg takle uansett!

Videre ultralyder skal jeg avtale når jeg er der :)
 
Tul i morgen❤️

Vet ikke helt hva jeg føler, har på en måte forberedt meg litt på at det ikke går veien. Jeg vet ikke hvorfor, for symptomene er absolutt til stede. Har hatt noen vonde tanker om at det kanskje er like greit, og at vi har nok fra før. Kjenner det gjør litt vondt, men vet at jeg har hatt lignende tanker på dette stadiet i mine tidligere svangerskap og. Syns akkurat denne fasen er litt vanskelig, kvalm og trøtt og kan ikke si det til noen liksom. Alt føles litt dritt. I tillegg er det toårsdagen for forrige ultralyd som gikk dårlig. Men jeg skal takle det adskillig bedre å miste nå (uke8/9) enn sist som var i uke 19 ❤️
 
Krysser fingrene for en fin opplevelse i morgen ❤️ masse lykke til!
 
Håper alt er bare bra med lille i magen:smiley-angelic001:Heartred
 
8+4❤️

Liten bamsemums med bankende hjerte fikk vi se i dag :) Er veldig glad og letta nå❤️ Fikk ny time til otul om 4 uker. Det går nok fort. Får bare håpe den fortsetter å klamre seg fast❤️
 

Vedlegg

  • IMG_6898.jpeg
    IMG_6898.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 20
9+4❤️
En uke siden tul. Tiden går fort og sakte på en gang. Er sliten og trøtt, kvalmen er til å leve med så langt. 3 uker til otul. Hatt litt mørke tanker de siste dagene, men tror det er bedre i dag. Er litt redd for at jeg har tatt meg vann over hodet med å få Nr 4, men det må jo bare gå bra. En ting er hvertfall sikkert og det er at dette blir min siste graviditet. (Så sant det går bra). Håper jeg fortsetter å føle det sånn etterpå også :hilarious: Nei men altså man kan jo ikke fortsette å produsere unger i det uendelige, og jeg er tross alt avhengig av å være i jobb :p
 
Tror disse mørke tankene som melder seg er vanlige, man blir jo bekymret for alt og ingenting når man er gravid :shy: Og fint å lufte det for jordmor eventuelt også:Heartpink
 
11+1❤️

Whaaat? Så langt allerede? Føler på en måte at jeg har seilt gjennom 1. trimester denne gangen. Visst har jeg vært både kvalm og trøtt, men har ikke gitt det så mye oppmerksomhet i denne travle hverdagen. Men jeg er jo faktisk gravid, glemmer det nesten innimellom. Det synker nok mer inn etterhvert. Og i dag har jeg faktisk gitt meg selv lov til å kikke på gravidklær❤️ Skal ikke ha så mye, men et par nye jeans og en jakke kanskje. Har lyst på nye gensere og cardigans og, men det er jo noe jeg kan bruke etterpå og. Jeg hadde en favorittjeans forrige gang, brukte den vel nesten hver dag fra uke 18 eller noe sånt. Den er så tynnslitt på innsiden av lårene at jeg ikke vet om jeg tør å bruke den igjen :hilarious:

Ellers er jeg inne i en god periode sånn mentalt. Takler livet og situasjonen relativt bra nå føler jeg. Har gjort meg godt å ha ei uke fri. Skal kjenne etter når jeg begynner på igjen om jeg skal vurdere en gradert sykemelding. Jeg har tross alt tre barn som trenger meg på ettermiddag og ikke bare at jeg ligger på sofaen❤️

Ser flere har sånne milepæler, syns det ser koselig ut så det vil jeg og ha :love7

Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger)
• Kjenne liv daglig
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester
 
12+5 og otul i dag❤️
I dag har vi vært på otul og det gikk såååå fint! Lille ble undersøkt nøye og alt var i den skjønneste orden. Fikk se både fingre og tær, fire hjertekammer og magesekk. Nakkefold og neseben var også fint❤️ Blir like overrasket hver gang over hvor ferdig de faktisk er så tidlig :) Fikk også vite at det mest sannsynlig er en gutt til :Heartblue Hun lurte også på om vi ville ha en ny ultralyd i mellom denne og oul, så vi skal tilbake allerede om 3 uker! Veldig glad for det❤️

Ellers er det bare bra, formen er ganske bra og både kvalmen og trøttheten har begynt å slippe litt taket❤️

Milepæler:
• Tul uke 8
Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester
• Ul uke 15
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger)
• Kjenne liv daglig
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester
 

Vedlegg

  • IMG_6983.jpeg
    IMG_6983.jpeg
    912,2 KB · Visninger: 17
14+1 og 2. trimester❤️

Wow som tiden har flydd, tror jammen det har hjulpet mye å kunne gå i full jobb. Selv om jeg ikke føler helt at jeg strekker til på alle områder for tiden. Tror jeg bare har vasket gulvet en gang siden sommeren. Men her må det prioriteres, og jeg har måtte lære meg at ofte har det vært viktigere å hvile enn å ha et shinet hjem. Uansett er det en som går etter meg å roter hver gang jeg prøver å rydde. Men har mye ryddehjelp i de gamleste barna på kveldstid, men vi venter til minsten er lagt :hilarious: Jeg kjenner at det blir tøffere å stå i full jobb nå som vinteren og mørket kommer, så vurderer en gradert sykemelding etterhvert. Må føle litt på det fra uke til uke. Nå går vi også inn i «perioden» hvor det gikk galt i 3 svangerskap. Det føles greit til nå, men mulig det blir tøffere når uke 17-19 nærmer seg/kommer.

Formen er fin og vi gleder oss masse nå. Det gjør storesøsknene også❤️ Viss otul stemmer og det er en gutt blir det ikke så mye vi trenger å handle heller og det er jo litt praktisk.

Nei nå må jeg benytte tiden lille sover til å få gjort litt husarbeid, de gamleste er ute å leker. Håper alle får ei fin helg❤️


Milepæler:
• Tul uke 8
• Tul uke 12
• 14 uker og 2 trimester

• Ul uke 15
• 17 uker (rundt den tiden Nr 3 døde)
• Oul
• 19 uker (da vi oppdaget at det ikke var liv lenger)
• Kjenne liv daglig
• Uke 24 og glukosebelastning
• Uke 28 og siste trimester
 
14+3

Tenkte det skulle føles som en lettelse å endelig ha delt hemmeligheten, men fikk en skikkelig nedtur idag etter å ha fortalt mine næreste kollegaer. Nå må jeg jo også dele viss det går galt. Så ble skikkelig redd for at den lille har dødd :( Orker ikke gå gjennom enda en senabort. Ny ul om 9 dager, det føltes plutselig lenge ut :(
 
14+3

Tenkte det skulle føles som en lettelse å endelig ha delt hemmeligheten, men fikk en skikkelig nedtur idag etter å ha fortalt mine næreste kollegaer. Nå må jeg jo også dele viss det går galt. Så ble skikkelig redd for at den lille har dødd :( Orker ikke gå gjennom enda en senabort. Ny ul om 9 dager, det føltes plutselig lenge ut :(
Huff, det er vondt når noe som egentlig er så fint blir en nedtur pga. tidligere negative erfaringer.. Håper disse dagene frem til ul går raskt, og at du får en god opplevelse der som kan bidra til at du får mindre bekymringer. Klem til deg :Heartred
 
14+3

Tenkte det skulle føles som en lettelse å endelig ha delt hemmeligheten, men fikk en skikkelig nedtur idag etter å ha fortalt mine næreste kollegaer. Nå må jeg jo også dele viss det går galt. Så ble skikkelig redd for at den lille har dødd :( Orker ikke gå gjennom enda en senabort. Ny ul om 9 dager, det føltes plutselig lenge ut :(

Uff, kjenner meg så igjen i følelsene og tankene! Var helt forferdelig å dele nyheten om gravditeten når jeg gikk med datteren min fordi er så redd for å gi kontra beskjeden, selvom det er sjeldent det går galt når en har kommet så langt og alt er fint❤️ det hjalp meg mye å ha doppler og hørte på hjertelyden hver gang føre vi skulle dele, da visste jeg hvert fall det var liv :shy: kanskje det kunne vært noe føre du kjenner liv?
Håper dagene mot ny ul går fort ❤️
 
Huff, det er vondt når noe som egentlig er så fint blir en nedtur pga. tidligere negative erfaringer.. Håper disse dagene frem til ul går raskt, og at du får en god opplevelse der som kan bidra til at du får mindre bekymringer. Klem til deg :Heartred
Tusen takk for fine ord❤️ bare 5 dager nå! Gruer meg, men håper det blir en god opplevelse og at vi kanskje får bekreftet kjønn❤️ Er veldig heldig da som får komme på ul nesten så ofte vi vil. Usikker på om jeg trenger en mellom denne og oul og. Får høre litt når hun tenker å sette opp oul❤️
 
Uff, kjenner meg så igjen i følelsene og tankene! Var helt forferdelig å dele nyheten om gravditeten når jeg gikk med datteren min fordi er så redd for å gi kontra beskjeden, selvom det er sjeldent det går galt når en har kommet så langt og alt er fint❤️ det hjalp meg mye å ha doppler og hørte på hjertelyden hver gang føre vi skulle dele, da visste jeg hvert fall det var liv :shy: kanskje det kunne vært noe føre du kjenner liv?
Håper dagene mot ny ul går fort ❤️
Godt og trist at vi er flere❤️ Har vurdert doppler men konkludert med at det kanskje vil gjøre meg mer nervøs om jeg ikke finner lyden, er litt overvektig og er redd for at det kan spille inn❤️
 
Godt og trist at vi er flere❤️ Har vurdert doppler men konkludert med at det kanskje vil gjøre meg mer nervøs om jeg ikke finner lyden, er litt overvektig og er redd for at det kan spille inn❤️

Enig ❤️ men fint å ha hverandre i vonde tenker også❤️
Jeg er godt overvektig selv, og bakovervendt livmor, men hørte hjerte hver gang jeg leita fra uke 12, og har siden da lagt på meg og med gravditeten i januar fant jeg fra uke 11, så har stor tro på at du finner, men det er klart om du blir mer stressa så gjør det jo uansett ikke nytten❤️ Er 10+5 nå men ikle funnet enda da, håper på det hver dag,hehe :shy:
Håper du finner roen etter neste ul❤️❤️
 
Enig ❤️ men fint å ha hverandre i vonde tenker også❤️
Jeg er godt overvektig selv, og bakovervendt livmor, men hørte hjerte hver gang jeg leita fra uke 12, og har siden da lagt på meg og med gravditeten i januar fant jeg fra uke 11, så har stor tro på at du finner, men det er klart om du blir mer stressa så gjør det jo uansett ikke nytten❤️ Er 10+5 nå men ikle funnet enda da, håper på det hver dag,hehe :shy:
Håper du finner roen etter neste ul❤️❤️
Sååå spennende! Håper du finner hjertelyd veldig snart❤️ nærmer seg virkelig 12 uker for deg og nå :love7 skal dere snart på otul kanskje?:Heartpink skal vurdere doppler, men bor veldig usentralt så må uansett bestilles i såfall. Kanskje sjekke ut Finn.no :)
 
:shy:Sååå spennende! Håper du finner hjertelyd veldig snart❤️ nærmer seg virkelig 12 uker for deg og nå :love7 skal dere snart på otul kanskje?:Heartpink skal vurdere doppler, men bor veldig usentralt så må uansett bestilles i såfall. Kanskje sjekke ut Finn.no :)

Håper jeg og! Ja, bare 1 uke til nå så er det "magiske" 12 uker :hilarious: mem vi vet jo det ikke er så magisk, men fint å komme ditt likevel ❤️ 2 uker til otul, men har heldigvis god oppfølging så har ny ul til tirsdag :shy:
Ja, du får tenke litt på det. Sett flere på finn, men vet også flere kjøpt fra babyplan! Men tenk på om du blir stressa av å ikke finne! Jeg har ingen tvil om at du finner så langt, men du må jo kjenne om det er betryggende nok for deg ❤️ det som er skummelt med å dele nyheten er også at det blir litt mer ekte når andre vet :shy: men denne sitter hele veien nå, der har jeg trua på❤️
 
Back
Topp